Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:42:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Bambamlovertjeeh
BerichtGeplaatst: 19-11-2008, 17:39:26 
Groentje
Groentje

Droom over: zwemmen

ik heb 1 tot 4x per jaar dezelfde droom die droom gaat als volgt:

ik ga zwemmen met kinderen uit mijn klas, dan verdwijnt er een kind,mijn vrienden vinden het raar en ik ook
we gaan op onderzoek uit.Dan waarschuwen leraren ons uit het water te gaan, ik hoor het niet..
ik kom net boven water als mijn vrienden roepen,dan word tik vastgepakt aan mijn been..
en naar beneden gesleurd, gelukkig zwemt er ee jongen uit mijn klas naar de bodem van het zwembad toe,
pakt mijn arm en probeerd me los te trekken uit de handen van een skelet achtig iets..
ik en de jongen uit mijn klas zwemmen naar de kant zo hard we kunnen, bijna worden we weer gegrepen
gelukkig zijn we net optijd uit het water,als en een geluid klinkt als een bomaanslag,er komt een gigantische scheur in het zwembad, natuurlijk rent iedereen weg en ik zit daar nog ik kijk met grote ogen en dan kijk ik om me heen, iedereen is weg dus ren ik ook weg.

[einde droom]
dan wordt ik wakker als ik in mijn droom wegren,ik heb nog nooit geweten hoe het afloopt.
als iemand me zou kunnen vertellen wat deze droom betekent zou ik dat fijn vinden!! :mrgreen:

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Bambamlovertjeeh
BerichtGeplaatst: 19-11-2008, 23:54:40 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over zwemmen

Hallo bambamlovertjeeh,

Even uitleggen hoe ik het aanpak:
Ik verklaar je droom deel voor deel en probeer daarna een samenvatting te maken.

Verklarende woordenlijst:
Relatie= Iets of iemand waarmee jij binding hebt. dit hoeven niet persé mensen te zijn maar kunnen ook alledaagse dingen zijn zoals werk/opleiding/voorwerpen.

dromen over (bijna) verdrinken komen heel vaak voor. Vaak staan ze voor het 'verdronken worden' door emoties. Vaak komen dit soort dromen voor in tijden dat de dromer bezig is met veel of heftige persoonlijke emoties.
(Je hoort de waarschuwing niet: heb je in het wakende leven niet geluisterd naar je gevoel/verstand? andermans raad wellicht?)
Echter, je beschrijft dat je het gevoel hebt onderwater getrokken te worden door iets of iemand. De skelet-achtige hand die je beschrijft is interessant. Handen zijn in dromen vaak de vertegenwoordiging van je relatie met een ander. Je kan echter niet beschrijven van wie of van wat de hand is. Wellicht is de hand een teken voor je relaties in het algemeen? of wellicht is het een teken voor een persoon in je omgeving waarmee je contact hebt. De hand is skelet-achtig. Het skelet staat vaak voor onvoldane zaken. dingen waar je nog niet alles van af weet en, in jou geval met de hand, een relatie die zich óf nog niet voldoende heeft ontwikkeld óf waarvan jij nog niet zeker weet of alles wel klopt.

het onder water getrokken worden door een skelet-achtige hand zal dus waarschijnlijk staan voor een relatie in je leven waar je onzeker over bent maar waar je wel veel energie/tijd/emoties in stopt. Alle emoties die je bij de relatie voelt dreigen je te overspoelen en je letterlijk en figuurlijk te 'verdrinken'

Opvallend is dat je wordt gered. Heeft de persoon die je redde enige betekenis voor je of is het slechts een klasgenoot?
het overleven van verdrinking staat meestal voor een positieve groei. Wat waren je gedachten/gevoelens toen je werd gered? blij/beschaamd/boos/dankbaar? dit kan van betekenis zijn.

Jullie zwemmen naar de kant en horen een bom.
Dit is ook zo een prachtig droom element wat maakt dat de droom wellicht nog makkelijker te verklaren is. De 'bom' die je hoort maar waarvan je geen explosie ziet is het ontploffen van een situatie (kan je me nog volgen?) het zwembad waar je in ligt zullen de emoties en gevoelens zijn waarmee je worstelt. De bom (de explosie van de situatie) maakt dat het zwembad (de vertegenwoordiging van je emoties) barst.

Ik weet niet of ik het goed heb maar als ik samen mag vatten zou ik zeggen dat je droomt over een relatie die voor jou zo verwarrend of vreemd is dat je een zwembad kan vullen met de emoties en gevoelens die je er om heen voelt. Jij zwemt in je emoties en hoort de waarschuwingen niet omdat je in het water ligt. Je wordt onder getrokken door de persoon of het ding waar je zo mee bezig bent. maar iemand red je! vlak voordat het te laat is kom je uit de poel van emoties en de poel barst door een climax.

Wellicht heb je er niets aan. Droomduiden is erg lastig als je niet ieder detail, iedere kleur, iedere geur, ieder gevoel tot je beschikking hebt. Maar als dit een beetje klopt zou ik de volgende dingen even nagaan:
Hoe belangrijk is je redder voor je?
Van wie of wat is de hand?
Welk gevoel had je tijdens het gegrepen worden door de hand?
Hoe voelde het toen je de klap hoorde?

Ook zou ik je willen aanraden enige confrontatie niet uit de weg te gaan. Je droomt dat de bom barst maar ik vermoed dat dit in het echte leven nog niet is gebeurd. Een terugkerende droom is altijd een waarschuwing voor iets waarmee je onderbewustzijn bezig is.

Waarschijnlijk zal Lvel mij nog aanvullen.

En nogmaals, als mijn interpretatie niet overeenkomt met je gedachten, neem het niet serieus. Het is maar een impressie

Douglas Adams

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00