Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 09:06:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van truitje
BerichtGeplaatst: 26-06-2008, 10:58:15 
Feniks
Feniks

Droom over: vuur

ik had vannacht een voor mij gruwelijke droom, meestal kan ik wel verklaren wat de droom inhoud maar dit keer kom ik er echt niet uit...

ik droomde dat ik een maaltijd voorberijde voor mijn vriend. we aten en ik ging terug naar de keuken waar ik er achter kwam dat ik alle pitten aan had laten staan. ik probeerde de pitten uit te zetten maar het hele apparaat was gloeiend heet waardoor ik mijn hander hevig verbrande. ik probeerde de vlammen van de gaspitten uit te slaan met een theedoek maar had deze niet natgemaakt, ik verergede de situatie door vonken in het rond te spatten. het vuur is nooit echt aangewakkert tot een echte huisbrand maar was naar genoeg om de keuken te verbranden. terwijl ik met de doek blijf slaan zie ik dat mijn kat zijn voetjes brand aan het vuur waardoor hij niet meer kan lopen. ik voelde mij afschuwelijk schuldig en was verlamd door de schok. ik kon niets meer aan het vuur doen.
uiteindelijk doofde een familielid die van nergens kwam het vuur met groot gemak.

zo dat was m :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 26-06-2008, 11:42:06 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over vuur

dreamwalker... ontzettend bedankt voor je reply.. ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat als je zegt dat ik angst heb de controle te verliezen. hulp uit mijn familie kan ik verwachten van mijn moeder. zij helpt mij altijd heel erg goed maar zij was niet degene die mij hielp in de droom. maar misschien maakt dat niet uit. ik wist niet welk familielid het was.

ik denk dat je hele zinnige dingen noemt, alleen ken ik niemand in de omgeving waarmee het slecht gaat.. het feit dat ik mijn kat pijn deed (hoewel onopzettelijk) was hartverscheurend en een van de belangrijkste aspecten van de droom. (kwam het meest naar voren) ook was het niet echthet vuur maar de hitte die zo erg was... pffff. erg vage droom. :)

nogmaals ontzettend bedankt

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 07-07-2008, 14:27:24 
Feniks
Feniks

wederom een droom.

weer kook ik een maaltijd, maar het is niet voor mijn familie maar voor een schoonfamilie die ik niet ken en die ik steeds minder aardig ga vinden.
ik heb mijn kat weer bij me. het is ijskoud waar ik kook en zie datd e pootjes (ALWEER die vervloekte pootjes) van mijn kat bevriezen. om ze opnieuw warm te krijgen zet ik mijn poes in de koekenpan. ik ben er volledig van overtuigd dat dit de beste oplossing is in de droom. in het begin bijft hij staan en lijkt hij het prettig te vinden maar even later rent hij geschrokken weg. ik zie niet hoeveel en of er uberhoupt schade is gedaan aan de pootjes.

als het eten klaar is wil niemand eten omdat zij al iets anders hebben gegeten omdat mijn koken zo lang duurde.

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 14:35:32 
Feniks
Feniks

Lvl, als ik jou interpretatie op mijn leven zou toepassen zou het mijn studie betreffen. ik kan deze niet stoppen nu. ik heb er te lang en hard voor gevocheten om het nu te laten staal, zelfs al zegt.... wat zeg ik.... schreeuwt mijn intuitie dat ik weg moet rennen, heel hard weg moet rennen.

pffffffff..

je stopt niet met een opleiding na vijf jaar onderwijs en nog een jaartje voor de boeg :?

hmz.....

daarnaast blijven die pootjes zo afschuwelijk helder....
wat is dat met die pootjes???? waarom juist die pootjes?

dank je wederom voor je interpretatie....

