Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 23:45:08

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21-06-2008, 00:53:53 
Groentje
Groentje

Hoi

Lucide dromen vind ik een leuk gespreksonderwerp. Vandaar deze topic.
Het lijkt mij leuk om lucide ervaringen en experimenten te delen.
Denk hierbij aan:

- vliegen (hoe vlieg jij? waar vlieg jij dan? kan je ook als superman vliegen of 'zwem' je?)
- eten (eet jij? wat proef je?)
- teleporteren (kan je het al? kan je ook tijdreizen?)
- telekinese (heb jij wel eens iets laten zweven? of verplaatst in je droom?)
- rennen (kan jij ook kei en keihard rennen? of juist niet?)
- etc... (er zijn zoveel leuke dingen die gedaan kunnen worden tijdens lucide dromen)

En om even een verhaal te openen..:

De laatste keren dat ik volledig lucide was, kon ik dingen oproepen. Ik dacht aan een banaan en ik kreeg een banaan. Niet zomaar, ik moest echt denken op een speciale manier. Met te graag willen en soort van dwingen kwam de banaan niet; maar pas bij een soort van tevredenheid en 'het hoeft niet' gevoel kon ik een banaan tevoorschijn toveren. Dit vond ik iets moeilijker dan telekinese. Naar een deur toelopen en die deur al open laten gaan en achter me laten sluiten vond ik makkelijker.

Nog een verhaal:

Vroeger heb ik leren vliegen. Eerst zweefde ik als een vogel met m'n armen wijd. Toen kon ik vliegen door in de lucht te zwemmen.. Pffff, wel vermoeiend. Heel soms kon ik als superman en dat superman vliegen kwam steeds vaker. Nu kan ik gewoon vliegen zoals ik wil.
Mijn meest bijzondere vlieg tocht ging als volgt: Ik vloog een beetje omhoog omdat ik nooit echt hoog kon. Niet echt hoger dan een boom. Maar toen vloog ik boven huizen en bomen en keek ik naar beneden. Toen ging ik nog hoger, tussen de wolken. Toen vloog ik nog hoger de ruimte in en de aarde leek inderdaad zoals het op een satelliet eruit ziet.

Goed, graag hoor ik andere ervaringen.
Het lijkt mij leuk om deze dingen met elkaar te delen :D
dream on
clint

BerichtGeplaatst: 15-07-2008, 21:56:32 
Nimf
Nimf

Wow, lekker zeg Clint dat jij zo vrij mag zijn om bewust te dromen.

Ik maak wel altijd bewust mee als ik in slaap val dat mijn droomlichaam uittreedt, en heb af en toe voorspellende dromen. Lijkt me geweldig om zo rond te vliegen!
Kan je ons wat meer details geven over het proces? Hoe begint het ed?

Groeten brian

BerichtGeplaatst: 31-07-2008, 13:02:59 
Groentje
Groentje

ik heb een keer gehad dat ik wist dak droomde en ik wilde vliegen dus klom ik op een tafel om er dan van af te springen. alleen het lukte niet ik viel op me bekXD.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 12:46:45 
Groentje
Groentje

Hallo,

Mijn hele leven droom ik al heel veel. Ik probeer ook vaak dingen uit in mn dromen. Zoals me afstemmen op de trilling van de droomwereld zodat ik daar alle spullen kan aanraken en echt kan voelen. Lucide dromen zijn echt super! Vaak hoor ik hele mooie muziek in mn hoofd of ik maak zelf nieuwe nummers. Alles kun je meemaken als je maar goed blijft focussen en goed blijft visualiseren. Op deze manier heb ik zelfs de zangstem en het uiterlijk van Mariah Carey gehad! Dat was echt super! Ik keek in de spiegel en ik zag mezelf als haar in haar studio en zong haar mooie nummers met haar stem. Ik ben eigenlijk benieuwd of je met dit soort dromen ook dingen in het echt kunt laten gebeuren. Stel, ik zet een glas neer op mn kamer en ik ga vervolgens slapen en kom in een lucide droom terecht. Omdat ik me dan bewust ben dat dat glas er staat, kan ik die dan bijvoorbeeld ook laten knappen via mijn lucide droom?

Groetjes een droomliefhebber

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 13:20:55 
Feniks
Feniks

onmogelijk... tenzij je het glas in je slaap kapot knijpt of gooit... je zou je lichaam in princiepe wel de opdracht hiertoe kunnen geven in je slaap maar enkel via de droom is niet mogelijk..

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 13:41:57 
Groentje
Groentje

Wat is een lucide droom? :roll:
Ik heb één enkel keertje het besef gehad dat ik droomde (ik besefte het echt velledig) en ik zei in de droom tegen iemand die erbij was dat ik wakker wou worden maar dat lukte me niet.

