Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:05:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van sam66
BerichtGeplaatst: 22-05-2008, 18:42:55 
Groentje
Groentje

Droom over: doodslag

Gisteren had ik een erg bizarre droom, ik krijg het niet uit m'n hoofd :?

Er was een klein meisje op een speelplein en ik was daar met de jeugdbeweging, en ze kwam heeldertijd ambetant doen.
Ik probeerde enkele keren vriendelijk te zeggen dat ze moest ophouden, haar ouders waren daar nergens, dus meer kon ik niet doen..
Maar ze bleef maar doorgaan, en plots begon ze tegen mij.
Toen werd ik boos en gaf ik haar een duw, eentje die haar gewoon in het zand zou laten vallen.
Maar dit was buiten de speeltuigen gerekend.
Ze viel met haar hoofdje op een speeltuig en lag roerloos in het zand, het zand kleurde rood.
Hulp kon nietmeer baten, toen ben ik weggevlucht en een grote weg opgerend en blijven lopen.
Tot ik wakker werd in het zweet.

Wat wil deze droom zeggen?
De omgeving was terug zeer bekend, het is een plaats waar ik meedere malen zit met de jeugdbeweging, nl zo'n stadspark met een voetbalveldje en wat schommels.
Dit maakt het voor mij extra beangstigend.

Mvg

BerichtGeplaatst: 24-05-2008, 18:49:39 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over doodslag

Ik ben altijd té serieus.

Ik voel geen kind in mezelf..

BerichtGeplaatst: 25-05-2008, 14:12:22 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over doodslag

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar op deze site staan heel veel dromenbetekenissen:

http://www.solitilde.com/dromen.htm

Ik heb hem al eerder op het forum gezet, maar speciaal voor jou nog een keertje dan :mrgreen:
Hopelijk heb je er iets aan!

:wave:

BerichtGeplaatst: 07-06-2008, 12:35:17 
Groentje
Groentje

Droom over: blind worden

M'n droom ging over blind worden.
Ik moet wel zeggen, het was een vreemde gewaarwording..
M'n leven ging z'n normale gangetje, ik moet dagelijks een lichte bril dragen om ver te zien (L: -0,5, R: -0,75)
Maar om de week gingen m'n ogen zienderogen achteruit.
Na 2 weken moest ik dagelijks een bril dragen, en na 3 weken kon ik bijna niet meer zien zonder bril.
Tot ik een paar weken later, zo goed als helemaal blind was. Ik zag enkel nog heel troebel.
Het was onherstelbaar, en op een ochtend iets later werd ik wakker en had ik het gevoel dat ik m'n ogen niet opgenkreeg.
Toen kreeg ik te horen dat ik helemaal blind was geworden en ik m'n leven zou moeten verderzetten zonder ogen het enige kleur wat ik nog zag was zwart.

BerichtGeplaatst: 08-06-2008, 13:53:57 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over blind worden

LveL schreef:
Poeh dat is een heftige droom Sam. Door de tijd heen gaan je ogen ziendertijd achteruit, dat is vreemd. Waarom heb je in de droom een bril nodig wat zie je over het hoofd? Blijkbaar is er iets waar je je op moet richten ,maar je ziet het niet of wil het niet zien. Waar sluit jij je ogen voor Sam? Misschien geeft de droom toch nog aan waar het probleem ligt. Een lichte bril kan ook symbolisch bedoeld zijn om de wereld lichter te zien, minder zwart dus. Op het laast zie je ook nog alleen de kleur zwart, je ziet blijkbaar de wereld te somber/zwart. Ik meen dat ook een vorige droom ging over zwart zien, sinds die tijd is er blijkbaar nog niet veel veranderd. Blind voor het leven is wat overdreven maar zeker een dwingende schreeuw om aandacht van je onderbewuste.

Die lichte bril draag ik nu in het echte leven, en in de droom begon ik hiermee.
En het ging snel van kwaad naar erger.

Ik heb echt geen idee wat ik over het hoofd zou zien :?

BerichtGeplaatst: 14-06-2008, 16:04:00 
Groentje
Groentje

Droom over: veel gesprekken

Ik zat ergens, op café ofzo een rustige omgeving.
Ik was aan het wachten op iemand als ik me niet vergis en er komt iemand bij me zitten, een kennis
en die begint wat te praten met me, serieuze zaken ook en dan moet hij naar de wc.
Hij is pas weg en er komt iemand anders binnen, terug hetzelfde en zo gaat het nog wel een tijdje door.
Telkens gaan ze naar de wc en komt er iemand anders, best wel vreemd.

