Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 01:05:51

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen onthouden
BerichtGeplaatst: 25-06-2008, 00:55:30 
Groentje
Groentje

Droom over huis

Ik betrap me dr op dat ik af en toe wel eens droom dat ik in een ander huis woon, maar met toch ook veel gelijkenissen met ons huis zeg maar het is zeg maar een ander huis in ons huis een beetje en ik snap dr de ballen niet van! (Die dromen voelen heel ongelukkig)

Weet iemand een manier zodat je dromen kan leren onthouden of iets, want ik word stapelgek van dat ik iets blijft terugkomen en ik t na een paar minuten al voor een groot deel ben vergeten...

Groetjes,

Andrew

Straal warmte uit.
Vergeet jezelf, denk aan anderen.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Berichtenonderwerp: Re: Dromen onthouden
BerichtGeplaatst: 25-06-2008, 13:44:15 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over huis

wat altijd helpt is een schriftje naast je bed, zodat als je wakker wordt je direct het schriftje kan pakken. probeer geen verhaal uit te schrijven maar schrijf steekwoorden op. kleuren... gevoel... voorwerpen... mensen... dieren.... betekenissen die bij je opkomen.

zo kan je op een later tijdstip je droom makkelijker voor de geest halen. tenminste ik neem aan dat je de droom nog wel eventjes weet het moment je wakker wordt.

als je er van uitgaat dat in dromen het huis je lichaam is kan je je afvragen waarom je je niet thuis voelt in dat huis waar je over droomt. ook zeg je dat het huis op jou huis lijkt maar toch verschilt. misschien is er iets veranderd in het lijf of in de ervaring van het lijf?

probeer op verschillende manieren naarje droom en je huidige omstandigheden te kijken. vaak kom je dan een stuk verder.

succes,

Leonie
a.k.a. truitje :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 25-06-2008, 14:55:08 
Groentje
Groentje

er zit wel wa in, maar aan me lichaam ken t niet liggen want t enige wat met me lichaam te maken heeft wat ik minder vind is mn kop voor de rest zit ik lekkerder in mn vel dan ooit...

maar toch bedankt ik zal het schrift proberen :D

Straal warmte uit.
Vergeet jezelf, denk aan anderen.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

BerichtGeplaatst: 26-06-2008, 12:01:38 
Groentje
Groentje

Het schrift is idd een goede tip. Het probleem is dat je dingen in die staat van bewustzijn, dromen, meestal niet lekkerlijk kan nemen. Emoties spreken tot je, en je brein bouwd hier een ervaring omheen. Net als symbolen.

Gebruik je intentie, en luister naar je gevoel. Je zult dan zien dat de beelden van je droom weer tot je komen. Ik weet als man zijnde dat dit moeilijk is, het heeft te maken met ons brein en hoe we denken.

Wil je hier beter in worden, dan zul je jezelf moeten trainen in je mannelijke en vrouwlijke balans. Fysiek en energetisch.

BerichtGeplaatst: 26-06-2008, 13:03:37 
Feniks
Feniks

ik kan mijn dromen meestal niet goed onthouden maar juist het gevoel dat meekomt kan ik nog wel hebben. de beelden zijn dan weg en het gevoel blijft.

als ik geen steekwoorden opschrijf loop ik de hele dag rond met een bepaald gevoel uit die droom zonder te weten waar de droom over ging. ik zweer bij steekwoorden

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 18-03-2009, 21:45:08 
Reus
Reus

Als ik een droom wil onthouden leg ik meestal een pen en een notitieboekje op het kastje naast mijn bed. Soms helpt mediteren ook wel.

BerichtGeplaatst: 28-04-2009, 10:38:20 
Groentje
Groentje

hey,

ook ik heb door middel van een schrift naast mijn bed geleerd om mijn dromen te onthouden. het kwam op het laatste zelfs zo ver, dat ik het helemaal tot in detail kon opschrijven , als een erg gedetailleerd verhaal en ik maakte er ook altijd een tekening bij van symbolen die erin voorkwamen of een bepaald tafereel...
Nu heb ik dit schrift niet meer nodig, ik onthou al mijn dromen (zelfs de meerdere per nacht) heel goed, als ik wat wil opzoeken rond de symboliek, dan schrijf ik wel ergens op een briefje een belangrijk woord op dat mij helpt onthouden en waardoor ik het niet zelf ga invullen of vervormen.

Thanatos

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00