Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:51:59

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van julia
BerichtGeplaatst: 11-12-2006, 17:51:42 
Power Moderator
Power Moderator

Droom over: zwarte vogels

Ik was op vakantie in Frankrijk met een heleboel vrienden en familie en ook 2 van mijn beste vriendinnen, R. en N.
Ik ging met die 2 vriendinnen onder een hele lange brug door waar bomen stonden die naar de zon toe groeiden.
Toen we onder de brug door waren gelopen, kwamen we bij een grasveld waar langs de rand hele hoge bomen stonden (een soort bos, maar dat was niet zo duidelijk).
Er was ergens bij die bomen een soort houten verhoging waar R. op wou gaan. Ik vond het geen goed idee, omdat er een hele grote zwarte vogel voor stond. Maar R. zei dat ze de vogel wel kon wegjagen. En dat lukte haar ook.
Later zag ik dat er nog veel meer van die grote zwarte vogels in de bomen zaten. Eén van hen stortte zich op een gegeven moment op N. en scheurde haar letterlijk voor mijn ogen uit elkaar. Ik stond er vlakbij en kon niets doen. Ik had het gevoel dat het mijn schuld was.
Toen kwam mijn vader en die maakte zich helemaal geen zorgen over N. Hij wilde alleen weten of het goed ging met mij. Ook R. was heel geschokt, maar niet om N., alleen maar om mij. Dus gingen we terug naar ons huis. Daar vond niemand het erg of raar dat N. dood was, de meeste zeiden dat dit wel vaker gebeurde daar in Frankrijk. Zelf vond ik het ook niet zo vreselijk, maar ik had nog steeds het gevoel dat het mijn schuld was.
De rest van de droom kan ik me niet meer goed herinneren.

Kan dit iets betekenen? Het was geen enge droom, meer heel onheilspellend. Alles was rustig, zelfs die grote zwarte vogels. Behalve toen hij N. aanviel natuurlijk. Het was gewoon een beetje eng rustig, zeg maar.
Als iemand hierin iets herkent, zeg het dan graag, ik wil het erg graag weten.

xxxJulia

Berichtenonderwerp: Dromen van julia
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 15:03:45 
Power Moderator
Power Moderator

Reactie op: droom over zwarte vogels

Anyone? :oops:

Berichtenonderwerp: Dromen van Julia
BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 16:13:44 
Elf
Elf

mischien heeft N iets ontkent waar jij zeker van weet dat ze het wel gedaan/gezegt heeft ?

BerichtGeplaatst: 12-12-2006, 22:02:04 
Power Moderator
Power Moderator

roy schreef:
mischien heeft N iets ontkent waar jij zeker van weet dat ze het wel gedaan/gezegt heeft ?

Nee, daar kan ik me niets van herrinneren.. Ik spreek haar ook al een tijdje niet meer, omdat ze op een andere school zit..
Toch bedankt voor je reactie :)

Liefs,
Julia

BerichtGeplaatst: 19-12-2006, 20:43:00 
Power Moderator
Power Moderator

Weet iemand me misschien meer te vertellen?
Ik heb deze droom de laatste tijd namelijk vaker. Soms net even iets anders, maar meestal komt het op hetzelfde neer. Het beangstigt me eerlijk gezegd een beetje, het is namelijk geen fijne droom.

xxxJulia

BerichtGeplaatst: 20-12-2006, 17:42:31 
Feniks
Feniks

Toen ik je verhaal gisteravond las, heb ik geprobeerd je droom te visualiseren. Ik kwam keer op keer in de zwarte vogel die iets stond te bewaken.

Die zwarte vogel was voor mijn gevoel, rechtopstaan, wat mager ( ik voelde mn buik helemaal intrekken zodat mn ribben "zichtbaar" waren onder de huid, dat hij een redelijk korte snavel heeft en dat hij vuisten had op de uiteinde van de vleugels ( zeg maar als je een vogelkostuum hebt en dan de plaats waar je handen zitten, daar zaten dus de vuisten)

Klopt dit een beetje met je droom?

