Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 09:08:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Lucide dromen help + ervaringen
BerichtGeplaatst: 22-01-2009, 19:22:56 
Groentje
Groentje

Lang geleden droomde ik dat ik ergens in een kamer was in en wakker wou worden. Ik besefte goed dat ik droomde maar wakker worden ging niet. Toen ging ik maar zitten en ik zei tegen mezelf "Als dit en droom is moet ik dit niet voelen" en ik kneep mezelf maar voelde het wel... :shock: Toen werd ik wakker...

Achteraf heb ik besloten om dit zeer bezonder fenomeen nog eens te willen meemaken en ik ben gaan beginnen oefenen in lucide dromen te krijgen s' nachts.
En deze week was het dan zover, ik liet in mijn droom een tattoo zetten en wist dat het niet echt was en maar een droom. Ik ben toen aan één stuk door tegen mezelf beginnen zeggen "Als ik opsta pleas laat die tattoo er dan nog zijn want in het echte leven mag ik het niet van mama" Rofl :roll: Uiteindelijk werd ik wakker zonder tattoo.

Wat ik raar vond ik dat ik in die droom er niet eens aan dacht om iets anders te gaan doen of de droom te besturen terwijl ik dat normaal wel zo graag wil. Ik lijk er in die dromen niet meer aan te denken en neem het maar zoals het komt...

Dat waren dus mijn twee ervaringen, nu wil ik van jullie graag horen of jullie tips hebben om me eraan te doen herinneren in die droom dat ik iets moet doen en niet gewoon de droom laten leiden maar mij de droom laten leiden, want het dringt precies niet tot me door als het zover is...
En wat zijn jullie ervaringen met deze dromen?

*Zucht* Weer maanden oefenen voordat ik waarschijnlijk nog eens een lucide droom heb... :(

BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 00:48:55 
Feniks
Feniks

hahha, wees blij dat je je dromen herinnert ;)

Ik herinner mij zelden een droom... en als ik ze herinner zijn ze erg... ahem... bizar (zoals het bakken van mijn kat zijn bevroren voetjes)

Ik kan je geen tips geven over lucide dromen.... Jammer genoeg :)

Ik ben benieuwd naar de reacties... dromen zijn interessant

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 23-01-2009, 23:27:41 
Groentje
Groentje

Zelf heb ik bijna elke nacht wel een ''hele'' droom die ik herinner (je droomt natrlk meerdere malen per nacht schijnt (al heb ik daar nooit iets van door xD )) Er is zelfs een tijd geweest waarin ik 3 x per dag zoiets had van hea dit heb ik al een keer meegemaakt en dat hoeft dan niet gelijk heel de omgeving te zijn maar gewoon een gevoel of een beweging van iemand. Kheb ook een keer gedroomt over een vriendin van me en toen stopte het toen ik het gevoel had dat er wat ging gebeuren. --> Een week later reed ik met die zelfde vriendin naar huis en op dat moment dat ik dacht hea dit heb ik al gezien ging der handsvat los en had ze dus nog maar één hand aan het stuur. Waardoor ze echt super hard viel. Raar genoeg voor zo'n harde val had ze niks xD .. Ik vond dit op een gegeven moment zo irritant worden dat ik nu gewoon elke avond voor ik naar bed ga me goed aard en een ja hoe heet dat ook al weer zo'n op twee piramides tegen elkaaar om me heen zet en zeg tegen mijnzelf dat ik gewoon normaal ga dromen xD sindsdien is het minder.. Als je je droom echt mee wilt maken moet je gewoon tegen jezelf zeggen en dat blijven vasthouden zolang als je kan ik herinner mijn droom morgen nog en dat gewoon tegen je ''droom regisseur '' blijven zeggen .. Bij mij hielp het kben benieuwd of het bij jou ook helpt :D

Xx

BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 14:06:15 
Groentje
Groentje

Jaja maar als ik een Lucide droom heb denk ik er nooit aan om er iets mee te doen of actie te ondernemen. Ik sta er gewoon in die droom en doe niets laat alles maar op mij af komen.
Hoe komt het dat ik nu iets zou willen doen ik die droom zoals vliegen ofzo en als het zover is ik me niet meer herinner om iets te gaan doen maar wel besef dat ik droom? :x

BerichtGeplaatst: 16-02-2010, 18:17:23 
Groentje
Groentje

meestal als ik besef dat ik droom kan ik ook alleen maar alles laten overkomen, ik neem het dan ook maar zoals het is.

