Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:49:01

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van nick
BerichtGeplaatst: 13-10-2009, 20:28:14 
Dwerg
Dwerg

ik ben sinds kort erg geintresseerd in het fenomeen 'dromen' ik zie het leven ook echta ls een droom, en nivo's van bewustzijn, ook weet ik da het mogelijk is om te slapen maar dan nog bewust te zijn ik wil bi mijn volledige bewustzijn zijn in elk moment van de dag... zodat ik vrij ben en wakker ben,, ik heb een nieuw gedicht gemaakt in gedichten topics warin je kunt zien dat ik hier mee erg bezig ben ik besef ook dat er nog bepaalde delen van mezelf 'waken'slapen die ikzelf niet zie omdat die delen niet wakker zijn... ik moet weten war ik op moet letten en wil die delen bewust maken en de oorzaken opruimen, ik wil volledig ontwaakt zijn want na anderhalf jaar erg hard an mezelf werken wil ik er nu wel eens mee klaar zijn, ik wil vrij zijn als een vlinder en vliegen en ervan genieten dit heb ik verdient maar ik ben nog niet klaar blijkbaar, wie kan me helpen wakker maken, het betekend erg veel voor me :oops:

ik heb namelijk ene boek gelezen over hoe sjamanen de wereld visualiseren erg inspirerend boek. het meeste wat ik las wist ik al. Ik vind het zo vreemd dat ik snachts nooit echt droom ofzo, ik word alleen vaak wakker met het gevoel dat ik de hele nacht heb zitten denken denken denken denken dialogen, dus letterlijk puzzels maken in me hoofd hoe het bestaan in elkaar zit, van hoe iemand opgaat in een waan en dus slaapt, enhoe ik zo iemand wakker zo kunnen maken dan denk ik over de mogelijkheden,,

het lijkt ene kant alsof ik snachts half slaap en half wakker ben, ik slaap heeeeeeeeeel lang en erg veel meestal echt 12/ tot 13 uur per dag en ben ook erg moe, ik ben heel erg bezig met zelfontwikkeling en bewustwording, ik word er soms ook erg moe van het lijkt af en toe wel een verslaving, ik ben erg bezig emt zelfbevreiding... ik voel me ene kant juist heeeeeeel vrij behalven maatschappelijk, ik ben zo inspiratieloos ik weet dat ik erg veel weet en ik heb ook enore creativiteit in dichten en schrijven en kan zo goed het leven en filosofien en inzichten en weisheid zuiver beschrijven, in het dagels leven heb ik een enorm behoefte om mensen te helpen er zit ergens een blokkade en een jongen ziet war die blokkade zit, hij zegt dat hij het me niet kan vertellen omdat ik het zelf moet realiseren en zien, hij geeft de hle tjd de hint,, het is dichterbij dan je denkt.... en ik raak enorm gefrustreerd dat hij het ziet en ik niet... ik besef dat deze frustrties kenmerken ijn van een deel van me ego of stukje van mezelf dta nog slaapt.. hij zegt ook et komt vanzelf... ik zeg steeds ik wil wakker worden ik wil het zien, en hij zegt dta j maar ben je klaar om wakker te worden en dan zeg ik volmondig ja... hij zget dat als ik er voor 1 november nog niet uit ben hij het me zal zeggen maar dat dta niet veel zin heeft....

ik heb ergens het gevoel dat hij dta bewust doet omdat het dan juist me ego voed... ik heb ene blokkade, en ik wete zeker dat het me verder helpt, ik leg dit in verband met dat ik niet droom,, geen inspiratie ik kan bijna niet dromen... en ik wil tegelijkertijd heel veel helpen maar ik heb mezelf nog niet geholpen, ook al heb ik latst een gedicht gemaakt warin ik me iets realiseerde dat ik erg veel in me hoofd bevestging zoek naar me eigen weisheid afirmaties en verslaving en obsessie aan leren... ik denk de hel dag door dat me maakt me volgens mij oomk moe.. probeer ook veel in het nu te komen... al weet ik niet of dit de oorzaak is er is meer ik zoek zoek zoek zoek maar kan niets vinden........ mischien begrijp ik het wel maar doe ik er niets mee..

waarom kan ik mijn erkelijkheid niet evranderen warom veranderderen mijn omstadingheden wel, maar herhaal ik steeds dezelfde stuaties en conflicten met mensen iets s nog niet opgelost en het is erg hardnekkig ik zit in een sleur..

wie zou me een beetje kunnenen helpen, obewustworden van dit deel, door me vragen te stellen o me helpen want ik ben zo onweis gefrustreerd dat ik het niet zie....