Ik zal nu ff wat uitzoeken van verdere betekenissen en plaats het ff later hier

BerichtGeplaatst: 20-12-2006, 18:26:17 
Feniks
Feniks

Omgeving: Frankrijk
Bekende personen: Familie en N. en R.
Tijdstip: Dag?
Dieren: Zwarte vogel
Landkenmerken: Een brug waar je onderdoorloopt
Een laan met aan beide kanten een bomenrij
Houten verhoging

Thema’s: Vriendschap (veel kennissen in de droom), Angst ( niet de vogel willen wegjagen ), Dood (R. die dood gaat), Schuld ( het gevoel dat je krijgt), laatste thema kan ik niet goed omschrijven over dat er niet iemand iets om geeft

Betekenissen:

3 (omdat je met zn drieen loopt: In de Griekse oudheid was het getal drie het toppunt van volmaaktheid. ("omne trinium perfectum", elk drievoud is volmaakt.) Het getal verschijnt herhaaldelijk in het Oude en Nieuwe Testament, als de symbolische voorstelling van de heilige Drie-eenheid. Denk ook aan de drie wijzen uit het oosten. In het Britse koninklijke wapen vinden we drie leeuwen en drie kruisen in het stadswapen van Amsterdam. Ook roepen we drie keer hoera en kennen we een uitdrukking "driemaal is scheepsrecht". In een sprookje gebeuren dingen ook vaak drie keer. Toen Petrus de derde keer zei dat hij Jezus niet kende, kraaide de haan driemaal. Jezus stond de derde dag na zijn dood op. De drie staat symbool voor de drie dimensies. De afbeelding de drie is de driehoek.

Brug Een verbindende factor.

Bomen Familiezaken in het algemeen.

Chinese astrologie Hout (木), gerelateerd aan: het oosten, de kleuren blauw en groen en de planeet Jupiter;

Verhoging: Waarschijnlijk dat je in je leven vooruitgaat en er telkens beter van wordt.

Zwart Negatieve omstandigheden en stemmingen. Verdriet. Leegte.

Vogels Hoge idealen. Inspiratie en boodschappen van ver weg en van de doden.
verdere symboliek mbt dieren schreef:
Dieren nemen in onze wereld een bijzondere plaats in. Afhankeliujk van de context van de droom, de persoonlijke achtergrond van de dromen, zijn of haar ideeen over en ervaring met dieren, gevoelgens over dit specifieke dier, kunnen dieren verschillende kwesties symboliseren.

….

Gedraagt het dier zich agressief? Misschien staat het voor een stukje agressie of boosheid in jezelf of iemand in je omgeving. Misschien heb je onlangs je boosheid niet onderkend en komt het op deze manier je aandacht trekken. Boosheid die constructief wordt gebruikt of geuit (assertief ipv aggressief) kun je zien als een stuk kracht of energie

2 (een transformatie van de 3 naar de 2, dus 3 was in het begin het geval en wilt of bent getransformeerd naar de 2: Dit is over het algemeen een negatief cijfer. In de oude Griekse cultuur dacht men dat de oneven getallen mannelijk en dus goed en de even getallen vrouwelijk en slecht waren. De 2 was dus het begin van al het slechte. Vaak is het een symbool voor de dood of van het kwaad in het algemeen. Dit is ook het cijfer van het dualisme (yin / yang) waarbij het gaat om twee dingen die bij elkaar horen zoals de man en vrouw en hemel en aarde, dag en nacht, goed en slecht, wit en zwart, arm en rijk, water en vuur.

