Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:15:09

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Stev
BerichtGeplaatst: 21-07-2007, 12:28:36 
Elf
Elf

Droom over: verliefd zijn

Hoi allemaal!

Ik kan vaker mijn dromen onthouden en vind het fijn om er over te praten, maar dit keer maakt mijn droom mij helemaal gek. Ik baal er wel van dat ik hem niet opgeschreve heb.

Vannacht droomde ik dat ik een meisje leerde kennen. We waren in een groep. Ik sprak wat met haar en ik was helemaal gek van haar en zij denk ik ook op mij. Na wat vriendelijke kusjes wist ik nog dat ik koude handen had. Deze mocht ik opwarmen aan haar buik (die volgens mij vrij gespierd was). Dat gaf mij een fantastisch gevoel!!
Toen zoenden we nog wat. Op dat moment konden ze alles van me afnemen. Ik voelde me zoals ik me nog nooit gevoeld had.

Nu overdag krijg ik af en toe nog steeds een glimp van dat FANTASTISCHE gevoel. Ik denk steeds terug aan die droom. ECht ongelooflijk hoe fijn ik me bij haar voelde. Meer dan haar had ik niet nodig. IRL heb ik me nooit zo gevoeld, not even close.... Ik heb het gevoel dat ik IRL nog nooit echte liefde heb gevoelt nu. Maarja, ze bestaat niet, I made her up :cry:

Wat denken jullie wat zo'n droom betekent?
Liefs,
Stef

BerichtGeplaatst: 23-07-2007, 20:27:26 
Elf
Elf

Reactie op: droom over verliefd zijn

Zou iemand een poging willen wagen?? Of ben ik gewoon ontzettend ongeduldig? Dat sowieso trouwens :wink:

Maar mijn gevoel is nog steeds niet helemaal weg :cry:

BerichtGeplaatst: 24-07-2007, 10:30:01 
Groentje
Groentje

Die dromen heb ik ook vaak *maar dan met jongens*
Maar het blijft bij mij alleen maar bij een droom :cry:

Groetjes, Cindy :P

BerichtGeplaatst: 25-07-2007, 21:20:08 
Reus
Reus

misschien de fantasie die hormonen heet?

BerichtGeplaatst: 06-08-2007, 19:34:10 
Groentje
Groentje

wie weet kan ik misschien je droom doen uitkomen cindy

Groetjes
Blackdragon

BerichtGeplaatst: 06-08-2007, 19:36:00 
Groentje
Groentje

die dromen denk ik hebben meer mensen alleen die durven er niet over te praten

k weet wel ong wat je bedoelt en hoe je je voelt

wie weet zal je droom ooit uitkomen

succes

BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 18:49:03 
Elf
Elf

Droom over: moord

Lieve mensen,

Ik heb hier geloof ik nog nooit een droom neergezet omdat ik er absoluut niet in geloof dat mensen in staat zijn om dromen van een ander te lezen, omdat je niet weet wat de achtergrond/geschiedenis van een ander is , wat voor soort (verwerkende, voorspellende, etc) droom het is geweest, of wat iemands persoonlijke droomsymbolen zijn.

Omdat mijn droom van afgelopen nacht wel heel indrukwekkend en energy-absorbing was, wil ik hem toch met jullie delen en ben ik benieuwd wat jullie er over zeggen:

Ik droomde dat ik in een huis was, opeen bovenverdieping, waar een aantal kamers waren. Daar schiet ik 3 a 4 mensen dood. Met de gedachte: :? :? wat doe ik nu! ik ga naar beneden. Daar staat mijn auto, die toegetakeld is. Ik ga er in zitten en start de auto, maar hij doet het niet. Op de moterkap liggen twee draadjes, die ik laat vonken en de auto start. Ik rij naar huis. Ik heb gruwelijk veel spijt en ik schaam me. Ik ben al een hele tijd thuis en heb mijn moeder al een paar keer gesproken als ik besluit mijn moeder te vertellen wat ik heb gedaan. Net als ik naar haar toeloop en in mijn hoofd aan het formuleren ben hoe ik het best kan zeggen dat ik 4 mensen heb doodgeschoten, wordt ik wakker.
Het gevoel van hele grote spijt en vooral schaamte bleef nog een hele tijd in wakkere toestand

BerichtGeplaatst: 16-06-2008, 23:24:14 
Elf
Elf

Reactie op: droom over moord

Hoi LveL!

Nog bedankt voor je bericht! Hoe jij het uitlegd klinkt het echt HEEEL logisch... Ik kan het alleen nog niet echt integreren in mijn leven. Frustratie zorgt dat ik niet hard vooruit ga... Dat kan op heel veel betrekking hebben, maar ik zie niet waar... Komt misschien nog wel! :wave:

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 21:59:11 
Elf
Elf

Droom over: in bed met een vriendin

Ik ben benieuwd -omdat Lve mijn vorige droom vrij goed uitgepluisd had- wat jullie te zeggen hebben.

Ik droomde dat ik in mijn bed lag met een meisje dat ik nu niet meer zo vaak spreek, maar wat vroeger een vriendin van me was. Wij lagen in bed en voelde ons aangetrokken tot elkaar. (niet in real life) Dat was te merken aan wat gestreel enzo. Toen dacht ik dat ze wat lag te slapen maar dat was niet zo. Op een gegeven moment wilden we 'wat verder gaan' maar dat ging niet, omdat er een lamp was die niet uitging (logica totaal weg dat die lamp uit moest) Toen ik de lamp probeerde uit te doen zag ik dat mijn broer met zijn vriendin ook in bed lagen in mijn slaapkamer. Ik probeerde de lamp uit te slaan maar dat ging ook moeilijk. Toen het licht uit was en ik terug kroop werd ik wakker (helaas 2 minuten voor de wekker! dus ik moest er uit).