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van nick
BerichtGeplaatst: 13-10-2009, 20:42:53 
Dwerg
Dwerg

laat maar nu ik dit trug lees is alles weer duidelijk ik heb dit verhaal slapend verteld.. en nu ik het na las zie ik het weer...
HAHA DIT IS EIGENLIJK ECHT HILARISCH hahahaha des de vaker ik het lees des te grappiger het word... het ego smeekt om wakker te worden en begint te parten over zijn lange weg naar verlichting hahhahaha zo mooi dit hahahahaha

het leuke is dat je door te schrijven je onderbewuste kan bloodleggen en bekijken, het heeft afgelope 3 dagen weer even een hoogtepunt berijkt en nu komt het er weer uitzetten :p ik laat het steeds weer op....

haha best grappig nu ik dit trug lees ga ik weer op in een slachtofferrol..

mijn ego heeft tijdens mijn groei een manier gevonden om zichzelf in leven te houden....

het raakt gefrustreerd omdat het het nu niet kan begrijpen en dat het niemand kan helpen...

hihie ik kijk nu naar me ego... maar het duikt in het dagelijks leven nog steeds op, ik moet me beter foccusen als het gebeurd zodat de energie af neemt het is namelijk erg verslavend en erg overheersend

het verklaard ook mijn oververmoeidheid het zuigt me helemaal leeg

(jullie zine het vast ook ik geef de antwoorden zelf al,, pf ik beland echt al een half jar lang steeds weer in dezelfde situatie ik moet er meer licht en bewustzijn naar toe richten) maar ik geef het steeds op en daar wor dik nu ook bewust van whoa het ziet er nu wer zo simpel uit maar in de praktijk is het erg hardnekkig vandaar ook mijn hoofdpijn laatste dagen

BerichtGeplaatst: 15-10-2009, 17:44:09 
Groentje
Groentje

Hallo Nick,

Je hebt voor een deel je eigen antwoord al gevonden.
Maar misschien heb je hier ook iets aan mijn commentaar.
Gelukkig hou jij ook van lange posten.

Ik heb je post in 4 delen verdeeld, want hij gaat over 4 onderwerpen:

- dromen en bewustzijn
- sjamanen en slapen
- je blokkade
- jezelf helpen.

Nickid schreef:
1
ik ben sinds kort erg geinteresseerd in het fenomeen 'dromen'.
ik zie het leven ook echt als een droom, en nivo's van bewustzijn.
ook weet ik dat het mogelijk is om te slapen maar dan nog bewust te zijn.
ik wil bij mijn volledige bewustzijn zijn in elk moment van de dag ... zodat ik vrij ben en wakker ben.
2
ik heb een nieuw gedicht gemaakt in gedichtentopics waarin je kunt zien dat ik hier mee erg bezig ben.
ik besef ook dat er nog bepaalde delen van mezelf 'waken'slapen die ikzelf niet zie omdat die delen niet wakker zijn ...
ik moet weten waar ik op moet letten en wil die delen bewust maken en de oorzaken opruimen,
ik wil volledig ontwaakt zijn.
3
want na anderhalf jaar erg hard aan mezelf werken wil ik er nu wel eens mee klaar zijn,
ik wil vrij zijn als een vlinder en vliegen, en ervan genieten.
dit heb ik verdiend maar ik ben nog niet klaar blijkbaar.
wie kan me helpen wakker maken, het betekent erg veel voor me.

1

Je hebt het waakbewustzijn, dat is je bewustzijn van overdag. En het droombewustzijn, dat is het bewustzijn wat je in een droom hebt.
Je kunt je afvragen welk het meest echt is.
Misschien zijn beide even echt. En is de een voor je lichamelijke leven en de ander voor een geestelijk leven.

Het zal mogelijk zijn te slapen (dromen) en in je droom bewust te zijn.
Maar niet iedereen krijgt dat mee.
Misschien krijg je het als je het nodig hebt.

Misschien gaat het erom, hoe je omgaat met het bewustzijn wat er op dat moment is.

2

Het gedicht heb ik hier gevonden.
Het gedicht is van een dag vóór je post in dit forum.

Gedichten en dromen doen hetzelfde, je helpen op je weg.
Zoals je dromen kunt uitleggen, zo kun je ook gedichten uitleggen.
Maar jouw gedichten zijn helder, je snapt ze zelf al. Ik zal er alleen naar verwijzen.
Omdat een helder gedicht het net als een goed begrepen droom gewoon beter weet dan ik.

Het is de vraag welke delen wel en niet bewust zouden moeten zijn.
Misschien gaat dat vanzelf goed als je volgens je hart leeft.
De laatste regel van vers 6 van je gedicht gaat over 'ontwaken'. En hoe je dat doet, staat in vers 7 en 8 daaronder.
Je kunt je afvragen waarom je gedicht dat 'ontwaken' noemt.

Citeer:
Dan zal je eerst moeten ontwaken.

Welke keuzes maak jij in jouw werkelijkheid?
Kies jij voor woede haat en wraak of voor liefdadigheid.
Ga jij mee in de nachtmerrie en keuzes van anderen,
Of kies je ervoor om het anders te doen en jouw droom te veranderen.

begin te leven en te kiezen vanuit je hart,
en niet van uit je hoofd die jouw hart en dromen verward.
denk wijs en liefdevol naar jezelf en anderen,
en de droom en wereld om je heen zullen veranderen!

