Hallo Milloo,
Citeer:
Kotsen staat hier symbolisch voor iets uitkotsen dus iets eruit gooien. Dat kan met gevoelens te maken hebben die je teveel opkropt. Het is goed om iets eruit te gooien op zijn tijd.
Dat lijkt mij ook, en (
samen weet je meer) het brengt me op dit idee:
Het stotteren ('kokokokokokokokokokoko..') is het niet kunnen zeggen van het woord 'kots'. Dit is denk ik een symbool voor het er steeds net niet uit kunnen kotsen van wat je dwars zit en eruit wilt gooien. De herhaling is dan het herhaaldelijk eruit willen gooien, maar dat lukt je niet. Dat het je niet lukt kun je zien aan dat het niet zo ging: 'kots kots kots kots' maar zo: 'ko ko ko ko'. Het 1e deel is het eruit willen gooien (de letters 'ko') en het 2e deel is het er feitelijk uitgooien (dat zijn dan de letters 'ts', maar die staan er niet omdat er feitelijk niets uitgegooid wordt). Als het je bijv in 3 keer helemaal zou zijn gelukt, zou het 'kots kots kots' geweest zijn. Of 'ko ko kots', als het je gevoel er alleen bij de 3e keer uitgekomen was. Zo zit dit symbool volgens mij in elkaar. Daarom zonder die laatste letters en steeds blijven herhalen.
Ik denk niet dat het om je leugentje van vrijdag gaat. Je algemene toestand van stress is veel belangrijker en het symbool klopt denk ik wel met je toestand.
Het kan dat je haar gewoon vertrouwt of dat je het gevoel hebt dat ze je begrijpt. En dat zij daarom degene is in je droom, die je een spiegel van jezelf voorhoudt. Op deze symbolische manier.
Of misschien heb je even gedacht aan hoe het zou zijn om haar te leren kennen.
Dan zou de droom misschien willen zeggen: als je dat doet, leert zij iemand kennen die steeds iets eruit wil gooien, maar die dat steeds niet lukt.
En, zoals Lvel zegt, je (aardse) leraar kan ook voor je geestelijke leraar staan.
Als je deze droom begrepen hebt - vooral het stuk dat je geestelijke toestand op het moment zo is, dat je er steeds iets uit wilt gooien, maar dat het je steeds niet lukt, dan krijg je misschien in vervolgdromen antwoord op de vraag hoe je dit aan kunt pakken. Of het wijst zich dan vanzelf in je leven. Zo gaat het vaker bij mensen. Eerst het ene begrijpen, dan komt het andere.
---
Peter.
* deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je wel en niet gelooft *