BerichtGeplaatst: 08-08-2008, 22:45:08 
Groentje
Groentje

Hoi iedereen :D Bedant voor jullie reacties!
Ik ben eerlijk blij om met andere geinteresseerden over dit onderwerp te kunnen praten! *high five

Hey Vision, ik heb leren vliegen en ook jij kan leren vliegen. Echter mag ik van mening zijn om kanten van jezelf beter te leren kennen en ontwikkelen, voordat je daadwerkelijk gaat kunnen vliegen. Ik geloof dat iets 'te graag' willen een obstakel kan zijn die dient te worden overwinnen door jou. Zoals ik eerder heb verteld, ik groeide.. Van zweven tot superman style ;)

Hey Kangeroe, ook zulk soort taferelen kunnen zich voordoen tijdens een lucide droom. Op zo'n moment mag je je meer concentreren en bewust worden van jezelf. Kijk bijvoorbeeld naar je handen of draai rondjes. Je 'versterkt' dan je lucide droom waardoor je minder snel wakker(der) word.

Hey Butterfly, tuurlijk kan je geen glas laten knappen.. Hoewel, wie ben ik om hierover te kunnen oordelen? En inderdaad, met een goede concentratie en visualisatie tijdens het lucide dromen, kunnen er hele mooie en realistische situaties ontstaan. Trouwens, over dat afstemmen.. Kan jij je een radio voorstellen die je kan afstemmen op de frequentie van jouw eigen gedachtes? Waardoor je gedachtes hoorbaar kunnen worden..

Hey Ikkuh, of ehm... jij dus.. (pff) Hier jouw gewilde bevestiging: "Ja, een lucide droom is het bewust zijn van jezelf tijdens het dromen." En in jouw geval, zoals jij beschreef, denk ik dat jij half in jezelf en half boven jezelf zweefde. Ik zelf zou op dat moment door het raam naar buiten zijn gevlogen en een heldhaftige redding uitvoeren.. of in het water met dolfijnen spelen.. of heel veel eten.. of, naja...

Ennehm, heeft er iemand ervaring met zwemmen in dromenland?

BerichtGeplaatst: 12-08-2008, 07:36:36 
Kabouter
Kabouter

Wat een leuk onderwerp! Ik heb jarenlang mijn dromen bijgehouden in een dromenboekje (gewoon een schrift naast mijn bed). Toen kwam ik een website tegen over lucide dromen, dus ik dacht 'goh, dat is leuk, laat ik dat eens proberen' en die nacht werd ik me er ineens van bewust dat ik droomde. Het was een droom in een haven waar ik achtervolgd werd door monsters, dus eerst liet ik mezelf overal overheen springen en heel snel rennen, maar daarna kwam ik erachter dat ik ook invloed had op de monsters (het is toch zeker mijn droom?). Het duurde maar een paar minuten, maar was een leuke ervaring. Daarna is het me niet meer gelukt, maar ik wil het wel weer proberen.

BerichtGeplaatst: 12-08-2008, 08:02:03 
Feniks
Feniks

ik droom heel vaak dat ik zwem... in allerlij situaties... soms beangstigend... soms heerlijk... grappig is dat ik meestal drijf als eht goed voelt en als het vervelend is ben ik vaak echt aan het zwemmen...

het meest fantastische is als ik droom dat ik in een enorm bad lig... hmmmm. gebeurt regelmatig...

maar dat is volgens mij niet lucide... maar gewoon een droom.

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 12-08-2008, 11:54:11 
Groentje
Groentje

he kabouter> kun je misschien iets meer vertellen over het afstemmen van je gedachten?

groetjes butterfly-26

BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 03:19:59 
Groentje
Groentje

Hoi Butterfly, ik weet niet zeker of je jouw laatste vraag naar mij richt, zo ja.. Sorry, dan heb ik hem niet goed begrepen. Zou je 'm anders ff opnieuw willen stellen?

Hey Junipertje, jaaaaah tof heh?! En indrukwekkend dat jij je dromen bij houdt. Een voorkomen dat ik zelf zelden meemaak. En ik dacht ook van; dat het zou kunnen zijn dat de aanwezigheid van een 'gedachte' en/of 'wil' naar een lucide droom een sterke invloed zou kunnen hebben op de kans van het beleven van een lucide droom. Misschien vanavond zelfs nog?
Begrijp je wat ik bedoel?

Hey Truitje, weet je.. Zou jij het volgende willen opschrijven met de hand waar je normaal niet mee schrijft?
"Wanneer ik zwem in mijn droom, kijk ik omhoog en laat ik mij in het water zakken. Ik hou van het LICHT."
(een beetje mysterie zou ook een lucide droom kunnen veroorzaken) En over dat bad van jou heh.. Kan jij je een bad voorstellen die almaar groter en groter tot oneindig wordt? Daar lig jij dan in, en het voelt goed. Hier in dit bad kan jij je ook laten zakken trouwens ;) Oh jah, vergeet vooral niet te ademen.. ook onder water..