3

Misschien ben je zo moe omdat je het niet op de goede manier geprobeerd hebt.
En wil je daarom alleen maar vrij zijn als een vlinder.
Je hoofd en je hart, dat zijn er 2.
Zie vers 4 van je gedicht:

Citeer:
Je hart is namelijk heel zeker en zegt geen maar,
Want je hart is erg wakker en gewaar.
Je hart voelt mee en leeft,
je hoofd geloofd, is overtuigd, en iets dat in onzekerheid zweeft.

Nickid schreef:

4
ik heb namelijk een boek gelezen over hoe sjamanen de wereld visualiseren
erg inspirerend boek.
het meeste wat ik las wist ik al. Ik vind het zo vreemd dat ik 's nachts nooit echt droom ofzo,
ik word alleen vaak wakker met het gevoel dat ik de hele nacht heb zitten denken denken denken denken dialogen,
5
dus letterlijk puzzels maken in m'n hoofd hoe het bestaan in elkaar zit,
van hoe iemand opgaat in een waan en dus slaapt,
en hoe ik zo iemand wakker zou kunnen maken
dan denk ik over de mogelijkheden.
6
het lijkt ene kant alsof ik 's nachts half slaap en half wakker ben,
ik slaap heeeeeeeeeel lang en erg veel, meestal echt 12 tot 13 uur per dag en ben ook erg moe.
ik ben heel erg bezig met zelfontwikkeling en bewustwording,
ik word er soms ook erg moe van het lijkt af en toe wel een verslaving.
7
ik ben erg bezig met zelfbevrijding ...
ik voel me ene kant juist heeeeeeel vrij behalve maatschappelijk,
ik ben zo inspiratieloos ik weet dat ik erg veel weet en ik heb ook enorme creativiteit in dichten en schrijven
en kan zo goed het leven en filosofieën en inzichten en wijsheid zuiver beschrijven.

4

Wat je al wist dat is eigen weten, wat je van ze overneemt is hún manier van weten.
Je zou alles wat je weet op je eigen manier moeten weten.

Als je regelmatig moe bent, dan droom je daarom sowieso al minder.
En door veel denken word je gewoon moe. Vooral als je er niet uitkomt.
Misschien slaap je half omdat je jezelf je slaap niet gunt, omdat je eigenlijk wilt nadenken?

5

Het bestaan volgens wie?
De slaap een waan?
Niet hoeven slapen is je eigen pad?
De eerste 6 regels van je gedicht geven hierop een antwoord, en regel 1 is misschien wat je gelooft:

Citeer:
De wereld om je heen is een droom door jouw geschapen,
Soms vraag je je af of je wakker bent of dat je ligt te slapen.
je wilt dan dat iemand je knijpt,
omdat je niet zeker bent of het echt is of maar zo lijkt.

Je kunt je ogen soms niet geloven,
Dit bewijst maar weer dat ze je weer eens hebben bedrogen.

6

Je hebt het over 'zelfontwikkeling' om bewust te worden.
Je kunt er ook van uitgaan dat je ontwikkeld wórdt gedurende je leven.
Dat het hogere voor je zorgt. Je dat geeft wat je nodig hebt.

7

Je schrijft: ik ben zo inspiratieloos ik weet dat ik erg veel weet en ik heb ook enorme creativiteit in dichten en schrijven
Dichten en schrijven is inspiratie, en jij bent inspiratieloos.
Misschien voel (weet) je mee met een weten wat bij je komt?

Nickid schreef:
8
in het dagelijks leven heb ik een enorm behoefte om mensen te helpen
er zit ergens een blokkade en een jongen ziet waar die blokkade zit,
hij zegt dat hij het me niet kan vertellen omdat ik het zelf moet realiseren en zien,
9
hij geeft de hele tjd de hint 'het is dichterbij dan je denkt ... '
en ik raak enorm gefrustreerd dat hij het ziet en ik niet ...
ik besef dat deze frustraties kenmerken zijn van een deel van m'n ego of van een stukje van mezelf dat nog slaapt ...
10
hij zegt ook 't komt vanzelf ...
ik zeg steeds ik wil wakker worden ik wil het zien, en hij zegt dan 'ja maar ben je klaar om wakker te worden' en dan zeg ik volmondig ja ...
hij zegt dat als ik er voor 1 november nog niet uit ben hij het me zal zeggen, maar dat dat niet veel zin heeft ...
11
ik heb ergens het gevoel dat hij dat bewust doet omdat het dan juist m'n ego voedt ...
ik heb een blokkade, en ik weet zeker dat het me verder helpt,
ik leg dit in verband met dat ik niet droom, geen inspiratie ik kan bijna niet dromen...

8

Je gelooft van die jongen dus wel dat hij ziet waar de blokkade zit.
Maar niet dat hij het je niet kan vertellen en dat je het zelf moet waarmaken en zien.

9

of kenmerken van eerst geloven, dan willen 'weten'.

