Droom over: cruise-shipIk heb deze droom nou al een paar keer gehad, maar vannacht was hij toch het duidelijkst. (sommige stukken duidelijker dan andere, maar wel duidelijk)
Het was echt heel vaag, het leek net alsof ik in een ouderwetse film zat. Tenminste, het speelde zich af in die kleuren. En het rare was, dat iedereen eigenlijk heel modern gekleed was, ik ook in hele felle kleuren (geel shirtje, groen rokje, paarse penty..
Van die dingen die ik nooit aan zou doen, ik draag vooral zwart).
We gingen met school op een heel groot cruise schip. Er was niet echt een reden voor waarom we gingen, we maakten gewoon een soort uitstapje met school. Het was er best lux. Je moest alleen de hele tijd op je stoel blijven zitten, en je mocht nouwelijks rondlopen. Je mocht wel ergens gaan staan, maar dan moest je daar ook blijven staan. Sommigen stonden in een hoekje met elkaar te babbelen. Het bestond uit een paar verdiepingen, 5 geloof ik.
Op een gegeven moment stopten we bij een soort steiger. We wisten niet precies wat er aan de hand was. Een vriend van me en ik vroegen of we er even uit mochten. We mochten heel eventjes eruit. We gingen even het land op om daar rond te kijken. We waren niet te ver gegaan omdat we over niet al te lange tijd weer moesten vertrekken. Raar genoeg zat er een jongetje te spelen met zeewier. Hij had rare ouderwetse kleren aan, van die kleding dat ongeveer uit begin 1900 kwam. Dat jongetje was het broertje van een vriendin van mij. We vroegen hem of hij met ons mee wou omdat hij anders alleen zou zitten en we het sneu vonden hem daar alleen achter te laten.
We gingen terug lopen met de jongen bij ons, en we zagen tot onze schrik dat de boot al weg begon te varen. We begonnen te rennen, en we sprongen in het water en zwommen naar de boot. Raar maar waar konden we de boot bijhouden en we pakten een touw vast dat los in het water hing. We klommen naar boven, en kwamen in een vreemd gat terecht. Het gat kwam uit in de boot, en we kwamen er makkelijk doorheen. Toen ze zagen dat wij het waren, trokken ze ons omhoog. Toen het broertje van mijn vriendin er bijna uit was, werd hij weer naar binnen gezogen. Ik hield zijn hand zo goed mogelijk vast zodat hij niet dood zou gaan, maar ik hield hem niet, en hij werd naar binnen gezogen. Ik voelde me vreselijk. Ik had een heel erg schuldgevoel. Ik vertelde het mijn vriendin, en ze antwoordde: 'oh'. Ze had de rest van de rit alleen maar naar de grond gestaard en helemaal niks meer tegen mij of iemand anders gezegd.
Het was geen nachtmerrie, maar wel een vreselijke droom..
Wat wil dit zeggen??