Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 01:20:00

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Miss Freewheeler
BerichtGeplaatst: 25-11-2008, 01:56:03 
Groentje
Groentje

Droom over: spiegel die de toekomst laat zien

Ik wil graag een droom met jullie delen.

Er zijn verschillende dromen die me bij blijven. Ik droom erg veel. Maar deze vond ik vrij bijzonder. Vraag me af of iemand daar iets leuks (of niet leuks, haha) over te zeggen heeft. En anders veel leesplezier:

Ik liep een winkel binnen. Oud antiek winkeltje. Er stond een oude dame achter de toonbank. Ik keek rond en mijn ogen vielen op een spiegel. De vrouw vertelde dat die spiegel de toekomst liet zien. Ik vond ook een stuk glas. Als ik die krachtig vastpakte zou ik daarmee kunnen vliegen. Om te vliegen had ik wel mijn eigen energie nodig. Op het glas was een foto van een jongen geplakt. Hij had een bonte muts op, en het leek alsof hij op een feest was.
Ik wou beide meenemen, waarop de oude vrouw plotseling zei: 'Nee, dat gaat niet, het is zes uur, en we gaan sluiten'. Ik stond er op dat ik ze nu mee zou nemen, maar ze liet het niet toe. Haar man, ook een hoog bejaarde man, kwam binnen lopen en zei dat ze niet zo moeilijk moest doen, en dat ik niet morgen terug hoefde te komen, maar ze meteen mee mocht nemen. Hij rekende zelf met me af, want de dame was het er niet mee eens.

Thuis aangekomen wou ik het meteen proberen. Ik keek in de spiegel en er ontstond een geel/oranje gloed in de spiegel. In het midden zag ik mezelf verschijnen met een lange bruine 70's achtige nepbont jas. Ik keek mezelf in mijn ogen, en ik in de spiegel draaide zich om om mij iets te laten zien. Voordat ik het zag vervaagde het beeld en overheersde de geel/oranje gloed.

Ik waagde me aan het glas. Het had 8 kanten die allemaal scherp waren. Ik hield ze stevig vast. Was me er bewust van dat ik me zou kunnen snijden, maar had geen pijn. Ik concentreerde me zodat ik zou kunnen zweven, maar was lastiger dan ik had gedach. Ik kwam omhoog en het was geweldig. Het ging alleen niet erg snel. Ik denk ook niet dat het daarvoor bedoeld was. Ik kwam zo hoog als de tweede etage van het appartement waar ik inmiddels voor stond. Vanuit de lucht stapte ik naar binnen, en zag dat er daar een roofoverval bezig was. Ze waren op zoek naar mijn glas en mijn spiegel. Er zat bijzondere waarde aan die zij wilden hebben. Ik wist me te verschuilen.

Eenmaal buiten keek ik weer in de spiegel. Ik zag mezelf weer in die gloed. Zag mezelf me omdraaien om mij (de toeschouwer) mee te kunnen nemen naar een andere plek, maar weer lukte het me niet..

Was ik toen maar niet wakker geworden...

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Miss Freewheeler
BerichtGeplaatst: 25-11-2008, 12:12:57 
Elf
Elf

Reactie op: droom over spiegel die de toekomst laat zien

Miss Freewheeler schreef:
Ik wil graag een droom met jullie delen.

Er zijn verschillende dromen die me bij blijven. Ik droom erg veel. Maar deze vond ik vrij bijzonder. Vraag me af of iemand daar iets leuks (of niet leuks, haha) over te zeggen heeft. En anders veel leesplezier:

Ik liep een winkel binnen. Oud antiek winkeltje. Er stond een oude dame achter de toonbank. Ik keek rond en mijn ogen vielen op een spiegel. De vrouw vertelde dat die spiegel de toekomst liet zien.

