Hoi
Lucide dromen vind ik een leuk gespreksonderwerp. Vandaar deze topic.
Het lijkt mij leuk om lucide ervaringen en experimenten te delen.
Denk hierbij aan:
- vliegen (hoe vlieg jij? waar vlieg jij dan? kan je ook als superman vliegen of 'zwem' je?)
- eten (eet jij? wat proef je?)
- teleporteren (kan je het al? kan je ook tijdreizen?)
- telekinese (heb jij wel eens iets laten zweven? of verplaatst in je droom?)
- rennen (kan jij ook kei en keihard rennen? of juist niet?)
- etc... (er zijn zoveel leuke dingen die gedaan kunnen worden tijdens lucide dromen)
En om even een verhaal te openen..:
De laatste keren dat ik volledig lucide was, kon ik dingen oproepen. Ik dacht aan een banaan en ik kreeg een banaan. Niet zomaar, ik moest echt denken op een speciale manier. Met te graag willen en soort van dwingen kwam de banaan niet; maar pas bij een soort van tevredenheid en 'het hoeft niet' gevoel kon ik een banaan tevoorschijn toveren. Dit vond ik iets moeilijker dan telekinese. Naar een deur toelopen en die deur al open laten gaan en achter me laten sluiten vond ik makkelijker.
Nog een verhaal:
Vroeger heb ik leren vliegen. Eerst zweefde ik als een vogel met m'n armen wijd. Toen kon ik vliegen door in de lucht te zwemmen.. Pffff, wel vermoeiend. Heel soms kon ik als superman en dat superman vliegen kwam steeds vaker. Nu kan ik gewoon vliegen zoals ik wil.
Mijn meest bijzondere vlieg tocht ging als volgt: Ik vloog een beetje omhoog omdat ik nooit echt hoog kon. Niet echt hoger dan een boom. Maar toen vloog ik boven huizen en bomen en keek ik naar beneden. Toen ging ik nog hoger, tussen de wolken. Toen vloog ik nog hoger de ruimte in en de aarde leek inderdaad zoals het op een satelliet eruit ziet.
Goed, graag hoor ik andere ervaringen.
Het lijkt mij leuk om deze dingen met elkaar te delen
dream on
clint