Wat ik altijd erg belangrijk vind bij het bekijken van dromen is wat je voelde en dacht bij/in de droom. Was het vervelend/prettig/eng/opmerkelijk dat je lijf uit elkaar viel?
Op mij komt het over dat je dingen "bij elkaar" probeert te houden maar er niet al te best in slaagt. Die dingen kunnen inderdaad in jezelf afspelen maar dat hoeft niet persé. Het kan ook zijn dat er een situatie met externe factoren waarbij jij de zaken bij elkaar probeert te houden. School, sociale situaties en dergelijke.
Het niet bloeden van de wonden vind ik iets lastiger te pakken. Is het omdat er geen bloed ís, omdat je niet wilt bloeden, omdat je niet kan bloeden?
Dus niet persé de vraag wat het niet bloeden betekend is belangrijk geloof ik, maar de vraag waarom de wond niet bloed. Welke reden heeft het niet bloeden?
Ervan uitgaande dat bloed voor de energie van het lichaam staat kan je het volgende beredeneren:
Als er geen bloed is om te vloeien kan je inderdaad uitgaan van de verklaring van Ronald. Er is geen energie meer om te geven aan het probleem, dus je kán niet bloeden.
Als je niet wilt bloeden houd je het in, je houd de energie voor jezelf uit eigenbelang of zelfbescherming. (eigenlijk hetzelfde)
Als je niet kan bloeden maar het eigenlijk wel wilt (of verwacht) kan je prakkiseren dat de energie geblokkeerd zit...
(Ga zo maar door)
Het draait dus om het gevoel wat je bij de droom had... Kan je die vermelden? ben nu helemaal geïnteresseerd geraakt.