11

Gedichten en dromen sturen je dezelfde kant op.
Omdat ze beiden geven wat bij je past.
Als je geen dromen hebt kun je dus veilig het pad van je gedichten volgen.

Je kunt volgens mij niet dromen als je zo moe bent.
Dromen krijgen kost je energie, daarom dromen zwakkere en zieke mensen vaker in zwart-wit.
Die energie moet er eerst zijn, dan pas komt er een droom.
Wanneer je genoeg slaap hebt, krijg je meer dromen.

De een kan zelf het droommenu vaststellen, de ander niet.
De een krijgt dromen met zijn dagelijkse bewustzijn erbij ('wakker dromen' of 'lucide dromen' of 'je dromen zelf kunnen veranderen'), de ander niet.
Vaak menen mensen dat ze zelf uitmaken of ze lucide dromen. Dan zien ze niet waarom het de een wel lukt en de ander niet.

Wanneer je dromen je zouden vertellen dat wakker dromen er voor jou niet in zit, dan ben je geneigd dat te vertrouwen.
Nu kun je volgens mij niet dromen omdat je te moe bent. En nu zegt je gedicht het (in vers 2, regel 3 en 4):

Citeer:
De droom zelf kun je niet veranderen als je slaapt,
Maar alleen als je de nachtmerrie of mooie droom verlaat!.

Je gedicht bedoelt hiermee denk ik dat je bijv nachtmerries kunt laten ophouden door wakker te worden en iets aan het probleem te doen in je dagelijkse bewustzijn, je dagelijkse leven. Als je de oorzaak weghaalt, zal hij niet meer terugkomen. En als je mooier leeft zullen je mooie dromen mooier worden. Op die manier veranderen.
Wat er volgens mij dus niet in zal zitten is dat je je dromen tijdens het dromen kunt veranderen.

Als je sjamanendromen zoekt, dan is het goed te beseffen, dat iedereen zijn eigen pad nodig heeft.
En jouw persoonlijke gedichten lijken je op een ander pad te sturen.

Kijk eens naar de verzen 5, 6, 7 en 8, hoe de woorden 'droom' en 'nachtmerrie' hier steeds een andere betekenis krijgen.
Alleen niet de betekenis die ze in sjamanendromen hebben.
Net zo bij het woord 'ontwaken' (wakker worden of bewust worden noem jij dat).
De laatste 2 verzen laten zien hoe dit wakker worden voor jou is, op jouw pad - op dit moment.

Wanneer je een week of wat goed slaapt krijg je misschien (weer) dromen.
Maar wel op de manier die je gedicht beschrijft, denk ik.

---

Nickid schreef:
(jullie zien het vast ook, ik geef de antwoorden zelf al.
pf, ik beland echt al een half jaar lang steeds weer in dezelfde situatie
ik moet er meer licht en bewustzijn naar toe richten)

Licht en bewustzijn hoef je nooit te 'richten'.
Je bewustzijn, daar leef je in. Je richt het niet. Met je bewustzijn richten wordt bedoeld: je aandacht richten op zo'n situatie.
Licht staat voor helderheid in je geest. Je moet die helderheid gebruiken om zo'n situatie te doorzien (begrijpen), als je aandacht erop gericht is.
Misschien had je dit al door. Maar nam je alleen woorden van anderen over.

---

Voel je vrij, hierop te reageren :)

Peter.

BerichtGeplaatst: 16-10-2009, 00:11:42 
Dwerg
Dwerg

wauw dankjewel peter, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie..
ik wil mijn reactie even beperken op een paar onderwerpen, (maar weet dat al j uitleg en alles wat je verteld erg goed doorlees en het veel voor me betekent, ik beschouw deze reactie ook als erg waardevol, en kan er heel veel mee, ik ben hier echt onweis dankbaar voor)

ik wilde even terug komen op het onderwerp sjamanen en eigenpad en dat me gedicht me ergens anders heen stuurd...

ik snap heel goed wat je bedoeld, sjamnen is ook maar een woord en dara krijgen mensen een beeld van,

ik ben iemand die heel breed en ruimdenkend kijkten probeer alles zo zuiver mogelijk te houden,, ik lees over wiesheid van sjamanen, wijze indianen, lichtwerkers, maya's, hopi's, engelen,bijbel,boedisme, andere geloven .. en ach noem maar op zo heb je vele woorden/beelden en namen wat overal ana gegeven word.. maar in elke 'cultuur' manier van uitleggen, zitten de mooie worden van het leven en de weisheid, alleen op een andere manier uitgedrukt... dat boek heb ik gewoon gelezen om gewoonte kijken of er nog wat intressants in stond wat ik in een ander 'sprookjesachtig,geloof,curltuur, manier van expressie' ach je begrijpt me vast wel... nog niet gezien had...

ik heb trouwens DAT stukje 'slapende deel' 'blokkade' zelf ook gerealiseerd.. ik heb in een serieuse 'slaap' 'waan geleefd'

een aantal overtuigingen die mij beperkte en die ik niet kon begrijpen vandaag heb ik het gezien en is er weer een stukje bewustzijn bij gekomen... ben erg geschrokken want dit deel van mezelf heeft mij ook een hoop nachtmerries bezorgd.... waarvan de gevlgen nog bij andere mensen zichtbaar zijn... ik zal ze even posten in mijn volgende reactie... ik heb deze realisatie aan nico verteld in een prive bericht en misschien vinden mensen dit intressant om te lezen misschien kunnen anderen hier lerin uitrekke, of het gewoon erg mooi vindenom te lezen...

