hallo, heb vannacht erg vreemde dromen gehad en ik heb het heel moeilijk om ze te verklaren, kunnen jullie mij helpen?
Droom over schilderij Van mijn eerste droom is er maar het laatste stukje blijvenhangen, dat voelt ook belangrijk aan: ik zie precies een schilderdoek liggen en er is een grijze - zwarte tekening op geschilderd in abstracte strepen. Als ik ernaar blijf kijken, wordt het ineens duidelijk wat ik zie: een vrouw die op onderstebovenin water drijft en zwanger is. Op dat moment komt het beeld levend: ik zie de vrouw voor mij in het water, het is een duistere setting, de vrouw bevalt in het water, ondersteboven. Ze is alleen en ik zie haar zelf de baby uit haar schoot trekken, als het hoofdje geboren is. Ze houdt het kind liefdevol tegen haar voorhoofd, ze heeft zich ondertussen gedraaid en is nu met haar hoofd en schouders boven water. Ik hoor precies in mijn gedachten: "het was moeilijk, er was niet veel plaats; maar 4 meter in totaal..." ik ben er nu van bewust dat er nog mensen in het water zitten, maar allemaal op een beperkte plaats, alsof ze aan ketenen liggen. Hoewel de omgeving vrij duister lijkt, is er toch een vreugdevol en liefdevol gevoel bij het tafereel. He tis zelfs mooi. toen ben ik wakker geworden (ps: misschien belangrijk om te weten, maar ik heb vanacht veel pijn gehad en heb erg onrustig geslapen, de dromen zijn van de momenten dat ik in slaap was tussen de pijnaanvallen).
Droom over: spirituele ervaring Tweede deel. Ik wordt wakker omdat ik naar het toilet moet in de nacht, mijn vriend wordt ook wakker en we gaan samen naar beneden. Als we weer naar boven willen gaan, zie ik een beweging in het duister. Ik weet niet meer precies wat het voorwerp is, maar ik besef dat ik dit voorwerp kan bewegen met mijn geest. Ik probeer om het te laten tollen en het tolt. Ik ben heel enthousiast en zeg mijn vriend wat ik kan. Hij is nieuwsgierig en ik zeg hem dat ik het voorwerp zallaten vliegen rond zijn hoofd en het dan opnieuw op de kast zal zetten. Dit lukt ook meteen. Mijn vriend is ervan overtuigd en is verbaasd. We gaan in de deuropening van de trappenhal en ik denk: ik moet dit laten weten op het forum van spirituelejongeren, eindelijk eens weer een paranormale belevenis, en wat voor een. Terwijl ik dit denk willen we de trap opgaan en ik blijf stijf stilstaan als ik een schim op de trap naar beneden zie komen. We zijn opeens niet meer in ons huis, maar in een ander huis dat me wel vertrouwd lijkt en met een mooie grote, brede trap. Het is een geest die ik zie en tot onze verbazing ziet mijn vriend hem ook. Het is een oudere man, in de kledij van begin 1900 gekleed, met een pet op. Ik ben echt niet bang, maar nieuwsgierig. Ik sta inneens alleen onderaan de trap, mijn vriend staat wat aan de zijkant, hij observeert dit van verder af. Hij ziet ze wel, maar verstaat ze niet. De man is opeens niet meer alleen, hij gaat arm in arm de trap af met een oudere vrouw, waarschijnlijk zijn echtgenote, ze heeft een knot in haar haar en een gehaakte of gebreide witte sjaal om haar schouders. Ik voel mij opeens erg vreugdevol en ik lijk hen te herkennen. Ik begroet hen hartelijk en zij begroeten mij lachend terug. Ze komen schuin achter mij staan, nog steeds arm in arm en ze kijken naar de bovenant van de trap. Ik besef dat ik de hele familie zal zien en wat er met hen gebeurt is. Ik zeg tegen mijn vriend dat het een familie was die hier vroeger woonde en dat ik ze op een of andere manier precies ken. De geesten zien er niet uit als de klassieke geest, zoals ik reeds zei: het zijn gewoon mensen met de kledij van een vroegere periode, maar ze zijn wel iets waziger en het is alsof ze met oud, bruinig stof bedekt zijn, alsof je hen zo van een oude, bruine, bestofte foto ziet wandelen. Nu, bovenaan de trap staan een jonger koppel, een man en vrouw van eind de dertig, begin de veertig, blijkbaar ook man en vrouw. Ze zien er welgesteld uit. De vrouw heeft een knot inhaar haar en draagt een bleke (waarschijnlijk witte) jurk, met een hoogsluitende kraag. Ook zij komen naar beneden en ik begroet hen ook. Zij begroeten mij terug, maar ze hebben een droevige, noodlottige uitdrukking op hun gezicht. Ik besef opnieuw dat ik zal zien wat er gebeurt is met de familie. Ik zie een meisje staan bovenaan de trap, de dochter, ze is ongeveer 11 jaar oud denk ik. Ze komt speels huppelend en lachend van de trap. Ik lach om haar speelsheid. Opeens valt vanaf de trapleuning boven mij (de trap maakt een draai en begint boven me) een kind naar beneden , met een vreselijke plof. Ik schrik en begin te gillen en te tieren. Ik weet dat het kind op deze manier aan zijn einde is gekomen. Ik begin te wenen. Het meisje staat ondertussen onderaan de trap(ze rende roepend naar beneden), ze weent ook. Ik denk dat het een jongen is die gevallen is, maar weet het niet zeker. Ik kijk meteen weer naar de trap bovenaan en zie een meisje van zo'n 6 jaar haar trede missen, ze valt en rolt de lange trap naar beneden, levensloos. Ik huil en huil en word hysterisch, het is alsof ik alle pijn echt beleef, alsof het mijn eigen familie is. Mijn vriend kijkt me aan en ik zie dat hij me wil troosten, hij begrijpt niet wat er gebeurt. Hij heeft medelijden met mij, precies. Ik zie dat er ondertussen een jongen naast mij staat, hij houdt een schillersmesje vast om een appel mee te schillen. hij lacht , maar struikelt en het mesje steekt in zijn rechteroog. Ik gil, maar ik weet dat de jongen niet sterft, ik hoor hem wel zeggen: "zo ben ik mijn oog verloren". Hij zegt het niet echt luidop, meer in mijn hoofd. De geesten zijn verdwenen en ik zit samen met mijn vriend op mijn knieën op een lage overloop. In het lage plafond boven de overloop, zit een zoldergat. Wij openen het luik en steken hier oude materialen door, we stoppen precies de oude bezittingen van de geestenfamilie weg. Zo voelt het aan. We sluiten het luik en kijken elkaar tevreden en glimlachend aan. Mijn droevige gevoel smelt weg, en ik voel opluchting en blijdschap. Ik weet dat ze vanaf dat moment zullen kunnen rusten. We hebben hun verhaal gezien en we hebben hun spullen mooi weggestopt op de zolder, zodat niemand ze weg kan doen of vernietigen, want ze horen nu eenmaal bij het huis.
dat was het... ik zou echt graag willen weten wat dit zou kunnen betekenen...
bedankt alvast, groeten,
Thanatos
|