Hoi Hubert,
Interessante dromen heb je daar. Vooral de eerste... ik vind dromen waarin beelden uit de mythologie in voor komen altijd heel boeiend. Ik heb ook even naar de naam gekeken die je doorkreeg (ik wou dat ik dingen uit mn dromen ook echt opschreef!
). De naam Cornelius kon ik vinden, die betekent 'de gehoornde' en het achtervoegsel -sun zou misschien 'zoon (van)' kunnen betekenen, zoals achtervoegsel -son ook vaak betekent. Zoon van Cornelius. Nog geen idee wat je hier mee kan hoor...
Medusa is een figuur uit de Griekse mythologie. Zij was eerst een schoonheid, maar woonde in een land waar de zon nooit scheen, wat haar stoorde. Ze smeekte de godin Athena haar te laten vertrekken naar zonniger streken, maar Athena weigerde dit. Medusa vernederde Athena door haar te zeggen dat ze haar niet wilde laten gaan omdat men dan alleen nog maar aandacht zou hebben voor de schoonheid van Medusa en niet die van Athena. In een andere versie zou Poseidon Medusa verkracht hebben in een tempel van Athena, die daardoor zo boos werd dat ze Medusa veranderde in een monsterlijke verschijning met slangen als haren. Ze zag er nu zo afgrijselijk uit dat ieder die haar aankeek meteen versteende. Sindsdien zou het haar taak zijn zoveel mogelijk mensen te verstenen. Uiteindelijk wordt ze gedood door de held Perseus. Uit haar bloed worden het monster Chrysaor en het gevleugelde paard Pegasus geboren. Zij was op het moment van onthoofding namelijk zwanger van Poseidon. Uiteindelijk werd haar hoofd door Perseus aan Athena geschonken, die het op haar schild plaatste om vijanden mee te kunnen verstenen.
Een zwarte vlakte die openscheurd, waarachter een blauwe achtergrond tevoorschijn komt... Duisternis die wordt doorbroken; blauw is een koele kleur, kleur van de hemel, in de klassieke oudheid was blauw een bovenaardse kleur. Vroeger dacht men dat blauw ook de kracht had om kwade machten te verdrijven (het zwart).
Dat is wat ik heb gevonden over enkele symbolen in je dromen. Weet niet of je er iets mee kan.
Liefs, Lux