Reactie op: Droom over vissen helpenHey,
Ik denk zelf dat in dit geval de vissen voor mensen staan...
mi staat het een beetje symbool voor het diepere aspect van de mens.
Water staat in veel gevallen symbool voor 'leven'.
Als ik kijk naar wat je beschrijft zou ik zeggen dat het erom gaat dat je probeert mensen te helpen om hun levenskracht weer terug te vinden. Om ze op die plek te brengen waar ze weer kunnen helen en genezen, en hun weg kunnen vervolgen. Mensen die zo uit koers zijn geraakt dat ze helemaal vastgelopen zijn, zodat het om hen heen duister voor ogen is geworden en geen uitweg meer zien. Jij helpt hen door hun op te pakken uit hun nare situatie en hen de goede handvaten te geven om zelf weer verder te kunnen. Om ze weer water/ levenskracht te geven.
En omdat die mensen zo lang zonder die levenskracht zijn geweest, zien ze er niet meer mooi uit, maar zijn ze gebroken en beschadigd (uit elkaar gevallen/kapot). Van zoiets kan ik me voorstellen dat het beangtigend is. Ondanks die pijn en angst van mensen, probeer je ze bij elkaar te rapen en te helen...
Misschien, als het lukt, kun je misschien de volgende keren voor je gaat slapen, je extra richtten op zo'n situatie en op deze symboliek, en visualiseren dat er veel licht om je heen is die je helpt, of een lichtend persoon. In je droom lijkt het denk ik ook angstig omdat je alles alleen probeert te doen.
hope it makes sense...
Ik heb hier evt. een boekje met uitgebreide uitleg over de symboliek van water en vissen, dit word belicht vanuit verschillende historische en religieuze oogpunten. Mocht je intresse hebben weet je me te vinden
grtz
Jedia