Droom over: vluchten en zinkenAl een tijdje heb ik dromen waar telkens dezelfde onderwerpen in voorkomen. Het zijn nooit dezelfde dromen, maar ze hebben toch veel met elkaar gemeen. Ze zijn niet echt fijn, niet heel ernstig hoor, maar misschien kan iemand me helpen met wat het betekent
Het eerste is dat ik heel vaak over water droom, sloot, meer etc.
Dan is er een boot of iets en ik ben dan vlak bij het water.
De ene keer zijn er 2 kleine sloepjes waar ik dan tussenin hang op slippers die een heel klein beetje kunnen drijven
, zodat ik telkens een beetje wegzak, maar wel de boten vast heb en een beetje kan bewegen.
Een andere keer keer zit ik op de punt van een bootje en zakt de boot bv steil naar achter zodat ik vlakbij het water zit en de boot verticaal omhoog steekt..
best bedreigend en weer een andere keer zit ik op een soort plankje dat precies over het wateroppervlak gaat en aan een aan de zijkant van een hele grote boot vast zit.
In al dit soort dromen overheerst dat ik telkens bedreigend dicht bij het water ben en dan weer wat veiliger erboven.
De andere soort droom is dat ik moet vluchten.
Vannacht waren we met een grote groep kinderen die illegaal waren ofzo. Telkens moesten we ons verstoppen of wegrennen (grotendeels door het bos) Ik kan dan heel hard rennen zonder moe te worden en dit soort dromen zijn in de droom zelf niet echt vervelend, maar zodra ik dan wakker ben geworden weer wel.
Een ander voorbeeld van zo'n soort droom is dat ik moest wegrennen door allemaal straatjes, een soort doolhof achtig iets en steeds moest zorgen dat 1 of 2 mensen me niet te pakken kregen. Ook dan kon ik heel hard rennen, wat best leuk was, maar ook deze droom was achteraf niet zo fijn...
Hopelijk weet iemand een beetje wat dit betekent...
Liefs