Wat kan dit betekenen?

mvg

BerichtGeplaatst: 16-06-2008, 13:17:40 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over veel gesprekken

Nou, het komt heel spontaan eigenlijk.
M'n mindere kanten zijn dat ik me soms eenzaam voel, nu los ik dit direct op ik bel vrienden en ga wat chillen.
Vroeger kwam chillen meestal overeen met een jointje roken en ff niets doen, nu is dit niet meer zo.
Zorgen voor meer afwisseling in m'n leven, en niet constant piekeren als er iets misloopt helpt ook veel. :wink:

Ook dankzij jou Lvel!
Als ik iets droom kom ik niet tot de kern van de zaak als ik die probeer te analyseren, sommige dingen lijken me tamelijk onbenullig maar toch.. Elk detail is belangrijk en een onderdeel van een groot geheel.
Loopt er iets kleins mis moet je op andere vlakken beter je best doen om te slagen.

Mvg

BerichtGeplaatst: 22-06-2008, 10:52:07 
Groentje
Groentje

Droom over: cannabis

Vorige nacht heb ik weer over cannabis gedroomd.
We zaten na de examens in een park en waren terug aan het roken
Vrij raar want dit was de dag nadat we pinten hadden zitten drinken om het einde van de examens te vieren.
Iedereen was er terug, alleen ik ging vrij snel bad en ben in shock afgevoerd :|
Zoiets heb ik nog niet meegemaakt, de droom kwam erg intens over.

Wel ben ik opgepakt door de politie na de examens..
Ik was gevallen en m'n oor was aan het bloeden en m'n arm was geschaafd, ik weet nix meer buiten dat m'n fiets helemaal kapot is!
Een maat van me zou me nog proberen recht te houden hebben maar ik zei nix meer en was heel bleek.
Ik weet niet waar de politie me gevonden heeft, of wie de politie gebeld heeft :?
Ze hebben me dan op het bureau gezet en m'n ouders gebeld, en die nacht was ik m'n roes aan het uitslapen en heb ik die droom over cannabis gehad..

BerichtGeplaatst: 22-06-2008, 17:57:26 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over cannabis

LveL schreef:
Je zit aan het einde van je examens. Dat houd in dat je iets afsluit en als je geslaagd bent zelfs een nieuwe periode tegemoet komt. Balen want volgens mij gaat het net weer mis voor de eindstreep. Ik heb je vorige keer nog horen zeggen dat het goed ging en dat je geen wiet meer rookte blijkbaar heb je dat niet kunnen volhouden? Ben je daadwerkelijk op je oor gevallen of heb je dat gedroomd? Dat is me niet helemaal duidelijk. Jeetje en dat je op je oor valt is ook wel weer heel symbolisch hoor. Blijkbaar heb je niet geluisterd. Ook in het hedendaagse leven komen situaties voor die symbolische betekenissen hebben. Jung heeft daar een heel mooi boek over geschreven: ''De mens en zijn symbolen'', daarin beschrijft hij dat niet alleen dromen met symbolen werken maar ook situaties in ons aardse leven. Als je erop let dan zul je er versteld van staan hoe dat alles geregeld lijkt ze zijn.

Groetjes LveL

Die laatste alinea is waargebeurd..
Het 1ste stukje is de droom, ik heb nog steeds geen cannabis gerookt hoor.
Het is idd op het einde wat misgelopen, had net een examen van een hoofdvak gekregen en dit was niet zo goed gelukt..
Wat vermoeidheid en alcohol erbij enja, dit was het resultaat..

Berichtenonderwerp: Dromen van Sam66
BerichtGeplaatst: 18-07-2008, 19:17:28 
Groentje
Groentje

Droom over: uitvallende tanden

De laatste nacht had ik een bizarre droom.
Ik liep door school en viel recht op m'n kin, het deed ontiegelijk veel pijn!
Ik proefde bloed en voelde aan m'n tanden en ze stonden zeer los, ik liep om hulp maar toen ik iemand vond zei die:" loop toch lekker naar het ziekenhuis!".
M'n achterste maaltand viel toen uit, toen besloot ik die tand bij te houden en een ziekenhuis te zoeken.
Toen ik buiten de school kwam zat ik in een omgeving die ik niet kende en voel er nog een tand uit en derest stond nog altijd zeer los. Die tand heb ik ook bijgehouden.

Toen kwam ik 1 van m'n beste vrienden tegen en die zei dat het inbeelding was dat ik al m'n tanden nog had en toen zijn we wat op stap geweest, heel erg raar :?
Toen kwam ik wakker en had ik m'n tanden nog.

Ik dacht dat het iets met zelfvertrouwen te maken had, maar voor derest heb ik geen idee.

