Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 01:00:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18-09-2008, 15:53:06 
Groentje
Groentje

he clint,

clint schreef:
Hey groentje! Ik bedoel tijdens mijn lucide dromen. Hoe lucide, bewust of ervaren ik ook mag zijn. Ik heb ervaren dat ik langzaam verder weg 'vervaagde' van het 'lucide' zijn, wanneer ik iemand wilde meenemen met vliegen. Oh ja, er zijn keren geweest dat ik moeiteloos anderen kon meenemen. Maar andere keren, pffff... Echt, sjeeezz... Zzzzwwwaaaarrr...

En heb je de laatste tijd nog lucide dromen gehad?
Ik heb ze wel gehad maar niet zo heel erg bewust zodat ik me ook kon blijven concentreren zodat ik erin bleef. Train jij jezelf hierook in? Ik lees dat jij er soms ook wel moeite mee hebt om erin te blijven... misschien kan het gewoon niet altijd? Ik merk soms dat ik me zooo moet concentreren dat het lijkt alfof mn hersenen er gewoon pijn van doen!HAHA, maar serieus ik voel dan echt mn hoofd tijdens het lucide dromen. Ik heb weleens geprobeerd om een dagboek te lezen die ik drijvend op het water vond in de zee. Ik had wel gehoord dat dat onmogelijk was, maar toch ff proberen he! En idd, alles staat doorelkaar!Geen touw aan vast te knopen... maar poeh, dat was wel even concentreren zeg! Auw!

Liefs Butterfly-26

groetjes!

Laatst gewijzigd door butterfly-26 op 21-09-2008, 11:31:20, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 21-09-2008, 03:15:24 
Dwerg
Dwerg

clint schreef:
Hey groentje! Ik bedoel tijdens mijn lucide dromen. Hoe lucide, bewust of ervaren ik ook mag zijn. Ik heb ervaren dat ik langzaam verder weg 'vervaagde' van het 'lucide' zijn, wanneer ik iemand wilde meenemen met vliegen. Oh ja, er zijn keren geweest dat ik moeiteloos anderen kon meenemen. Maar andere keren, pffff... Echt, sjeeezz... Zzzzwwwaaaarrr...

Interresant dat heb ik ook wel, meestal gaat het meenemen van mensen makkelijker als het nog een beetje in het "verhaal" van de droom past.
Ik heb vrij vaak avontuurlijke dromen waarin ik lucide word, het gebeurt ook wel s dat ik met een groep mensen ben en we worden door iets achterna gezeten, uiteindelijk word ik lucide en begin ik te vliegen en wil ik nog wel eens een persoon redden :P
Mischien omdat het deels nog echt voelt alsof het van belang is in die droom dat het motiveert.

BerichtGeplaatst: 22-09-2008, 10:40:29 
Groentje
Groentje

He freddietjetje

Heb je nog meer leuke ervaringen gehad met lucide dromen? Misschien breng je mij nog eens op een idee om te gaan doen?

Groetjes Butterfly-26 o:)

BerichtGeplaatst: 23-09-2008, 13:35:50 
Dwerg
Dwerg

Ik zou zeggen test je fantasie uit :mrgreen:
Ik ben bijvoorbeeld wel eens naar een andere planeet gevlogen, het is dan wel moeilijk om helder te blijven het lijkt wel hoe verder ik wegga hoe vager het word.
Of heel diep te duiken met de gedachte dat je onderwater wel wat vage dingen zal tegenkomen, meestal ben ik toch wel passief en probeer ik geen controle over de droom te hebben, maar meer helder mee te maken zodat t nog onvoorspelbaar lijkt.

BerichtGeplaatst: 09-01-2009, 02:16:15 
Groentje
Groentje

Ik heb een vraagje//

Heeft er iemand een goeie compilatie van lucide technieken liggen ? ik probeer altijd zo compleet mogelijk geïnformeerd te zijn :arrow: :?:

een pdf.je of spam het in een reply

Het is alweer een tijd geleden dat ik echt lucide ging en ik heb er behoefte aan om het weer eens mee te maken aangezien het het mooiste ding is wat je kan doen in je slaap

Waar ik vooral naar opzoek ben zijn dingen die me garanderen dat ik lucide ga dromen! :lol: Ik heb me laten vertellen dat hier trucjes voor zijn maar ik ben er zelf helaas nooit mee in aanraking gekomen.

dingen die ik heb meegemaakt tijdens dat ik lucide aan het dromen was zijn: perfect leren vliegen en hooveren, telekinese, spullen manifesteren en leren lezen (vroeger zag ik in mijn dromen alleen maar letters door elkaar).
Ook was ik vroeger instaat de lucide droom lang vast te houden d.m.v. concentratie wat je traint naarmate je vaker lucide droomt.

Dingen die ik graag zou willen leren zijn : De tijd stilzetten, spontaan dingen laten verbranden, zo lang mogelijk lucide vast houden, herinneringen oproepen en verwerken.

Tips, Hints alles is welkom.