BerichtGeplaatst: 16-10-2009, 00:18:45 
Dwerg
Dwerg

hey nico is het nou met jou heb je al een tijdje niet gesproken ik heb een neiuwe realistie erbij verworven die ik al heel lang bij me draag en warvan ik vanaf morgen mee kan gan werken! ik wilde je dit graag vertellen, de laatste keer dat ik me iets realiseerde daar heb ik je toen ook over gesproken.... nu komt het mooie...

je hebt wel eens gezegt dat ik aan het projecteren was... dit ben ik gaan begrijpen...

iedereen heeft zijn eigen gezichtspunt.
ik heb wat realisaties gedaan hoe het 'leven werkt' en mijn gedachte patronen enzo daar op afgestemd(mijn eigen regeletjes gemaakt voor mezelf waar ik me strikt aan hou) om bij mezelf te blijven zoals...

niets verwachten(je kent de gevolgen), niets eisen, niets opdringen,
niet boos worden, niet liegen, niemand is emer of minder, niemand is hoger of lager, iedereen is gelijk, je niet hechten aan overtuigen, je niet hechten aan personen, je niet hechten aan materie..

dit zijn dingen die ik mezelf niet verplicht... maar wat evrstandig is om natuurlijket te leven deze dingen hebik aangeleerd bij mezelf gebruik ik bewust en heb ik volledig gerealiseerd...

nu komt een er een diepere vorm... ik heb deze zelf gerealiseerd ze zijn effectief en ze werken.... dit is mijn gezichtspunt... mijn bewustzijnsnivo....

de realisatie van helpen, speeld hier een rol mee, IK GELOOFDE EN WAS ER HEVIG VAN OVERTUIGD.. dat als emnsen zo dachten als mij zij gelukkig zullen zijn... dit zal ook zeker war zijn.. maar nu komt het inzicht... ze moeten deze ZELF gerealiseerd hebben...... en ngewoon domweg aanleren... als hun zo denkenmaar niet begrijpen warom ze zo moeten denken... zijn ze evengoed nog ongelukkig want de realisatie het hoe en warom is weg... ik kanz e het vertellen...... maar ze moeten het zelf zien...

wat heb ik nou afgelope jaren gedaan wat je al zij, vanuit dit gesichtsputn ging ik in hun licahaam zitten (bij wijs van spreken) alsof ik nu die persoon was.. en met mijn realisatie en denkweize los ik het probleem op.... door realisates ik zie waromen hoe het fout gaat en wardoor ze in die waan zijn beland en leiden....

maar ik ga dan zeggen maar je moet zo denken, en als ej nou zo denkt werkt het wel... maar dat kan helemal niet... een EGO wil niet LUISTEREN.... dat slaapt.. en is ONBEWUST het zijn de delen van jezelf war je niet van bewust bent... wat gebeurd er als ik dus eerst projecteer,,en vandaaruit de denkweize ga zeggen (ik praat dan tegen het ego) dus letterlijk hallo ego, als je zo denkt zul je niet leiden... maar het ego WIL LEIDEN.. het moete leiden om te kunnen ebstaan.. want leiden bestaat niet in het LEVEN/GOD.. leiden kan alleen in een nachtmerry, in een waan.. in een illusie..

dus ik kan tegen een ego alles zeggen, een ego denkt zwart wit, dat betekend als ik zeg het is niet oke om zo te denken.. zal hij dta op vatten als fout...(er is geen BEWUST DEEL dat zegt hey dit hoef je niet persoonlijk op te vatten, laten we eens begrijpen wat die jongen wil zeggen)

een ego kan niet bestaan als er bewustzijn is....... ego is gewoon EEN DROOMFIGUUR inderdaad deze kennis had ik wel.. en begreep ik ook maar ik heb een stuk van me ego opgelost!!!

en dat is... de geloofsovertuiging dat mijn DENKWIJZE IEMAND GELUKKIG KUNNEN MAKEN.... en dat ik het gewoon kan vertellen,,, je kan iemand niet bewustmaken door het te VERTELLEN.. hoe het moet.... je kan alleen ene vraag stellen... waardoor het ego oplost...

ik ben alleen maar egos proberen te herprogrammeren... zonder dta er bewustzijn bij komt kijen... ik had de overtuiging.. dat als je mijn denkwijze gebruikt ben je gelukkig er is GEEN ANDER MANIER.. (beperking wardoor ik blind was)... hierdoor belande ik in een waan van mensen uitdagen,, irriteren alles er voor doen om hun maar te laten inzien dat mijn denkwijze goed werkt.... maar het enige wat ik er mee voor elkaar kan krijgen is lettelijk emnsen forceren zo te denken als mij... en doen ze dat niet dan zullen ze leiden en zla ik ze blijven irriteren totdat hun het maar inzien....