Verschillende soorten dromen schreef:
Terugkerende dromen

Een terugkerende droom is een van de belangrijkste soorten. Ze vormen een bodschap van ons innerlijk aan ons uiterlijk zelf, die ons wakker schudt en ons wijst op een probleem of een gevoel dat wij genegeerd hebben of waar we ons niet bewust van aren. Ze zijn vaak schokkend, beangstigend of grappig, op een manier die ons dwingt er aandacht aan te besteden. Een terugkerende droom kan ons nadrukkelijk wijzen op onbewuste frustraties en verbolgenheid, of kan ons doen beseffen dat er iets verkeerd is in ons leven, maar met de kracht die, net als een nachtmerrie, een heleboel onderdrukte energie doet vrijkomen

Een echte terugkerende droom is een droom die ieder keer precies hetzelfde is en zich over een periode van jaren herhaalt – vanaf de kindertijd tot op hoge leeftijd. Als je een terugkerende droom hebt, zit je misschien vast in een bepaald aspect van je leven, en moet je de kwesties die je terughoudend herkennen en oplossen om vooruit te komen

Verschillende soorten dromen schreef:
De dood en doodgaan in dromen

Veel mensen zijn bang dat iemand overlijden in een droom betekent dat die persoon ook in het wakende leven zal sterven. Dromen waarin de dood een rol speelt voorspellen echter zelden een letterlijke, lichamelijke dood. Het is eerder een aansporing om bepaalde gewoontes, relaties en emoties te veranderen, te laten groeien, los te laten of te laten sterven, evenals oude manieren van leven en opvattingen van het leven. Dromen van de dood zijn metaforen voor het loslaten of het transformeren van een aspect van onszelf, en een boodschap dat iets binnen in ons misschien dood is. Dromen van de dood tonen ons vaak een buurman, vriend, kennis doe wordt overreden door een grote vrachtauto, wordt geraakt door de bliksem of van een berg stort. Hoewel deze dromen soms voorspellend zijn, betekenen ze ook dat we moeten kijken naar wat de mens in onze droom symboliseert, of waar hij of zij in onze wakende leven voor staat. Als we in een droom getuige zijn van hun dood, moeten we ons afvragen wat er binnen in ons moet sterven, en ook onze eigen houding tegenover de dood en het stervensproces onder de loep nemen.

De andere thema’s kan ik niet zo snel vinden.

Sorry dat ik nog niet een aansluitend verhaal heb kunnen maken ( daar ben ik slecht in) maar dan heb je in ieder geval al een idee over de verschillende kenmerken van je droom

BerichtGeplaatst: 20-12-2006, 20:23:34 
Power Moderator
Power Moderator

Heey Mark :)

Echt heel erg bedankt, ik had er veel aan!
Ik zie veel verbanden tussen die dingen die je beschreef. Ook dingen die je vanuit mn verhaal misschien niet kunt opmaken, omdat ik de preciese droom natuurlijk ook niet heb kunnen vertellen.
Je zei dat je de vogels had gevisualiseerd. Wat je beschreef klopte over het algemeen wel, alleen die 'vuisten' niet, ze hadden echt hele grote zwarte vleugels.
Ik zal ze proberen te tekenen, in paint of op papier (dat zal wat langer duren).
Maar iig heel erg bedankt :kiss:

xxxJulia

BerichtGeplaatst: 21-12-2006, 15:47:56 
Power Moderator
Power Moderator

Hier zijn ze, even snel in paint getekent..
Als ik tijd heb teken ik ze nog wat mooier op papier :wink:
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 09-05-2008, 11:49:24 
Power Moderator
Power Moderator

Droom over: frankrijk/ moord/ vreemdgaan

Ik heb vorige twee nachten een paar vreemde dromen gehad.. Of eigenlijk gingen ze een beetje in elkaar over. Omdat ik ze nog zo goed kon herinneren, wil ik ze sowieso voor mezelf even op papier (of op de computer dus :wink:) zetten. Misschien weet iemand of het betekenis kan hebben?

