Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 01:26:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ik hoorde het echt !
BerichtGeplaatst: 04-10-2009, 17:16:04 
Groentje
Groentje

Deze nacht had ik wat heel raar aan de hand.
Ik weet niet precies hoe laat het was en of ik al lang sliep maar iets in me zegt mij dat ik vooraf wat droomde..
Al kan ik mij niet herinneren wat.
Maar opeens zag ik het gezicht van de leerkracht die ik dit jaar voor 3 vakken heb.
Het is een hele leuke vrouw.
Ze begon te praten.
Ze zei 'kots' maar dan heel stotterend.
Het klonk als 'kokokokokokokokokokoko..' en ik schoot wakker.
Ik weet niet hoe maar ik kreeg in mijn slaap, in mijn droom het gevoel dat iemand ook echt 'kokokoko..' tegen me zei.
Dus ik schoot zonder nadenken naar voor, keek rond me en zag niemand staan.
Nu ben ik blij dat er niemand stond maar ik hoorde écht 'kokoko..' en iets zei me dat het volledige woord 'kots' was.
Het kon gewoon geen getik zijn van mijn radiator, het voelde alsof ik al lang sliep en die dag het de radiator maar een uurtje opgestaan en dat was in de vroege namiddag.
Ik hoorde echt een stem 'kokoko..' zeggen.
Ik heb vandaag nog niet moeten kotsen, wel even een neiging tot gehad.
Maar wat is dit, zoals ik al hebt gezegt : 'het voelde écht!'

Help me a.u.b. als ik eraan denk word ik bang..

Just enjoy the show.

Berichtenonderwerp: Re: Ik hoorde het echt !
BerichtGeplaatst: 04-10-2009, 18:18:20 
Groentje
Groentje

Soms voelt iets in een droom heel echt aan.
Dat is dan omdat je moet weten dat het niet 'alleen maar' om een droom gaat.
Maar dat het in je echte leven iets is, wat heel echt is.

Dat je toen je wakker was die woorden te horen kreeg alsof het echt was, dat is volgens mij ook zoiets.
Een indringend seintje van je droom dat dit in je echte leven zo speelt.

Dat kotsen, dat kan over iets van de afgelopen tijd gaan of over iets van de dagen na de droom.
Je zou dus terug moeten kijken naar de dagen vóór de droom.
Of er iets is, wat met het woord 'kots' te maken heeft.
Of dat er misschien iets 'zum Kotzen' was. Dat ze als het ware over haar nek gaat van iets.
Of misschien bedoelt ze dat jij als het ware over je nek gaat van iets.
Misschien heb je gedachten of plannen gehad, die voor jezelf of voor haar zum Kotzen zijn.

Het kan ook iets heel anders zijn, ik kan er alleen maar naar raden.
Maar jij kunt er wel naar terugzoeken in je gedachtes of plannen of in je leven van de afgelopen tijd.

Peter.

---

* soms kun je beter nadenken over een droomverklaring dan hem wel of niet geloven *

BerichtGeplaatst: 04-10-2009, 18:31:13 
Groentje
Groentje

@pe51

Ik heb de laatste tijd wel veel te veel stess, wil iets verwerken maar heb er nog meer tijd voor nodig terwijl ik er al naar mijn mening te veel tijd aan besteed heb, ik heb genoeg van mijn 'vriendin' die iedereen constant beledigd om aandacht te krijgen,..

Hmm nu ik erbij nadenk..
Misschien wel, maar ik wil wel graag een antwoord hoe ik die dingen nu het beste kan verwerken en oplossen..

Of.. Ik heb wel vrijdag gelogen dat ik heb moeten kotsen,ziek was,dat het me niet ging,.. om ergens niet naartoe te moeten gaan. Ik voelde me daar achteraf heel schuldig..
Maar wat voor betekenis of belangrijkheid zou DAAR nu achter zitten??

Die dromen van me maken me meestal alleen maar bang ipv me vooruit te helpen..

Just enjoy the show.

BerichtGeplaatst: 04-10-2009, 23:40:06 
Groentje
Groentje

Hallo Milloo,

Citeer:
Kotsen staat hier symbolisch voor iets uitkotsen dus iets eruit gooien. Dat kan met gevoelens te maken hebben die je teveel opkropt. Het is goed om iets eruit te gooien op zijn tijd.

Dat lijkt mij ook, en (samen weet je meer) het brengt me op dit idee:

Het stotteren ('kokokokokokokokokokoko..') is het niet kunnen zeggen van het woord 'kots'. Dit is denk ik een symbool voor het er steeds net niet uit kunnen kotsen van wat je dwars zit en eruit wilt gooien. De herhaling is dan het herhaaldelijk eruit willen gooien, maar dat lukt je niet. Dat het je niet lukt kun je zien aan dat het niet zo ging: 'kots kots kots kots' maar zo: 'ko ko ko ko'. Het 1e deel is het eruit willen gooien (de letters 'ko') en het 2e deel is het er feitelijk uitgooien (dat zijn dan de letters 'ts', maar die staan er niet omdat er feitelijk niets uitgegooid wordt). Als het je bijv in 3 keer helemaal zou zijn gelukt, zou het 'kots kots kots' geweest zijn. Of 'ko ko kots', als het je gevoel er alleen bij de 3e keer uitgekomen was. Zo zit dit symbool volgens mij in elkaar. Daarom zonder die laatste letters en steeds blijven herhalen.

Ik denk niet dat het om je leugentje van vrijdag gaat. Je algemene toestand van stress is veel belangrijker en het symbool klopt denk ik wel met je toestand.

Het kan dat je haar gewoon vertrouwt of dat je het gevoel hebt dat ze je begrijpt. En dat zij daarom degene is in je droom, die je een spiegel van jezelf voorhoudt. Op deze symbolische manier.
Of misschien heb je even gedacht aan hoe het zou zijn om haar te leren kennen.
Dan zou de droom misschien willen zeggen: als je dat doet, leert zij iemand kennen die steeds iets eruit wil gooien, maar die dat steeds niet lukt.
En, zoals Lvel zegt, je (aardse) leraar kan ook voor je geestelijke leraar staan.

Als je deze droom begrepen hebt - vooral het stuk dat je geestelijke toestand op het moment zo is, dat je er steeds iets uit wilt gooien, maar dat het je steeds niet lukt, dan krijg je misschien in vervolgdromen antwoord op de vraag hoe je dit aan kunt pakken. Of het wijst zich dan vanzelf in je leven. Zo gaat het vaker bij mensen. Eerst het ene begrijpen, dan komt het andere.

---

Peter.

* deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je wel en niet gelooft *

BerichtGeplaatst: 05-10-2009, 19:34:45 
Groentje
Groentje

@iedereen..

Maar wat moet ik dan 'uitkokokokotsen??'.
Er is zoveel wat me te binnen schiet wat het zou kunnen zijn..
Ik zit de laatste tijd met zoveel waar ik vanaf wil, en het kan onmogelijk zijn dat ik alles ineens moet weggooien, dat gaat toch gewoon niet?
En wat moet ik dan eerst van me afgooien,en wanneer,en hoe ?
Ik heb de laatste tijd geen dromen meer gehad die ik me wel of heel vaag kan herinneren..
Dus hoe moet dat dan met het antwoord??
Hmm da's typisch..
Altijd als ik zo van die 'rare' dingen meemaak, denk ik altijd van alles..

Just enjoy the show.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00