maar ze zulleen nooit beuwst hiervoor kiezen vanuit zichzelf.....ik was mensen helemaal niet aan t helpen bewust te maken... ik was ze proberen te veranderne...

dit inzicht kwam toen iemand me uitlegde,, god steld alleen maar vragen......als jij mensen bewust wil maken moet je zelf god zijn... dat betekend, dat ik geen informatie kan geven...als er geen vraag naar is... ik kan alleen vragen stellen die het ego niet kan beantwoorden... en dit programmer ik nu bij mijn verzameling iznichten... zodra ik projecteer, zodra ik info geef, zodra ik iets probeer uit te leggen waar niet om GEVRAAGD word... zit ik in mijn ego... deze gedachte gaat mij steeds de weg weizen naar waarom iemand me niet begrijpt... dit is een reden... dit is een inizcht dat deze geloofsovertuiging opruimt... en de deur wijst naar het NU/bewustzijn/leven

het leven is een droom, je kunt de droom bewust dromen... of onbewust dromen,
in het eerste geval weet je dat je droomd,,, en kun je genieten van de droom..in het 2de geval denk je dta de droom echt is.. dan slaap je... dan ben je blind... en is er leiden... en ga je mee in de droomvan anderen mensen en word jouw droom ook beinvloed door anderen.

ons ware doel is, volledig in de oneindigheid elk moment bewust te zijn... en vanuit dta bewustzijn kunnen we bewust dromen en scheppen,, en dan kunnen we in de droom stappen, en er weer uit... je ego is je onbewuste/het deel van jezelf dat slaapt) het doel is WAKKER WORDEN !!!!!!! je kan half wakker zijn, maar ook helemal wakker zijn

als j\bewust bent, ben je wakker... als je wakker bent ben je vrij..

Laatst gewijzigd door Nickid op 16-10-2009, 00:47:23, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 16-10-2009, 00:19:45 
Dwerg
Dwerg

nico schreef:
Hey kanjer!

Bedankt voor je uitgebreide mail. Fijn dat je de laatste ontwikkelingen vertelt. Boeiend man!
Interessant die nieuwe realisatie waar je over spreekt en dat je de projecties bent gaan begrijpen. Heel waardevol.
Prima zoals je je eigen gemaakt hebt om bij jezelf te blijven.
Dat kan soms ook best lastig zijn. Maar wat je dan doet, is eigenlijk heel mooi, zeker als dat je allemaal lukt:
Citeer:
niets verwachten(je kent de gevolgen), niets eisen, niets opdringen,
niet boos worden, niet liegen, niemand is emer of minder, niemand is hoger of lager, iedereen is gelijk, je niet hechten aan overtuigen, je niet hechten aan personen, je niet hechten aan materie..

Wat je daar noemt, dat zijn wel kenmerken van Verlichting: wat je doet is de kern waar het om draait: "niet ingrijpen, niet vasthouden, niet veranderen, niet oordelen maar accepteren van wat er zich aan dient door overgave aan het huidige moment vanuit liefde.

En dan wat jij schrijft:
Citeer:
de realisatie van helpen, speeld hier een rol mee, IK GELOOFDE EN WAS ER HEVIG VAN OVERTUIGD.. dat als emnsen zo dachten als mij zij gelukkig zullen zijn... dit zal ook zeker war zijn.. maar nu komt het inzicht... ze moeten deze ZELF gerealiseerd hebben...... en ngewoon domweg aanleren... als hun zo denkenmaar niet begrijpen warom ze zo moeten denken... zijn ze evengoed nog ongelukkig want de realisatie het hoe en warom is weg... ik kanz e het vertellen...... maar ze moeten het zelf zien...

Volledig mee eens Nick! Het heet niet voor niks "ZELFrealisatie!! :wink: , mensen moeten dat inzicht zelf zien en zelf tot realisatie komen. Dat kunnen wij niet voor anderen doen. We kunnen ze wel de weg wijzen, maar ze moeten er zelf naar toe (willen).

Citeer:
wat heb ik nou afgelope jaren gedaan wat je al zij, vanuit dit gesichtsputn ging ik in hun licahaam zitten (bij wijs van spreken) alsof ik nu die persoon was.. en met mijn realisatie en denkweize los ik het probleem op.... door realisates ik zie waromen hoe het fout gaat en wardoor ze in die waan zijn beland en leiden....

Ja. Dat schreef ik inderdaad ook al eerder. Nu ben je veel meer bij je Zelf ipv bij de ander.

Citeer:
maar ik ga dan zeggen maar je moet zo denken, en als ej nou zo denkt werkt het wel... maar dat kan helemal niet... een EGO wil niet LUISTEREN.... dat slaapt.. en is ONBEWUST het zijn de delen van jezelf war je niet van bewust bent...