Als je zelf iets wilt weten over lucide dromen kan je me trouwens alles vragen, ik kan je hier heel wat over vertellen en bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je sneller lucide gaat.

BerichtGeplaatst: 09-01-2009, 02:18:21 
Groentje
Groentje

Ik heb een vraagje//

Heeft er iemand een goeie compilatie van lucide technieken liggen ? ik probeer altijd zo compleet mogelijk geïnformeerd te zijn :arrow: :?:

een pdf.je of spam het in een reply

Het is alweer een tijd geleden dat ik echt lucide ging en ik heb er behoefte aan om het weer eens mee te maken aangezien het het mooiste ding is wat je kan doen in je slaap

Waar ik vooral naar opzoek ben zijn dingen die me garanderen dat ik lucide ga dromen! :lol: Ik heb me laten vertellen dat hier trucjes voor zijn maar ik ben er zelf helaas nooit mee in aanraking gekomen.

dingen die ik heb meegemaakt tijdens dat ik lucide aan het dromen was zijn: perfect leren vliegen en hooveren, telekinese, spullen manifesteren en leren lezen (vroeger zag ik in mijn dromen alleen maar letters door elkaar).
Ook was ik vroeger instaat de lucide droom lang vast te houden d.m.v. concentratie wat je traint naarmate je vaker lucide droomt.

Dingen die ik graag zou willen leren zijn : De tijd stilzetten, spontaan dingen laten verbranden, zo lang mogelijk lucide vast houden, herinneringen oproepen en verwerken.

Tips, Hints alles is welkom.

Als je zelf iets wilt weten over lucide dromen kan je me trouwens alles vragen, ik kan je hier heel wat over vertellen en bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je sneller lucide gaat.

BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 21:22:20 
Groentje
Groentje

He hallo,

Voor mij is het inmiddels alweer een poosje geleden dat ik lucide heb gedroomd. Maar ik zou weleens wilen weten hoe je zon droom langer kunt vasthouden. Ik moet me altijd heel geod blijven concentreren want anders ben ik zo wakker.

Groetjes!!!

Butterfly-26

BerichtGeplaatst: 26-02-2009, 15:22:56 
Groentje
Groentje

Ik ben een tijdje best veel met lucide dromen bezig geweest. Lucide dromen is super :) ! Vooral het moment van bewust worden dat je droomt vond ik altijd een geweldig gevoel. Nu ben ik er eigenlijk niet meer mee bezig, en word ik helaas nooit meer lucide. Maar ja, het komt vaak in periodes :) .

Een hele goede link is www.ld4all.nl . Daar staan de belangrijkste technieken uitgelegd, en er is een groot forum.

Je leven een vuurwerk … of niet

-Simon Vinkenoog

BerichtGeplaatst: 26-02-2009, 16:02:51 
Kabouter
Kabouter

Hallo, ik heb ooit gedroomd dat ik onder water zwom,en zo lang onder kon blijven als ik wou,ik kon niet egt ademen onder water,maar toch kon ik zo lang onder blijven als ik wou.

En ik heb heel vaak gedroomd dat ik zwemmend kon vliegen,maar niet lange afstanden,ik ging van een laag dak,naar een steeds hoger dak,tot ik ongeveer op 50 m hoog zat,ik had er moeite mee om op te stijgen. Ik kon zeg maar niet van de grond op een hoog dak komen,wel een laag dak. Maar als ik dan op een hoog dak zat en ik wou ergens anders naar toe,dan steigde ik in het begin wel een beetje,maar daarna zakte ik langzaam naar beneden,dus zit denk ik een beetje tussen zweven en vliegen in.Heb in die dromen ook nog van allerlei gevaren moeten vluchten.

Groetjes Els.

Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.

BerichtGeplaatst: 14-08-2009, 17:13:02 
Groentje
Groentje

Ja klopt ik heb inmiddels ook ervaren dat sommige keren dat ik lucide droom alles moeilijker gaat dan de andere keer.

Heb je weleens nummers gecomponeerd in je lucide ervaringen?Ik wel super gaaf!

BerichtGeplaatst: 19-10-2009, 20:07:15 
Dwerg
Dwerg

Ik heb wel eens gehad dat ik lucide werd in een droom waar ik een concert gaf aan een grote groep mensen, dat kwam denk ik door het gevoel dat ik overwelmd werd door alle mensen en ik toen besloot met het spelen een compleet andere kant op te gaan en te improviseren, door mezelf te forceren het op een totaal andere manier aan te pakken had ik er opeens controle over en kon ik spelen wat ik wilde.

Het was denk ik semi lucid omdat ik het niet zozeer helemaal zelf speelde maar concentreerde op wat ik er uit wou halen en het vanzelf ging.

Ik vind het wel jammer dat ik vaak het vervagen van de droom niet eens merk totdat ik wakker ben, alsof je onder narcose ga en bij jezelf denk ik ga het zo lang mogelijk proberen te rekken en voordat je het weet ben je weg.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00