Hey kanjer!
Bedankt voor je uitgebreide mail. Fijn dat je de laatste ontwikkelingen vertelt. Boeiend man!
Interessant die nieuwe realisatie waar je over spreekt en dat je de projecties bent gaan begrijpen. Heel waardevol.
Prima zoals je je eigen gemaakt hebt om bij jezelf te blijven.
Dat kan soms ook best lastig zijn. Maar wat je dan doet, is eigenlijk heel mooi, zeker als dat je allemaal lukt:
Citeer:
niets verwachten(je kent de gevolgen), niets eisen, niets opdringen,
niet boos worden, niet liegen, niemand is emer of minder, niemand is hoger of lager, iedereen is gelijk, je niet hechten aan overtuigen, je niet hechten aan personen, je niet hechten aan materie..
Wat je daar noemt, dat zijn wel kenmerken van Verlichting: wat je doet is de kern waar het om draait: "niet ingrijpen, niet vasthouden, niet veranderen, niet oordelen maar accepteren van wat er zich aan dient door overgave aan het huidige moment vanuit liefde.
En dan wat jij schrijft:
Citeer:
de realisatie van helpen, speeld hier een rol mee, IK GELOOFDE EN WAS ER HEVIG VAN OVERTUIGD.. dat als emnsen zo dachten als mij zij gelukkig zullen zijn... dit zal ook zeker war zijn.. maar nu komt het inzicht... ze moeten deze ZELF gerealiseerd hebben...... en ngewoon domweg aanleren... als hun zo denkenmaar niet begrijpen warom ze zo moeten denken... zijn ze evengoed nog ongelukkig want de realisatie het hoe en warom is weg... ik kanz e het vertellen...... maar ze moeten het zelf zien...
Volledig mee eens Nick! Het heet niet voor niks "ZELFrealisatie!!
, mensen moeten dat inzicht zelf zien en zelf tot realisatie komen. Dat kunnen wij niet voor anderen doen. We kunnen ze wel de weg wijzen, maar ze moeten er zelf naar toe (willen).
Citeer:
wat heb ik nou afgelope jaren gedaan wat je al zij, vanuit dit gesichtsputn ging ik in hun licahaam zitten (bij wijs van spreken) alsof ik nu die persoon was.. en met mijn realisatie en denkweize los ik het probleem op.... door realisates ik zie waromen hoe het fout gaat en wardoor ze in die waan zijn beland en leiden....
Ja. Dat schreef ik inderdaad ook al eerder. Nu ben je veel meer bij je Zelf ipv bij de ander.
Citeer:
maar ik ga dan zeggen maar je moet zo denken, en als ej nou zo denkt werkt het wel... maar dat kan helemal niet... een EGO wil niet LUISTEREN.... dat slaapt.. en is ONBEWUST het zijn de delen van jezelf war je niet van bewust bent...
Dat is het nou juist! heel belangrijk dus om je daarvan bewust te worden en te zijn.
Citeer:
... maar het ego WIL LEIDEN.. het moete leiden om te kunnen ebstaan.. want leiden bestaat niet in het LEVEN/GOD.. leiden kan alleen in een nachtmerry, in een waan.. in een illusie..
Dat is de paradox van het Ego het wil niet lijden, maar door zijn onbewustheid lijdt het juist wel. Dat komt inderdaad omdat het in een illusie leeft en vanuit dualiteiten denkt en altijd ontevreden is en oordeelt.
een ego kan niet bestaan als er bewustzijn is....... ego is gewoon EEN DROOMFIGUUR inderdaad) deze kennis had ik wel.. en begreep ik ook maar ik heb een stuk van me ego opgelost!!!
Das mooi.
en dat is... de geloofsovertuiging dat mijn DENKWIJZE IEMAND GELUKKIG KUNNEN MAKEN.... en dat ik het gewon kan vertellen,,, je kan iemand niet bewustmaken door het te VERTELLEN.. hoe het moet.... je kan alleen ene vraag stellen... waardoor het ego oplost...
Inderdaad!
ik ben alleen maar egos proberen te herprogrammeren... zonder dta er bewustzijn bij komt kijen... ik had de overtuiging.. dat als je mijn denkwijze gebruikt ben je gelukkig er is GEEN ANDER MANIER.. (beperking wardoor ik blind was)... hierdoor belande ik in een waan van mensen uitdagen,, irriteren alles er voor doen om hun maar te laten inzien dat mijn denkwijze goed werkt.... maar het enige wat ik er mee voor elkaar kan krijgen is lettelijk emnsen forceren zo te denken als mij... en doen ze dat niet dan zullen ze leiden en zla ik ze blijven irriteren totdat hun het maar inzien....
OP die momenten was jouw ego steds hard aan het werk..
Ja door als God te leven, verkeerd je eigenlijk in een staat van liefde. Mooi wat je ook schrijft over de droomstaat waar veel mensen nog in zitten. het komt indrdaad neer op ontwaken of wakker worden. Prachitge inzichten heb je opgedaan. Nick, je bent een prachtgozer!,
namasté en liefs, Nico