Dat is het nou juist! heel belangrijk dus om je daarvan bewust te worden en te zijn.

Citeer:
... maar het ego WIL LEIDEN.. het moete leiden om te kunnen ebstaan.. want leiden bestaat niet in het LEVEN/GOD.. leiden kan alleen in een nachtmerry, in een waan.. in een illusie..

Dat is de paradox van het Ego het wil niet lijden, maar door zijn onbewustheid lijdt het juist wel. Dat komt inderdaad omdat het in een illusie leeft en vanuit dualiteiten denkt en altijd ontevreden is en oordeelt.

een ego kan niet bestaan als er bewustzijn is....... ego is gewoon EEN DROOMFIGUUR inderdaad) deze kennis had ik wel.. en begreep ik ook maar ik heb een stuk van me ego opgelost!!!
Das mooi.

en dat is... de geloofsovertuiging dat mijn DENKWIJZE IEMAND GELUKKIG KUNNEN MAKEN.... en dat ik het gewon kan vertellen,,, je kan iemand niet bewustmaken door het te VERTELLEN.. hoe het moet.... je kan alleen ene vraag stellen... waardoor het ego oplost...

Inderdaad!

ik ben alleen maar egos proberen te herprogrammeren... zonder dta er bewustzijn bij komt kijen... ik had de overtuiging.. dat als je mijn denkwijze gebruikt ben je gelukkig er is GEEN ANDER MANIER.. (beperking wardoor ik blind was)... hierdoor belande ik in een waan van mensen uitdagen,, irriteren alles er voor doen om hun maar te laten inzien dat mijn denkwijze goed werkt.... maar het enige wat ik er mee voor elkaar kan krijgen is lettelijk emnsen forceren zo te denken als mij... en doen ze dat niet dan zullen ze leiden en zla ik ze blijven irriteren totdat hun het maar inzien....

OP die momenten was jouw ego steds hard aan het werk..
Ja door als God te leven, verkeerd je eigenlijk in een staat van liefde. Mooi wat je ook schrijft over de droomstaat waar veel mensen nog in zitten. het komt indrdaad neer op ontwaken of wakker worden. Prachitge inzichten heb je opgedaan. Nick, je bent een prachtgozer!,

namasté en liefs, Nico

BerichtGeplaatst: 16-10-2009, 00:28:45 
Dwerg
Dwerg

vandaag heb ik nog een bewuste ervaring erbij ik begon mijn vorige verhaal vandaag even te checken en er dieper in te spitten en ik schrok enorm wat ik aan het doen was...ik was met een collega in gesprek en ik zij:
mensen hebben een verwachtingspatroon, zolang je aan deze verwachtingn voldoet zullen mensen je respecteren en liefhebben... en ik zij dit noem ik voorwaardelijke liefde..

ik ben er hevig van overtuigd geraakt dat ik mensen moest helpen in het leven en leren lief te hebben....en dat ik dit kon verwezenlijke door mijn vorige post...

ik geloofde belande in een rol, waarin ik mensen ging leren hoe je onvoorwaardelijk lief kan hebben(die er niet eens om vroegen) deze waan en ego rol is zo enorm overheersend geweest nou probeer je voor te stellen dat dit enorme problemen in mijn leven gebracht heeft... en vooral ook veel inpact op mijn collega's mensen die gewoon hun werk doen in een staal bedrijf en niet eens met deze filosifie en levensinhou bezig zijn...ik dring dus as het ware gewoon iets op..

en ik zij het volgende:
jullie krijgen pas iets waar jullie om vragen als jullie me eerst volledig kunnen accepteren en aanvaarden wie ik ben,(met andere woorden ik ga pas aan jullie verwachtingen voldoen en jullie liefde geven als jullie je ergste vijand lief kunnen hebben)...
(EN TOEN DACHT IK SHITTT DE CIRCEL IS ROND IKBEN NU OOK VOORWAARDLIJK AAN HET LIEFHEBBEN)

door deze manier dacht ik hun te leren over liefde.... ik was donkisot die vechten tegen windmolens...

en hun dachten maar jezuz wat een vervelend mannetje die nick... hij is niet gemotiveerd hij is makkelijk het intereseerd hem allemaal niets... ze ergerde zich kapot aan mij... .. ze wisten totaal niet hoe ik dacht en ik heb ze vaak horen zeggen word eens wakker man je krijg wel betaald voor dit werk hoor......
je loopt mara te schoppen tegen het systeem, en toen deed ik uitpraken nee hoor, ik heb gewoon andere priorieiten in me leven ik wil dat mensen gelukkig zijn.. en als mensen gelukkig zijn gat het werk vanzelf goed...