Heel af en toe als ik in een saaie droom zit en ergens loopt denk ik wel eens; wat is dit een saaie droom. dan spring ik in een sloot of zwembad, laat ik mezelf verdrinken en kom ik in een nieuwe droom terrecht!
maar dit is echt al weer heel lang geleden dat ik dit kon. en hoe... dat moet ik nog onder vinden

BerichtGeplaatst: 02-03-2010, 18:24:40 
Nimf
Nimf

ik kan mijn dromen altijd onthouden, vanacht nog gedroomd dat mijn moeder mijn scooter had ingeruild voor een andere , pissig was ik !!! niet gezond ik wou mijn oude scooter weer terug , alsof ik zo'n band met die scooter had xD

ook heb ik gedroomd dat mijn basisschool lerares ( ik doe nu een opleiding ) maar goed mijn basisschool lerares was mega boos op me omdat ik loog,

en ik heb gedroomd dat ik op een veld stond met allemaal mesnen en ik voelde me bedreigt .

Allemaal in 1 nacht maar dat met die scooter en basisschool lerares kan ik me het best herrineren. Wil iemand mijn topic gave ook lezen en beantwoorden ? :oops: ik vertel daar veel over mijn dromen en dat als ik nachtmerries heb dat ik dan de controle heb en ik dan in mijn droom weet dat ik droom en dat ik dan zeg word wakker word wakker en dan word ik langzaam wakker

BerichtGeplaatst: 26-03-2010, 13:21:01 
Groentje
Groentje

Ik was even topics aan het doorlezen en toen ik jouw topic las dacht ik: hey dat kan ik ook.
Daarna heb ik even informatie opgezocht op internet over lucide dromen. Ik had hier namelijk nog nooit van gehoord.
Ik heb van kleins af aan regelmatig last van nachtmerries waarin verschrikkelijke dingen gebeuren. Inmiddels ben ik zo ver dat wanneer ik een nachtmerrie heb, ik mijn droom kan sturen zodat het goed afloopt. Wanneer dat niet lukt en het te erg wordt kan ik mezelf wakker maken.
Ik kan niet precies uitleggen hoe ik het doe, maar ik weet wel dat ik mezelf al jarenlang daarin train. Ik ben begonnen met het wakker worden uit een nachtmerrie. Wanneer het echt erg begint te worden denk ik gewoon: "ik wil dit niet" en dat heel snel achter elkaar en ineens ben ik wakker. Een droom veranderen vind ik lastiger, maar dat doe ik ook vaak door midden in mijn droom ineens te denken: "dit wil ik niet" en met mijn gedachten bedenk ik een positief element en stuur daar mijn droom naartoe. Bijvoorbeeld als ik droom dat ik door mijn hoofd wordt geschoten, dan begint die scene weer overnieuw en schiet diegene wel maar duik ik net op tijd weg waardoor hij mist. Het klinkt nogal zweverig nu ik het zo terug lees, maar dat is het niet. Ik vind het moeilijk om uit te leggen hoe het precies in zijn werk gaat, maar wilde dit gewoon even kwijt.

BerichtGeplaatst: 15-07-2010, 17:53:45 
Nimf
Nimf

Ik heb elke nacht eigenlijk wel heldere dromen, vaak ook leuke, meestal kan ik ze zelf bepalen als ik van te voren droomcenario's bedenk, ik ben een echte beelddenker dus zie het ook echt voor me XD maar goed als ik wakker word kan ik ze ook herrineren , de laatste tijd schrijf ik ze ook op, vooral visioenachtige dromen, die heb ik de laatste tijd steeds vaker en ze komen meestal na 1 of 2 dagen uit. Sommige duren wat langer. En met Nachtmerries is het wel handig want als het te heftig word voor me dan weet ik dat ik droom, ik zeg tegen mezelf, word wakker word wakker word wakker en dan word ik rustig wakker :P das wel ideaal

Majah :P

Lucide dromen helpt als je dromen opschrijft die je je nog kan herinneren, + droom senario's bedenken en daarmee in slaap vallen,
dat helpt mij meestal om heerlijk te dromen:D

Ik heb nooit geweten dat zo weinig mensen hun dromen kunnen herinneren, ik had altijd gedacht dat het normaal was dat ik zo helder droomde. Tot dat ik erachter kwam dat bijna niemand in mijjn klas zijn droom nog kan herinneren als die wakker word, dat leek mij mega saai XD

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00