Een spiegel vertegenwoordigd jezelf. Wat je in de spiegel ziet ben jezelf, doordat je er de toekomst ziet wordt je of aangemoedigd om door te gaan zoals je nu bezig bent of als het negatief is: Gewaarschuwd dat je verkeerd bezig bent.

Ik vond ook een stuk glas. Als ik die krachtig vastpakte zou ik daarmee kunnen vliegen. Om te vliegen had ik wel mijn eigen energie nodig. Op het glas was een foto van een jongen geplakt. Hij had een bonte muts op, en het leek alsof hij op een feest was.

Dit is eigenlijk een waarschuwing dat je niet teveel moet gaan zweven. Gewoon met beide beentjes op de grond blijven staan, anders snij je je (glas is scherp) (ben jij iemand die moeite heeft met het hier en nu?)

Ik wou beide meenemen, waarop de oude vrouw plotseling zei: 'Nee, dat gaat niet, het is zes uur, en we gaan sluiten'. Ik stond er op dat ik ze nu mee zou nemen, maar ze liet het niet toe. Haar man, ook een hoog bejaarde man, kwam binnen lopen en zei dat ze niet zo moeilijk moest doen, en dat ik niet morgen terug hoefde te komen, maar ze meteen mee mocht nemen. Hij rekende zelf met me af, want de dame was het er niet mee eens.

Er vind een gevecht in je plaats. Het liefst wil je bij een moeilijk probleem wegvluchten (vliegen met een stukje glas en de denken aan de toekomst (spiegel) De vrouw waarschuwt je daarvoor. Doe het niet je hebt het niet nodig. De man is je bange kant en vind dat je deze tools nodig hebt om te overleven. Blijkbaar wint je angst in deze droom, maar je ervaart nu wel dat er een verschil is.

Thuis aangekomen wou ik het meteen proberen. Ik keek in de spiegel en er ontstond een geel/oranje gloed in de spiegel. In het midden zag ik mezelf verschijnen met een lange bruine 70's achtige nepbont jas. Ik keek mezelf in mijn ogen, en ik in de spiegel draaide zich om om mij iets te laten zien. Voordat ik het zag vervaagde het beeld en overheersde de geel/oranje gloed.

De kleur combinatie geel/oranje staat voor: Naar buiten gericht ,Actie ,Levenslustig ,Harmoniserend, extravert

Ik waagde me aan het glas. Het had 8 kanten die allemaal scherp waren. Ik hield ze stevig vast. Was me er bewust van dat ik me zou kunnen snijden, maar had geen pijn. Ik concentreerde me zodat ik zou kunnen zweven, maar was lastiger dan ik had gedach. Ik kwam omhoog en het was geweldig. Het ging alleen niet erg snel. Ik denk ook niet dat het daarvoor bedoeld was. Ik kwam zo hoog als de tweede etage van het appartement waar ik inmiddels voor stond. Vanuit de lucht stapte ik naar binnen, en zag dat er daar een roofoverval bezig was. Ze waren op zoek naar mijn glas en mijn spiegel. Er zat bijzondere waarde aan die zij wilden hebben. Ik wist me te verschuilen.
Eenmaal buiten keek ik weer in de spiegel. Ik zag mezelf weer in die gloed. Zag mezelf me omdraaien om mij (de toeschouwer) mee te kunnen nemen naar een andere plek, maar weer lukte het me niet..

Was ik toen maar niet wakker geworden...