(ik zie nu de ongelovelijke waanzin... ik ben echt geschrokken... hoe heeft dit ooit zover kunnen komen... dit ego is enorm groot geweest en ben blij dat het nu opgelost is)

ik probeerde een ILLUSIE TE HELPEN.. en o mijn god nico je moest eens weten wat voor rellen... en grootste chaos en diep verdriet er is geweest op me werk ik heb er zitten janken en die mensen zijn erg woedig gewees ze hebben een bepaald beeld van mij verkregen.. en daarna heb ik zelfs een tijdje geleden mezelf voorgenomen om maar te accepteren dat ik mensen niet kan veranderen en mar gewoon em werk goed te doen en aan te leren.. maar op dta moment had ik hal zo'n slecht beeld opgeroepen bij hun dat ik steeds de volle laag kreeg op d emomenten dat ik een fout maakte en zo onweis me best deed hierdoor heb ik enorm aan emzelf ztten tweifelen of het aan mij lag en ikw as echt verdwaald in zoveel rotzooi.......... o mijn god ik ie alles zo goed nu wow.. ik ben hier echt van geschrokken...

ik had zelfs excuses bedacht zoals, dit zijn jou frustraties dar kan ik niets aan doen... ze zijden nog nou nick je kan ook wle eens kijken warom wij boos worden.. en dan zij ik ja dat snap ik wel maar dat zijn jouw frustraties, ik begrijp waarom je boos word maar ik kan er gewoon niet in meegaan (in hun verwachtsings patroon) e voila zo liep ik weg voor de warheid... want ik gebruikte het ook nog eens als excuus om niet gemotiveerd te hoeven werken... wantals ik eerlijk ben vind ik het werk dar maar klote werk XD maar dat terzijde...

je moet niet helpen om te helpen...je kan mensen pas helpen door niet te helpen XD..

en dit is ene realisatie die ik vandaag zag ongelovelijk,,(ik heb mijn verhaal van gmijn vorige bericht goed blood gelegd) en zie nu hoe erg ik in een waan verstrikt ben geraakt en hoe ongelovelijk averrechts het heeft gewerkt in mijn leven.. het heeft zelfs geleid tot mensen die me nu enorm haten, er zijn er en paar die dat beeld van mij niet meer los kunnen latn denk ik en zullen me voor gek verklaren als ik z euitleg hoe ht zit.. dus dat doe ik niet over 2 nachtdiensten ga ik aan het werk bj eenneiuwe afdeling.. hier werkt iemand die ook erg bezig is met bewustwording... ik ga dar avst een leuke tijd hebben en zal deze plek en deze mensen los moeten laten..

ik besef hoe gemeen ik over ben gekomen naar die mensen en ergens wil ik best sorry zeggen tegen ze als hun dat kan helpen mij te vergeven en mischien weer het goede in mij te zien, maar ik durf dat niet echt (is ook niet nodig denk ik ik begrijp het nu zelf en ik verdwijn uit hun leven dus ik zal ook niet meer met ze te maken hebben en zullen ze dus ook geen last meer van me hebben ) ik vergeef mezelf maar gewoon, en ze zullen het hoe wat en waarom toch niet begrjpen darom ben ik bang om dat te vertellen, en dat is een terrechte angst, ik gebruik dit nu als raadgever om maar gewoon mijn mond te houden en weis te weten...en ben ze dankbaar voor de levenslesjes/realisatie en hoe erg ze me met mezelf hebben geconfrenteerd...

o wacht maar nu heriiner ik me iets:
ik vertelde heel enthousiast tegen 1 collega(die me wel probeerde te begrijpen en erg filosfisch i) ik praat veel met hem over het systeem, het leven,, de trein pakken en je kansen pakkken wijze uitspraken... ik heb tegen hem gezegt dat ik de miscommuniactes zag en hoe het zo is gebeurd.. die man kreeg zo'n grote smile op zijn hoofd en hij zij wow nick hadden we dit geweten ik probeerde je te begrijpen en mee te komen maar het lukte niet ik kon me niet in jouw verplaatsen...

die kerel zal misschien als ik weg ben wel praten met de rest en wie weet... ik heb dus wel iets achtergelaten...

dit was weer een enorme ervaring.. en zeker een erg pittige en zware levensles warbij ik af entoe het gevoel had dta me hoofd uitelkaar klapte... ik zag iedereen als gemeen...
zo zie je maar je kan nog zo weis zijn.. en zoveel weten... je kan jezelf zo weer verliezen...

nico ik heb tot slot nog 1 vraagje,, dit is een patroon dat ik in het leven geleerd heb... deze waan.. weet jij of dit in dit leven gebeurd kan zijn tijdens mijn spirituele zoektocht,, of uit vorige levens? en is het mogelijk dat ik ook weer nieuwe ego's in mezelf kan kweken of dat bepaalde dingen weer in 'slaap kunnen vallen'? of als dingen een maal wakker/ bewust zijn kan hte niet meer voorkomen dat je gaat slapen?.. ik voel nu alweer de angst dat ik weer in een illusie beland of dat mijn ego weer opgeladen word of dat ik mezelf weer aan iets ga hechten

ikweet veel mar in de praktijk lijk ik toch vaak nog maar weinig er van te laten zien. XD

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00