Mvg

BerichtGeplaatst: 18-07-2008, 23:04:19 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over uitvallende tanden

het verlies van tanden en haar staan in een droom doorgaans voor een angst voor het verlies van uitelijke schoonheid in het wakkere leven. daarnaast hebben de tanden het dierlijke doel onszelf in leven te houden, tanden ter verdediging ofwel tanden die dienen voor het vermalen en afbijten van ons voedsel. het gevoel dat je benoemt over zelfvertrouwen kan dus zeker iets te maken hebben met deze droom.

je benoemt specifiek een val waardoor het losraken van de tanden wordt veroorzaakt. toch verlies je ze niet (direct)! misschien weet je (ondebewust) dat je op het punt staat iets te doen wat jou wellicht in je aanzien of in je 'machts'positie zou kunnen schaden? (ik roep maar wat)

dat je buiten de schoolhekken in een andere wereld terecht komt zou kunnen suggereren dat je een stap in het duister maakt. een weg inslaat die jou in je wakende leven nog onbekend is en die wellicht ietwat angstaanjagend kan zijn?

het feit dat de vriend je vertelt dat het je verbeelding is, dat vind ik lastig te plaatsen. zou het kunnen dat je bang bent je positie te verliezen in de wakende wereld door iets wat je van plan bent te doen? toch merk je dat je werkelijk twee tanden verliest, een amler (deze dienen enker om het eten te vermalen), en een snijder (een tand die in oorsprong van de prooidieren komt en dient om te scheuren). symbolisch wellicht voor de twee dingen die de mens (lees: jou) in leven houden?

hmz.. ik weet niet of ik echt duidelijk ben maar ik hoop dat je der iets mee kan :)

groetje

leonie

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 19-07-2008, 10:54:57 
Groentje
Groentje

Bedankt mensen, het kan wel tamelijk kloppen idd. :)

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 11:14:39 
Feniks
Feniks

ik heb nog een tekstje gevonden van een site die meestal wel interesante info heeft over dromen... hier komt-ie

Citeer:
Tanden

Dromen waarin je tanden uit je mond vallen komen heel veel voor. Een typisch scenario is dat je tanden in kruimels uiteen vallen, of dat je tanden uit je mond vallen na slechts een klein tikje. Zulke dromen voelen meestal horrorachtig en eng aan, en laten een blijven 'droombeeld' achter wat je goed kan herinneren. Dit soort droom is op meerdere manieren uit te leggen:

Tanden worden gebruikt om mee te bijten, scheuren en malen. Als je het zo ziet, staan tanden voor kracht. Het verlies van tanden zou dan kunnen staan voor een gevoel van krachteloosheid. Voel je je zwak in enig opzicht? Mischien ervaar je moeilijkheden in het verwoorden van je bedoelingen. Je kan je gefrustreerd voelen als je niet gehoord wordt. Mischien voel je zelfs enigszins minderwaardig en ervaar je een gebrek aan zelfvertrouwen in een bepaalde situatie of relatie. Deze droom geeft aan dat je wat assertiever zou moeten worden en geloven dat jouw mening er wel degelijk toe doet.

Een andere uitleg is dat dromen over tanden werkelijk gaan over onzekerheden over je uiterlijk en hoe je op anderen overkomt. Een 'tandpasta glimlach' is bijvoorbeeld een symbool van uiterlijk in de media. Tanden zijn ook belangrijk bij flirten, zij het een eerste glimlach of een tedere nekbeet. Deze droom kan daarom ook voortkomen uit een angst over gebrek aan libido en de gevolgen van het ouder worden. Iedereen maakt zich weleens zorgen over zijn uiterlijk. Dat we moeite doen voor ons uiterlijk is heel natuurlijk en gezond.

Nog een uitleg voor slechte tanden in je droom kan gevonden worden in je angst om voor schut gezet te worden of dat je jezelf belachelijk maakt in een specifieke situatie. Deze droom is een uitvergroting van je angsten..

Vrouwen in de overgang schijnen relatief veel over tanden te dromen. Dit zou gerelateerd kunnen zijn aan het concept van ouder worden, en het gevoel minder aantrekkelijk of vrouwelijk te zijn.

ik heb rond mijn 17e veel dromen gehad over het verliezen van tanden en bij mij was het terug te leiden naar een angst mijn 'aantrekkingskracht' te verliezen... mss een beetje vreemd voor een meid van 17 :D maarja, onzekerheid he?!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 27-07-2008, 09:51:56 
Kabouter
Kabouter

wat grappig dit allemaal te lezen,..

ik had een week geleden ook een tanden droom,..

"ik was heerlijk aan het eten en aan het kwebbelen met vrienden en 1 voor 1 vielen mijn tanden er uit een stuk of 10..!! niet pijnlijk maar wel erg kaal in de spiegel,.."

was zwaar onder de indruk van de situatie,.. en kan het beeld met de missende voortanden nog heel goed voor me krijgen,..

ik moet wel zeggen dat een nichtje van 7 nu al haar voortanden mist,..hihi,.. die is aan het wisselen,.. en misschien dacht ik,.. hoe zou dat nou voelen,..haha

nu weet ik het,..haha

en ik ben in verwachting en al mijn dromen zijn net speel films,.. kan ze ook nog heel goed na gaan,..

groetjes,..

smartie

BerichtGeplaatst: 27-07-2008, 14:50:22 
Groentje
Groentje

Gisteren heb ik weer gedroomd dat ik een tand verloor, nu viel hij gewoon pardoes uit m'n mond.
Dan ben ik naar huis gelopen en daar gebleven, meer herinner ik me er nietmeer van :|

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00