Lang geleden droomde ik dat ik ergens in een kamer was in en wakker wou worden. Ik besefte goed dat ik droomde maar wakker worden ging niet. Toen ging ik maar zitten en ik zei tegen mezelf "Als dit en droom is moet ik dit niet voelen" en ik kneep mezelf maar voelde het wel...
Toen werd ik wakker...
Achteraf heb ik besloten om dit zeer bezonder fenomeen nog eens te willen meemaken en ik ben gaan beginnen oefenen in lucide dromen te krijgen s' nachts.
En deze week was het dan zover, ik liet in mijn droom een tattoo zetten en wist dat het niet echt was en maar een droom. Ik ben toen aan één stuk door tegen mezelf beginnen zeggen "Als ik opsta pleas laat die tattoo er dan nog zijn want in het echte leven mag ik het niet van mama" Rofl
Uiteindelijk werd ik wakker zonder tattoo.
Wat ik raar vond ik dat ik in die droom er niet eens aan dacht om iets anders te gaan doen of de droom te besturen terwijl ik dat normaal wel zo graag wil. Ik lijk er in die dromen niet meer aan te denken en neem het maar zoals het komt...
Dat waren dus mijn twee ervaringen, nu wil ik van jullie graag horen of jullie tips hebben om me eraan te doen herinneren in die droom dat ik iets moet doen en niet gewoon de droom laten leiden maar mij de droom laten leiden, want het dringt precies niet tot me door als het zover is...
En wat zijn jullie ervaringen met deze dromen?
*Zucht* Weer maanden oefenen voordat ik waarschijnlijk nog eens een lucide droom heb...