Twee nachten geleden droomde ik dat ik bij mijn ouders' huis in Frankrijk was. Daar vlakbij is een (Nederlandse) camping waar ik vaak kom en veel mensen ken. We zaten in het huis van de eigenaren van die camping met vrienden van me die ik vanuit daar ken, maar ook vrienden van thuis, zeg maar. Toen kwamen er een man en een vrouw binnen die begonnen te klagen over één of ander onbeschoft trillend/brommend geluid dat wij zouden maken. Ik maakte een opmerking over dat het onbeschofter was om zomaar dat huis binnen te komen dan dat wij dat geluid zouden maken. Daarna volgde er een ruzie tussen vooral de vrouw en mij. Later bleek die vrouw de moeder te zijn van een vriendin van school van mij. Nadat ze me behoorlijk had beledigt liet ze de ruzie rusten.
Daarna veranderde m'n droom in dat iedereen opeens ergens heenging waar ik ook graag heen wilde. Ik weet niet precies wat het was, iets van een feest denk ik. Op de één of andere manier kon ik daar als enige niet heen, omdat ik niet op de fiets kon, dat was te vermoeiend ofzo, en de auto's zaten vol.

Gisternacht droomde ik weer iets heel anders. Ik weet het eerste deel niet zo goed meer, maar het kwam erop neer dat we met een aantal vrienden in een busje zaten en allemaal moordwapens meehadden. In welke volgorde het precies ging en hoe weet ik ook niet meer, maar uiteindelijk hadden sommige vrienden elkaar vermoord, of zichzelf en bleven er nog 3 over: mijn vriend (V.), ikzelf en een vriendin van me (M.). V. zei dat ik M. moest doodschieten, maar hij deed die uiteindelijk zelf. (Later was M. opeens weer in leven) Het gekke hieraan was, dat ik het totaal niet erg vond, zelfs doodnormaal. Ik wilde alleen zelf niemand vermoorden.
Daarna veranderde m'n droom weer, net zoals de vorige nacht. We gingen naar een feest, wel met hetzelfde busje en die vriendin en m'n vriend dus. Dat feest werd gegeven door de beste vriend van V. Daar aangekomen, was die beste vriend verkleed als kat en hij was jarig. Toen ik hem 3 zoenen gaf om hem te feliciteren, werd dat iets te intiem, om t zo maar te zeggen. Uiteindelijk zoende we echt. Ook weer het rare hieraan was dat ik het niet erg vond, ik dacht ook helemaal niet aan m'n vriend, behalve dat hij het niet mocht zien. Dat gebeurde ook verder niet.

Wat heeft dit te betekenen? Die vriend van V. vind ik verder niet leuk ofzo, het is gewoon een aardige jongen, maar toch vind ik het wel raar dat ik me zo tot hem aangetrokken voelde in die droom. En dat ik het niet erg vond dat er vrienden van me vermoord werden, gewoon om me heen, is ook vreemd. Deze dromen voelde ook veel realistischer dan normaal, en ik had ze vlak voordat ik wakker werd. Ik hoop dat iemand dit kan verklaren..

Liefs,
Julia

BerichtGeplaatst: 10-05-2008, 09:52:21 
Power Moderator
Power Moderator

Reactie op: droom over frankrijk/ moord/ vreemdgaan

Hey LveL!

Wat een goede uitleg, ik heb er veel aan. Veel van je uitleg heeft betrekking op dingen die ik nu meemaak. Heel erg bedankt!

Liefs,
Julia

BerichtGeplaatst: 28-03-2009, 18:42:15 
Power Moderator
Power Moderator

Droom over kamer
Ik droomde dat er beneden bij ons thuis een feest aan de gang was, en dat ik op een gegeven moment naar boven liep. Mijn kamerdeur is recht tegenover de trap, en die stond halfopen. Toen zag ik al I en F (2 vriendinnen van me) lopen. Toen ik mijn kamer binnenkwam, bleek dat ze allemaal dingen hadden veranderd.. Ik werd daar best kwaad over, niet in de vorm van schreeuwen, maar meer heel verontwaardigt en gefrustreerd. Ze hadden ook oude dingen van mij van zolder gehaald, zoals oud speelgoed etc (wat in het echt allang uit huis verdwenen is). Nouja, gewoon vanalles verandert waar ik niet blij mee was. I en F, en later ook L (een goede vriend) snapten mijn verontwaardiging totaal niet.