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 19:57:24 
Groentje
Groentje

de kat in de dromen lijkt mij een evenbeeld van jezelf. het probeerd je iets te vertellen. De pootjes staan voor hoe sterk jij ik je schoenen staat en hoe jij dus verder kan. als er iets gebeurd waardoor er iets met de pootjes is(bevriezen,verbranden) heb je een probleem en moet je herstellen, je kan dan dus even niet verder. ik denk dat het verbranden en bevriezen voor de gevolgen van keuzes in je leven staan. eerst verbranden ze.je maakt een keuze door iets te doen, wat helemaal niet nodig of fout is en je dus jezelf sabboteerd, omdat je je poten brand door de gevolgen in je omgeving. vervolgens bevriezen ze. het kan zijn dat dit het gevolg is van het verbranden. Je bent verstijfd door de gevolgen van de keuze die je hebt gemaakt en je weet niet goed wat je moet doen. het kan zijn dat dit iets is wat al gebeurt is, wat al gebeurt en je probeerd te waarschuwen,of iets wat nog moet gebeuren. je kat is je schijnbaar heel dierbaar, maar ik denk niet dat het met je kat te maken heeft, maar met jou. De kat is iets om het duidelijk te maken.

dit is mijn visie hierop. het kan zijn dat ik het fout is,maar mijn dromen zijn op dit soort manieren te verklaren.

Groetjes: Dennis

BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 08:29:41 
Feniks
Feniks

dank je lvel en dennis... ik heb veel aan jullie advies, blijf het lastig vinden...

het is een heeeeeeele lange tijd geleden sinds ik een terugkomende droom heb gehad... ik moet er iets mee doen... dat weet ik....

:)

lief!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 13:47:29 
Feniks
Feniks

lvel...
misschien heb je een punt... de laatste tijd heb ik mijn rationaliteit laten heersen over mijn intuitie... dit omdat ik twijfel(de) over de juistheid van mijn gevoel.. de "wetenschappelijke" waarde ervan... daarnaast ben ik op het moment in een positie waarin intuitie en gevoel kwetsbaarheid en onmacht betekenen... een positie die ik mij op het moment niet kan veroorloven...

ik neem een periode rust en zoek in die rust naar de nieuwe manier waarop mijn intuitie een plaats kan krijgen in mijn leven...
het zal geen gemakkelijke taak worden :)

dank je voor je heldere inzichten

groetje,

Leonie

Douglas Adams

Berichtenonderwerp: Droom over het redden van een vis
BerichtGeplaatst: 01-09-2010, 21:45:51 
Feniks
Feniks

Lang geleden dat ik een droom had die me bijbleef en me (min of meer) dwars blijft zitten. Misschien kunnen jullie je licht erop werpen.

Ik loop/kruip in tunnels, de tunnels zijn niet hoog genoeg om rechtop te staan... ze doen me denken aan een oude terugkerende droom waarin in door glazen tunnels in een oceaan loop en hierna mijn familie uit het oog raak waardoor ik verdwaal. Toch zijn het geen glazen tunnels en ik verdwaal niet. Ik weet waar ik heen moet.
Ik heb een vis in beide handen, hij is te groot om met een hand te dragen en ik moet hem in leven zien te houden. Om de zoveel tijd kom ik langs poelen water waarin ik hem kan laten ademen, net genoeg om hem te laten leven. Ik bereik mijn doel niet aan het einde van de droom, noch sterft de vis. Een open einde dus.

Opmerkelijk is dat ik bij het ontwaken het idee heb dat ik de vis omhoog moest houden om te laten ademen. terwijl water de natuurlijke eigenschap heeft zich aan de zwaartekracht te houden. (ik droom doorgaans niet buiten natuurwetten). Onduidelijk is waar de poelen zich bevonden.

Ik heb geen speciaal gevoel bij de droom behalve een dringende noodzaak tot het redden van de vis. Geen angst, geen verdriet.

Ik kom zelf tot de conclusie dat het 1 van 2 dingen kan zijn.
1: Vis+Freud=seksualiteit. ergo ik probeer mijn seksualiteit te redden van een gruwelijke verstikkingsdood
2: Het is een zorgdroom. Ik moet voor de vis zorgen/hem in leven houden en dat is moeilijk... Ik heb een baan in de zorg en die valt mij zwaar...

Heeft iemand anders ideeën/suggesties?

Douglas Adams

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van truitje
BerichtGeplaatst: 02-09-2010, 17:32:17 
Nimf
Nimf

ik denk dat je onderbewustzijn je duidelijk wilt maken dat je nog eens beseft dat die job in de zorg toch beetje veel is..
en misschien moet je eraan wennen of een andere job zoeken die je beter ligt

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00