Weer een bevestiging dat je niet moet gaan zweven. Je kunt je snijden aan het glas en bovendien wordt je doordat je niet in het hier en nu bent overvallen door anderen. Deze maken misbruik van je. Terwijl als je niet was gaan zweven je het had kunnen voorkomen (had je nu toch maar naar de vrouw van de kassa geluisterd)

Erg mooie droom met een mooie boodschap. Probeer bij alles wat je doet, meer te aarden. Luister naar je hart en wees meer bewust van je lichaam. Vlucht niet weg voor problemen, maar los ze op. Het was 6 uur de winkel ging sluiten, maar je moest en zou de spiegel en het glas willen hebben. Dit geeft aan dat je niet te snel moet willen. Neem rustig de tijd voor alles. Onderzoek alles. Morgen is er weer een dag.
Zorg ervoor dat mensen niet meer een loopje met je nemen. Ga conflicten aan en besef dat jij iemand bent die een mooi een goed persoon is. De spiegel geeft aan dat je vlucht in extravert gedrag, levenlust of (ik ken je natuurlijk niet) het is geen vluchten, maar het geeft weer wie je bent. Jij weet wel wat de bedoeling is.

Ik hoop dat je er iets mee kunt

liefs,
Miracle

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van miss Freewheeler
BerichtGeplaatst: 25-11-2008, 19:16:52 
Groentje
Groentje

@LveL: Je zit vrij dicht bij het gevoel wat ik zelf bij de droom had. Dat de 'ik' in de spiegel mijn ziel is die mij iets wil laten zien, maar dat ik er nog niet klaar voor ben. De jas is een jas die ik zelf niet bezit, maar ik vind hem wel heel mooi :wink: Is trouwens geen nette-dames jas, maar echt zo'n 70's ding, die je ook wel veel in tweedehandswinkels tegen komt. Vrij stoer, maar is idd wel een symbool voor mij als persoon.
Ik vind het wel interessant dat jij de oude vrouw in mijn droom een eigen wil en karakter geeft. Ik zie alle personages uit dromen over het algemeen als mezelf, of een onderdeel van mezelf. Maar wellicht staat de oude vrouw voor mij die mij geen dingen willen meegeven waar ik nog niet klaar voor ben, of wellicht niet naar wil kijken.

Trouwens: Het was niet de spiegel die 8 punten had, dat was het stuk glas waarmee ik kon zweven. Misschien was dat niet helemaal duidelijk.

@ Miracle: Jij zit iets verder bij mijn gevoel verwijderd. Maakt niet uit, maar ik reageer er wel ff op;)
Het gevoel wat ik bij de spiegel en het glas had, was dat het handige tools waren om mijn leven naar een next level te brengen. De spiegel meer spiritueel, en het stuk glas meer lichamelijk. Als ik terug ga naar de droom zie ik dat de ik in de spiegel naar mij lacht. Het was heel vriendelijk.

De vertaling van jullie beide dat ik misschien iets te veel zweef is volgens mij niet wat die droom wou zeggen. Ik ben een down to earth persoon en sta wel degelijk met beide benen op de grond. Ben over het algemeen iets te nuchter voor de dingen die ik zie en voel, maar heb nu geaccepteerd dat ik ze nou eenmaal zie en maak er geen ruzie meer mee. :wink:
Ik begrijp wel wat jullie er mee bedoelen, dus thanx!!

Vind het heel interessant om te lezen, en ook heel leuk om te delen! Top!

BerichtGeplaatst: 25-11-2008, 19:19:50 
Groentje
Groentje

@ Miracle:

Trouwens, je zei nog: Luister naar je hart. Dat vind ik wel een hele goede. Als ik zelf naar de droom kijk vind ik hem symbool staan voor mogelijkheden die je hebt als je er maar voor open staat. Dus luisteren naar mijn hart ga ik zeker doen! yaaay!!

BerichtGeplaatst: 26-11-2008, 23:14:22 
Groentje
Groentje

Hey Lvel,

Bedankt voor je interpretatie. Ik vind het leuk om te lezen hoe jij tegen mijn droom aan kijkt. Sommige dingen herken ik wel. Zoals dat alles op zijn tijd komt bijvoorbeeld. Andere, zoals het ongeduldig zijn en mijn zin doordrijven helemaal niet. Maar dat is ok. Ik wou gewoon een keer proberen een droom te plaatsen om te kijken wat er voor reacties zouden komen.

Thanx!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00