Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:18:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Moon-Pearl
BerichtGeplaatst: 17-04-2006, 18:16:58 
Feniks
Feniks

Droom over: cruise-ship

Ik heb deze droom nou al een paar keer gehad, maar vannacht was hij toch het duidelijkst. (sommige stukken duidelijker dan andere, maar wel duidelijk)
Het was echt heel vaag, het leek net alsof ik in een ouderwetse film zat. Tenminste, het speelde zich af in die kleuren. En het rare was, dat iedereen eigenlijk heel modern gekleed was, ik ook in hele felle kleuren (geel shirtje, groen rokje, paarse penty..:? Van die dingen die ik nooit aan zou doen, ik draag vooral zwart).

We gingen met school op een heel groot cruise schip. Er was niet echt een reden voor waarom we gingen, we maakten gewoon een soort uitstapje met school. Het was er best lux. Je moest alleen de hele tijd op je stoel blijven zitten, en je mocht nouwelijks rondlopen. Je mocht wel ergens gaan staan, maar dan moest je daar ook blijven staan. Sommigen stonden in een hoekje met elkaar te babbelen. Het bestond uit een paar verdiepingen, 5 geloof ik.
Op een gegeven moment stopten we bij een soort steiger. We wisten niet precies wat er aan de hand was. Een vriend van me en ik vroegen of we er even uit mochten. We mochten heel eventjes eruit. We gingen even het land op om daar rond te kijken. We waren niet te ver gegaan omdat we over niet al te lange tijd weer moesten vertrekken. Raar genoeg zat er een jongetje te spelen met zeewier. Hij had rare ouderwetse kleren aan, van die kleding dat ongeveer uit begin 1900 kwam. Dat jongetje was het broertje van een vriendin van mij. We vroegen hem of hij met ons mee wou omdat hij anders alleen zou zitten en we het sneu vonden hem daar alleen achter te laten.
We gingen terug lopen met de jongen bij ons, en we zagen tot onze schrik dat de boot al weg begon te varen. We begonnen te rennen, en we sprongen in het water en zwommen naar de boot. Raar maar waar konden we de boot bijhouden en we pakten een touw vast dat los in het water hing. We klommen naar boven, en kwamen in een vreemd gat terecht. Het gat kwam uit in de boot, en we kwamen er makkelijk doorheen. Toen ze zagen dat wij het waren, trokken ze ons omhoog. Toen het broertje van mijn vriendin er bijna uit was, werd hij weer naar binnen gezogen. Ik hield zijn hand zo goed mogelijk vast zodat hij niet dood zou gaan, maar ik hield hem niet, en hij werd naar binnen gezogen. Ik voelde me vreselijk. Ik had een heel erg schuldgevoel. Ik vertelde het mijn vriendin, en ze antwoordde: 'oh'. Ze had de rest van de rit alleen maar naar de grond gestaard en helemaal niks meer tegen mij of iemand anders gezegd.

Het was geen nachtmerrie, maar wel een vreselijke droom..
Wat wil dit zeggen??

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Moon-Pearl
BerichtGeplaatst: 23-04-2006, 19:20:08 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over cruise- schip

Ja op zich best een verwarrende droom.
Doordat het net een ouderwetse film was met moderne kleren geeft de droom al aan dat deze tussen verleden en heden in staat.

De school is de leerschool van het leven.
en het schip vaart zijn koers maar ook jouw koers het is immers ook jouw weg die je gaat.
De beperkingen komen doordat je nog onder de hoede van je ouders valt en dus voor jezelf het idee hebt dat je eigelijk niets mag.
Bij de steiger op het land was je even vrij om je weg te gaan ,
net zoals je in het dagelijkse leven ook wel eens alleen ergens heen zult gaan.
Dan kom je bij dat jongetje een kind dus wat verleden 1900 en heden het groene van het zeewier voorsteld.
Maar doordat je je aandacht niet op het schip had gehouden was dit al weg toen je terug kwam.
Het laatste stuk met dat kind is dus een stukje persoonlijke ontwikkeling van jezelf mischien komt er wel een vriendje in je leven, en ben je daardoor te laat op het schip (THUIS) wijk je even van je koers af.
Maar je weet dat je altijd toch thuis terecht zult kunnen en er ook altijd wel een touw zal zijn om je te helpen.
Maar de droom geeft ook aan dat je afscheid van iemand moet nemen,
maar de dood betekend in een droom verandering, dus wat die verder gaat doen is onbekend voor jouw,

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Moon-Pearl
BerichtGeplaatst: 24-04-2006, 21:17:16 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over cruise schip

twanni,

het enige wat ik kan zeggen is dankjewel :)
sommige dingen komen me best bekend voor die je verteld. bijv. dat ik het idee heb dat ik niks mag, dat heb ik idd..
maar er gaan nu ook wel een paar vragen door mijn hoofd, wat bedoel je precies met dat jongetje? op wat voor een manier moet ik afscheid nemen?
ik denk niet dat je deze vragen kunt beantwoorden, maarja.. het zijn weer een paar dingen die er zomaar even uit moesten :oops:

nogmaals bedankt,
groetjes, Moon Pearl

BerichtGeplaatst: 04-05-2008, 09:43:47 
Feniks
Feniks

Droom over: een compliment

Hoi,

Vannacht droomde ik dat ik bij iemand thuis was. Deze was toevallig een oud bandlid, eentje die maar heel kort bij ons heeft gezeten en iemand die heel verlegen is wat betreft meisjes.
Anyhoe, ik was bij hem thuis en we waren de hele dag gewoon gezellige dingen aan het doen. Wat precies weet ik niet meer, ik kan me wel herinneren dat de sfeer heel goed was de hele tijd.

Op een gegeven moment zaten we aan tafel en waren aan het kletsen. Hij zei iets waar ik om moest lachen, ik keek hem aan, hij keek mij aan en bleef kijken. Ofja, het leek meer op staren. Met grote twinkelende ogen keek hij me aan. Ik vroeg wat er was, hij antwoordde: "Je ogen..."
Ik lachte naar hem.

Aan de manier waarop hij keek en het zei, leek het of hij me een compliment gaf. Nu vraag ik me af wat dit kan betekenen, ik zit er namelijk de hele tijd mee in mijn hoofd.

Liefs! :D

BerichtGeplaatst: 04-05-2008, 15:35:41 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over een compliment

Een leuke droom was het zeker! :D
Haha, ergens klopt het wel. Ik voelde me tot hem aangetrokken, maar dat was een hele tijd terug. In die tijd vond ik hem heel schattig (dat vind ik trouwens nogsteeds :lol:), maar ook zo van, oeh, jij bent wel leuk.
Meer is het nooit geworden, ik heb nooit een goed gesprek met hem kunnen voeren :P

Maar, dankjewel voor de uitleg! :D

BerichtGeplaatst: 04-05-2008, 22:05:22 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over een compliment

Zoals het er nu naar uit ziet in ieder geval zeker niet, ik heb een vriend waar ik heeeeeeel gelukkig mee ben, die zou ik voor geen goud willen inwisselen!! :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00