Ik wil weten wat de droom betekend, omdat deze nogal indruk op mij heeft gemaakt omdat het zo fijn was om met haar zo intiem te zijn. Ik weet dat het niet met haar als persoon te maken heeft, maar met intimiteit in het algemeen.

Succes met de verklaring! 8)

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 22:30:23 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over in bed met een vriendin

er zijn verschillende theoriën over het dromen over seks...

de een zegt dat het te maken heeft met een ofwel verwaarloosd ofwel overactief libido... de ander zegt dat het niets te maken heeft met de geslachtsdaad opzich maar met het al dan niet toestaan van het binnendringen ofwel penetreren van de geest met (wellicht) andere gedachtepatronen.
weer een andere theorie heeft het (dit is wat jij aan het eind van je bericht noemt) over de mate van intimiteit die je voelt voor de persoon of personen (jawel!!) waarover je droomt.

seks is een zeer groot en belangrijk aspect van het menselijk leven... niet alleen beleven wij plezier aan seks, we hebben er ook angst voor, voelen schuld, voelen schaamte, hebben er geweldige en afschuwelijke ervaringen mee. ieder mens zou een boek vol kunnen schrijven over hun seksleven.. of zij er nu een hebben gehad of niet... dit domweg omdat de mens een groot deel van de dag bezig is met het onderwerp...

ik weet niet goed welke theorie ik zou moeten aanhangen bij jou droom... ik kan het enkel van een afstand beschrijven en enkele vragen stellen (die je niet hóeft te beantwoorden) die de zaak wat helderder voor jezelf kunnen maken.

je verteld dat je de vriendin niet vaak meer spreekt maar dat zij vroeger een deel van je leven uitmaakte. in de droom liggen jullie op bed en voelen jullie je aangetrokken tot elkaar... voelt het goed? raak je opgewonden? is het meer lust of meer liefde? de aanraking is wederzijds. maken jullie dezelfde bewegingen? strelen, aaien, knuffelen en dergelijke bevestigen in dromen en in het echte leven een band tussen mensen. kijk naar de verhoudingen... streelt iemand meer dan de ander? hoe voelt haar aanraking? vind zij jou aanraking fijn? dit zijn dingen waaruit je kunt aflezen hoe jij jullie band ziet (let wel! het zegt niets over haar)

je denkt dat de vriendin slaapt maar dat is niet zo. (waarop baseer je je vermoeden dat zij slaapt? heeft zij haar ogen dicht? heeft zij zich van je afgewend?) de 'nep' slapende vriending kan een bevestiging zijn van jullie 'vervreemding' van elkaar. kijk weer naar de precise dingen die ze doet (voor zover dat gaat)

het licht dat aan staat en maar moeilijk uit gaat... dat is altijd een leuke... (sorry voor mijn uitdrukking maar k heb hem vaak gehoord) het licht staat meestal voor het bewuste leven... de dingen die jij wilt laten zien aan de wereld... de dingen waar je trots op bent... het duister gaat vaak over de dingen die je zou willen laten zien...de emoties... de lusten... de verlangens... die je eng vind om zomaar aan de wereld bloot te geven...

jij probeert het licht uit te doen maar het lukt niet... je mag pas verder met je verlangen naar de vriendin als het licht uit is... het verlangen is pas toegestaan als niemand het kan zien... (ik weet dat je zegt in je bericht dat je enkel in de droom verlangt naar dit meisje maar kan het zijn dat er meer is? of is er wellicht een ander persoon dat je niet goed kent waar je deze gevoelens voor hebt? in dromen wil men nog wel eens een personage 'kiezen' die vertrouwder aanvoelt voor intieme zaken dan de persoon waar je werkelijk over droomt. zo kan het ook gebeuren dat je over je moeder droomt n deze context terwijl je geen enkele lust voor haar voelt)

dan kom je er achter dat je broer en zijn vriendin met elkaar in bed liggen... sterker nog... in jóu bed!! dit vind ik moeilijk te interpreteren... hoe veolde het toen je er achter kwam? was het geruststellend? of juist veronrustwekkend? dat is belangrijk voor de betekenis... het kan zijn dat je je betrapt voelde, of misschien bedreigd door de intimiteit tussen je broer en zijn vriendin... moeilijk...

je krijgt na het zien van je broer en zijn vriendin het licht uit en kroop weer terug in bed met je broer, schoonzus én je vriendin... jammer dat je wakker werd :)

als ik even naar het geheel kijk vermoed ik dat er bepaalde sterke gevoelens van intimiteit en wellicht lust onderdrukt worden in je wakende leven. of dit nu is voor dit meisje of voor (een) ander(e) persoon(en) kan je nooit precies zeggen... dat moet de dromer uitzoeken. je worstelt op de grens van openheid en verhulling... weet welicht niet welke kant op dit moment beter is... wel is vrijwel duidelijk dat je broer een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van je bewustzijn over dit onderwerp...

ik hoop dat je er wat aan hebt... ik ben erg benieuwd naar de interpretatie van lvel, die weet altijd net weer andere dingen op te lichten die ik over het hoofd zie (en visa versa :D )

Douglas Adams

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Stev
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 21:35:49 
Elf
Elf

Reactie op: droom in bed met een vriendin

Sorry dat ik zolang heb gewacht met mijn reactie! Dank voor jullie reacties. Truitje, ik denk dat jij de essentie raakt. Maar het is dus niet zo dat ik bepaalde gevoelens heb voor die vriendin. Verder kan ik er zeker wat mee.

LveL,
Ik snap de rol van mijn broer ook niet, gezien hij helemaal terughoudend is in het uiten van gevoelens. Misschien houd het juist daarom de aandacht van mijn onderbewuste in.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00