Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 23:41:28

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van charlotte
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 18:41:21 
Kabouter
Kabouter

Droom over: vluchten en zinken

Al een tijdje heb ik dromen waar telkens dezelfde onderwerpen in voorkomen. Het zijn nooit dezelfde dromen, maar ze hebben toch veel met elkaar gemeen. Ze zijn niet echt fijn, niet heel ernstig hoor, maar misschien kan iemand me helpen met wat het betekent

Het eerste is dat ik heel vaak over water droom, sloot, meer etc.
Dan is er een boot of iets en ik ben dan vlak bij het water.
De ene keer zijn er 2 kleine sloepjes waar ik dan tussenin hang op slippers die een heel klein beetje kunnen drijven :roll: , zodat ik telkens een beetje wegzak, maar wel de boten vast heb en een beetje kan bewegen.

Een andere keer keer zit ik op de punt van een bootje en zakt de boot bv steil naar achter zodat ik vlakbij het water zit en de boot verticaal omhoog steekt.. :| best bedreigend en weer een andere keer zit ik op een soort plankje dat precies over het wateroppervlak gaat en aan een aan de zijkant van een hele grote boot vast zit.

In al dit soort dromen overheerst dat ik telkens bedreigend dicht bij het water ben en dan weer wat veiliger erboven.

De andere soort droom is dat ik moet vluchten.
Vannacht waren we met een grote groep kinderen die illegaal waren ofzo. Telkens moesten we ons verstoppen of wegrennen (grotendeels door het bos) Ik kan dan heel hard rennen zonder moe te worden en dit soort dromen zijn in de droom zelf niet echt vervelend, maar zodra ik dan wakker ben geworden weer wel.

Een ander voorbeeld van zo'n soort droom is dat ik moest wegrennen door allemaal straatjes, een soort doolhof achtig iets en steeds moest zorgen dat 1 of 2 mensen me niet te pakken kregen. Ook dan kon ik heel hard rennen, wat best leuk was, maar ook deze droom was achteraf niet zo fijn...

Hopelijk weet iemand een beetje wat dit betekent...

Liefs

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 14:19:03 
Elf
Elf

Reactie op: droom over vluchten en zinken

Water staat voor gevoel(ens) Doordat je steeds moeite doet om "droog" te blijven laat je, je gevoelens niet toe. Stel jezelf eens de vraag voor welk gevoel je bang bent? Voel het maar...

De andere droom geeft aan wat je in het dagelijks leven doen. Je vlucht voor je gevoel, misschien wel hetzelfde gevoel die je onderdrukt. Er speelt momenteel iets bij je en doordat je het onderdrukt moet je steeds vluchten.

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 17:39:45 
Kabouter
Kabouter

Bedankt voor je reactie, ik kan zo 1 2 3 niet voelen wat het is, maar ik zal er op letten:)

BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 18:47:19 
Kabouter
Kabouter

Dank je wel:)
Moet alleen wel even diep graven welke gevoelens dat zijn...

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 11:21:00 
Feniks
Feniks

ik heb water nog nooit eerder met gevoel horen associëren... wel met geheim en verborgen maar niet het gevoel (tenzij je natuurlijk stelt dat de gevoelens nog onbekend en dus geheim of verborgen zijn)

ik heb erg lang vergelijkbare dromen gehad. dit was ind e periode 13-18 jaar. ik was in die tijd (zoals vrijwel iedereen) zo vreselijk druk bezig met wie ik was en waar ik naar toe ging. ik geloof dat het water staat voor de dingen die kunnen zijn... de ongekende mogelijkheden de keuzes die jij moet maken. het feit dat jij er in dreigt te zinken doet mij denken dat de mogelijkheden/keuzes, je boven het hoofd groeien of dat jij niet denkt dat je het aankan in deze onbekendheid te gaan.

hoe dan ook, ze gingen bij mij over toen ik mijn hbo opleiding had gekozen en eindelijk échte leuke vaste vriend had gevonden (toevallig vielen deze twee bijna tegelijkertijd)

de vluchtdroom wil ik nog eventjes over nadenken. ook die heb ik veel gehad in de bovengenoemde periode

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 11:56:11 
Dwerg
Dwerg

Ik zou eigenlijk ook denken dat het water jouw zelf representeert
je onderbewustzijn waar alles in is verstopt
jij wilt het hoofd koel boven water houden en kiest zo dus voor verstand boven gevoel

het is een innerlijke strijd over het denken en voelen?

en dat je vlucht en vooral dat je kinderen zag, een groep nog wel
een kind wijst meestal naar je zelf
een kind is een deel van je zelf
jij probeert wss delen van jezelf die je in je onderbewuste hebt begraven en die weer omhoog komen
doordat je dreigt te zinken, maar soms ook stabiliteit op het wateroppervlakte vindt, te ontvluchten
De nacht heeft trouwens ook met je gevoel te maken
als de nacht onrustig verloopt en met angst, zit je qua gevoelens niet lekker in je vel
een bos weet ik niet echt..

je zou kunnen letten op wat die kinderen doen en waar ze je aan laten denken
de kleinste details zijn al erg belangrijk
schrijf de volgende keer als je weer zoiets droomt alles op en dan vooral lettend op de details

ik zie de laatste tijd ook heel vaak kinderen in mijn dromen, maar als ik ze zie huilen of ze kunnen weer niet slapen dan troost en wieg ik ze
en daarmee schenk ik aandacht aan de verdrongen aspecten van mij zelf en droom ik ook veel rustiger
ik troost het kind in mij

dus zou je mss de volgende keer kunnen proberen ze te ontvangen en in contact te komen, moet je er wel sterk bij na denken dat jij degene bent in je droom die de handelingen uitvoert en beheerst

groetjes, hoop dat je er wat aan hebt

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00