Op een gegeven moment stond ik met I bij m'n bureau, waar vanalles vanaf was en anders geplaatst en wilde ik dat ze het weer goed zette. Maar toen wist ik niet zelf helemaal niet meer hoe het stond. Daarover was ik ook echt heel gefrustreerd. Ik snapte ook niet hoe het kon dat er tussen het bureau en de verwarming (waar normaal echt nog geen papiertje tussenpast) een hele nieuwe kast was geplaatst.

Uiteindelijk wist I mijn bureau weer goed in te delen. De rest van m'n kamer, daar hadden ze geen tijd voor, want toen werd ik wakker ^^

--

Ik hecht nooit zoveel waarde aan dromen, behalve als ze me heel goed bijblijven.. Zoals deze dus :wink: Ik ben best benieuwd wat dit kan betekenen voor mij.

Laatst gewijzigd door Julia op 10-02-2010, 11:22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Julia
BerichtGeplaatst: 29-03-2009, 22:14:30 
Groentje
Groentje

Reactie op droom over: kamer

hmm, zeer intressante droom

want et kan betekenen je kamer = je leven
dat er veel mensen invloed hebben op je leven dat ze het willen veranderen.
maar je wil het zelf nog niet veranderen je leven , je bent gewent aan het normale.

en die kast tusse je verwarming en bureau .
kan betekenen dat de onmogelijke dingen ook mogelijk worden dan met die veranderingen voor je

groetjes
crystal- aura

BerichtGeplaatst: 30-03-2009, 21:36:33 
Power Moderator
Power Moderator

Reactie op: droom over kamer

@crystal-aura:
Bedankt voor je berichtje :wink: Ik dacht zelf ook aan zoiets dergelijks, maar het vreemde is dat ik het niet terug zie in real life. Misschien heb ik dat zelf alleen (nog) niet door.

@LveL:
Ook jij zegt in je eerste stukje ongeveer hetzelfde als je voorganger.. But again, ik herken het niet zo.. Toch wel vreemd.. Met je 2e stukje heb je dan wel weer griezelig gelijk:
Citeer:
Spullen van zolder halen door anderen kan staan voor het verleden van jou dat zij weer naar boven halen. Misschien ergenis van kinderlijk gedrag?(teddybeer). Het lijkt erop dat mensen chaos creeren in je leven en dingen van vroeger naar boven halen maar dat geeft ook aan dat er blijkbaar nog iets verwerkt of aan gewerkt moet worden. Dingen die we verdringen van vroeger en plots weer aan de oppervlakte komen heeft chaos tot gevolg maar zonder chaos kan er ook geen orde onstaan oftwel die chaos is nodig om vervolgens weer structuur aan te kunnen brengen.Waarom staat de deur op een kier? Blijkbaar geef je de mensen voorzichtig wel toegang tot jou wereld maar het is ietwatb beschermend begrijp jij waarom?

Dingen uit m'n verleden ophalen, klopt. En dat met andere delen (voor het eerst), klopt helemaal. Dat vind ik ook nogal eng om te doen, moet ik zeggen.
Jij ook bedankt in ieder geval! :D

BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 21:19:47 
Reus
Reus

Reactie: droom over kamer

miss dat je nog veel aan het verleden denkt
of het terug wil of mist ofzo

bij dromen over kamers vond ik dit in het droomwoordenboek

Als je droomt dat je in een kamer bent, vertegenwoordigt de kamer een specifiek aspect van jezelf of van een specifieke relatie. Dromen over verschillende kamers zijn vaak verwijzingen naar onbekende aspecten van je bewuste zelf en persoonlijkheid.

Dromen waarin je nieuwe kamers ontdekt duiden erop dat je een nieuwe innerlijke kracht hebt gevonden en nieuwe rollen (durft) aan te nemen. Je bent aan het groeien als persoon.

Een aantrekkelijke, prettige kamer duidt op een tevreden leven.

Een enge of donkere kamer geeft aan dat je je onderdukt voelt in een bepaalde situatie en niet kan ontsnappen.

maar dit is volgens mij niet echt van toepassing =P

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00