Ennehm, ik kan me nog herinneren.. 'Vroeger' maakte ik mezelf, een paar keer per dag, goed bewust van mezelf door sterk te concentreren op mijn bewustzijn en keek goed om me heen. Hierbij stelde ik mijzelf de vraag: "Droom ik?" Zodoende beleefde ik meer lucide dromen en begon al gauw 'symbolen' te herkennen, typische symbolen die vrijwel in alle lucide dromen gelijk zijn. Hiermee bedoel ik bijv. onder water ademen, defecte lichtknoppen, rare spiegels, heeeeel llaannnggzzaaam bewegen, wakker worden in een droom etc...

Echter vind ik het absoluut mogelijk om te groeien in je lucide dromen. Je gaat steeds meer kunnen in je dromen maar naar mijn idee staat dit ergens mee in verbinding. Zo denk ik dat je eigen persoonlijkheid en levenslessen zich weten te reflecteren naar jouw 'droompersonage.' Ik was vroeger bijv. bang voor een sterke jongen uit de klas. In mijn dromen rende ik weg maar kon me daardoor niet bewegen. Pas toen ik hem op school durfde aan te spreken en ontdekte dat hij eigenlijk normaal is, ontdekte ik dat het mijn eigen angst was die mij beperkte in mijn 'lucide droom.' Ik hoop echt dat ik dit duidelijk weet te vertalen.. :P

BerichtGeplaatst: 15-08-2008, 21:11:42 
Groentje
Groentje

Hey Butterfly, tuurlijk kan je geen glas laten knappen.. Hoewel, wie ben ik om hierover te kunnen oordelen? En inderdaad, met een goede concentratie en visualisatie tijdens het lucide dromen, kunnen er hele mooie en realistische situaties ontstaan. Trouwens, over dat afstemmen.. Kan jij je een radio voorstellen die je kan afstemmen op de frequentie van jouw eigen gedachtes? Waardoor je gedachtes hoorbaar kunnen worden..

Ja dit was vor jou bestemd...ik vroeg me af of je dat laatste> waardoor je gedachtens hoorbaar kunnen worden> iets beter kunt uitleggen wat je dan meemaakt en hoe je dat moet doen? En heb je het zelf weleens meegemaakt?

Liefs Butterfly-26

BerichtGeplaatst: 16-08-2008, 13:41:42 
Groentje
Groentje

Hey Butterfly,

Tijdens een lucide droom, kan het grappig zijn om een televisie en of radio in zijn werking te zien. Wel, als je aan de knoppen van een radio gaat draaien met de wil om jouw 'frequentie' op te zetten.. Kan je jouw gedachtes hoorbaar maken via de radio. Wel kan het veel concentratie vereisen, zoals ik ervaarde. En tot mijn verbazing hoorde ik idd mijn gedachtes, maar ook meer dan dat. Meerdere stemmen die ook op mijn eigen gedachtes leken. En zelf hield het niet lang stand want m'n fantasie kreeg al snel de overhand.. :P
Ik zou zeggen.. Probeer 't 'ns ;)

En Vision, sorry.. Ik zal proberen jouw vraag beter te beantwoorden. Het is voor mij ook al een hele poos geleden dat ik voor het eerst lucide leerde dromen. Maar zoals ik voorheen ook al zei, jezelf een paar keer per dag de vraag stellen of je droomt of niet, kan enorm helpen. Ik wil je niet teleurstellen want ik hoop iedereen lucide dromen toe. Deze website wil ik je aanraden: http://www.ld4all.com/nl/guide.html#fra ... come.shtml) Ik hoop dat je gauw lekker mag dromen. Succes met je lucide zijn! ;)

En voor de ervaren vliegers onder ons.. Mach 10 is voor mij geen probleem.. Maar er is een ding waar ik al heel lang mee zit.. Ik heb heel vaak dat ik anderen mee wil nemen tijdens mijn vlieg tochten. Echt, 1 op de 50 keren lukt het mij om iemand mee te nemen. Maar al die andere keren lukt het mij gewoon niet. Ze zijn te zwaar... Herkent iemand dit of heeft iemand misschien een idee van hoe ik dit voorkomen kan overwinnen?

BerichtGeplaatst: 16-08-2008, 16:02:40 
Groentje
Groentje

He kabouter...

Poeh iemand meenemen met vliegen...je bedoelt iemand die je in je droom ziet?Of visualiseer je dan bijv. een vriend of vriendin van je erbij die dan ook meegaat vliegen? Ik heb er geen ervaring mee maar ben wel erg benieuwd!leuk om al die ervaringen te horen het brengt me steeds meer op nieuwere ideeen!

BerichtGeplaatst: 19-08-2008, 02:21:53 
Groentje
Groentje

Hey groentje! Ik bedoel tijdens mijn lucide dromen. Hoe lucide, bewust of ervaren ik ook mag zijn. Ik heb ervaren dat ik langzaam verder weg 'vervaagde' van het 'lucide' zijn, wanneer ik iemand wilde meenemen met vliegen. Oh ja, er zijn keren geweest dat ik moeiteloos anderen kon meenemen. Maar andere keren, pffff... Echt, sjeeezz... Zzzzwwwaaaarrr...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00