Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:22:01

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: overreden door vrachtwagen
BerichtGeplaatst: 26-01-2007, 16:23:30 
Groentje
Groentje

Kan iemand iets zeggen over de betekenis van deze droom?
Komtie:
Ik zit op de fiets en rijd langs een snelweg, bij een bocht. Er zit iemand bij me achterop maar ik weet achteraf niet wie. Ik zie een grote donkergroene vrachtwagen aankomen in de bocht. (donkergroen is een van mijn lievelingskleuren) Ik zie dat de vrachtwagen groot is en calculeer in hoeveel ik moet afwijken met mijn fiets om niet geraakt te worden. Uit voorzichtigheid fiets ik al een heel stuk opzij, maar wat blijkt, de vrachtwagen is zo enrom lang dat ik toch "gepakt" word en uiteindelijk onder de wagen kom. ik denk nog snel: als ik nou plat op de grond ga liggen, pas ik misschien net tussen de wielen en overleef ik het. Maar de hele vrachtwagen valt bovenop me en het wordt donker. Ik voel geen pijn, wel schrik, en probeer langzaam onder de wagen vandaan te schuiven. Dan word ik wakker.

Ben benieuwd of iemand hier iets mee kan!
Groetjes Brex

Berichtenonderwerp: Re: overreden door vrachtwagen
BerichtGeplaatst: 29-01-2007, 15:17:18 
Kabouter
Kabouter

Ik persoonlijk zie een voertuig (auto, fiets, boot, motor) altijd als jezelf. Hoe je vooruitgang in het leven is. Heb je een hobbelige weg en kom je moeizaam vooruit, zal dit in je leven ook zo zijn. Je hebt moeite met het 'vooruitkomen' in het leven in zo'n geval.

In jouw geval. Je zit op een fiets, iemand zit achterop. Mischien iemand die je steunt, er staat iemand achter je. (vrouwelijk figuur toevallig?)
Een bocht kan staan voor een verandering, een afwijking van je 'gewone' pad. Door een beslissing of een gebeurtenis die je heeft veranderd bijvoorbeeld.
Vrachtwagen botst toch tegen je aan, hoe je ook wikt en weegt om er net langs te kunnen komen. Tegenslag of het gevoel hebben dat iemand die je tegenwerkt zou dit kunnen zijn, zeker weet ik het niet. Een situatie die je had willen vermijden, die toch heeft plaatsgevonden, of plaatsvind.

Dit is wat ik er uit haal, misschien kan je er iets mee, misschien ook niet. Ik hoor het wel :)

Groetjes!
Shiningstar

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 00:12:01 
Groentje
Groentje

Hmmm, wel goed hoor wat je allemaal zegt. Heb twee maanden geleden een grote beslissing genomen door met mijn studie te stoppen (het werd uh te zwaar, hehe misschien met zo zwaar als die vrachtwagen) en waar ik nu een beetje mee zit is het gevoel van "en wat nu?" wat ga ik doen, wat wil ik? Daarnaast ondervind ik inderdaad ook tegenwerking (op mijn werk bijvoorbeeld) en de dingen gaan even niet zo voorspoedig. Ik had, inderdaad, sommige dingen niet ingecalculeerd, maar dat komt ook omdat ik veel minder negatief denk dan vroeger! ik wil niet meer rekening houden met alle nare dingen Die Zouden Kunnen Gebeuren. En de beslissing was hoe dan ook een goede. Het is gewoon weer even een goede nieuwe weg zoeken om te bewandelen...
Bedankt voor je diepzinnige reactie, ik vind het heel knap!
(en krijg meteen zin om een andere droom te posten... maar die was misschien gewoon TE raar...)
Groetjes Brex

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 07:11:56 
Reus
Reus

(en krijg meteen zin om een andere droom te posten... maar die was misschien gewoon TE raar...)

hoezo te raar? in een droom is niks meer raar vind ik

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 10:56:09 
Kabouter
Kabouter

Dromen zijn altijd raar als je de betekenis niet kan vinden :lol:
Dromen zijn zo ongelovelijk complex, maar wel duidelijk als je begrijpt wat ze willen vertellen.
Ik ben blij dat je een hoop in mijn uitleg kon vinden, en ik hoop ook dat je nu ongeveer snapt hoe het droomvertalen werkt, dit maakt het voor jezelf ook makkelijker om bij de volgende droom eerst zelf te gaan uitpluizen wat het zou kunnen zijn. Dromen hebben 9 van de 10 keer altijd verband met je huidige of toekomstige situatie. Erg leuk als je ze zelf kan vertalen, dat 'ojaaa!'- gevoel krijg je er dan bij hahaha.

Twijfel niet om iets te posten, niets is raar zoals alure al zei :)

Groetjes!

ShiningStar

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00