Dit is geen reden voor angst Butterflygirl. Er zijn heel veel mensen die deja vu's ervaren. Jij ervaart er waarschijnlijk meer dan de gemiddelde persoon. Ik heb dit zelf ook heel erg. Het went op een gegeven moment. Ene periode is het weer meer dan de andere, ik heb er niet echt een verklaring voor.
Een sceptische vriend van mij zei een keer dat het een foutje was van de hersenen. Ik weet zeker dat dat niet zo is
Omdat ik genoeg deja vu's heb gehad in situaties die compleet nieuw waren. Maargoed hij is dan ook het type dat in staat is om te zeggen dat het onstaan van leven pure toeval is.
Ik geloof dat deja vu's en voorspelende dromen in verband staan met helderwetendheid, helderziendheid. Misschien kun je daar wat op zoeken en neemt dat je angst wat weg
Je hoeft je er sowieso niet angstig over te voelen. Ik heb wel eens een Deja vu gehad waar geen einde aan leek te komen. Je krijgt dan hele vicieuze cirkel redenaties, zoals: ik wist dat ik het zou weten dat ik dit zou gaan denken
En zelfs dat mijn reacties als, "nou is het nu een keer afgelopen dan", niet als een verassing kwamen. Op een gegeven moment als je dit vaak hebt, wordt het normaal. Tegenwoordig denk ik niet veel meer dan, O daar heb je er weer 1. Soms duurt het lang, meestal duurt het niet langer dan 1-5 seconden. Ik had voor mijzelf vroeger de verklaring dat deja vu's betekenden dat ik op de goede weg zat. Of dit ook werkelijk zo is zou ik niet weten. Er is gewoon vrij weinig over bekend.
Ik hoop dat je hier wat mee kan
Groetjes
Michiel