Dank je voor je reply.
Ik denk dat het inderdaad ook een beeld van mezelf is.
Blauw/zwart. Ik heb beide als positief ervaren. Zwart is vrij dominant, blauw mystiek in mijn redenatie.
Lucide dromen en astraal projecteren liggen vrij dicht bij elkaar.
In een lucide droom is het vrij makkelijk om te projecteren, mits je er klaar voor bent.
Hoe moet ik dit uitleggen?
Mijn eerste astrale ervaringen komen al van mijn jeugd. Deze zijn de laatste tijd (twee jaar) weer opgerakeld door mijn gidsen.
Met andere woorden, ze hebben me letterlijk uit mijn lichaam getrokken. Ik heb dingen gezien op het astrale die ongeloofelijk zijn.
Wat ik heb ervaren en gezien heb mag je voor jezelf uitvinden.
Het astrale is de ruimte tussen de moleculen, volgens de theosofen. Het is hier, om je heen, overal.
Tijdens het slapen ben ik van nature al vrij bewust van mezelf. Ik kon me vroeger wakker maken in mijn droom omdat ik het te saai vondt.
Het belangrijkste is het creeeren van bewustzijn tijdens het dromen. Lucide dromen zijn de dromen die je goed kunt onthouden in de ochtend. Het zijn de dromen waarin jij bepaald wat er gebeurd, of dromen waarbij alles levendig voelt. Het lijkt als het echte leven enz enz.
In een lucide droom, val ik in een andere dimensie. Deze dimensie noem ik altijd de "void" of zwarte gat.
Vanuit hieruit kan ik overal naar toe projecteren. Met overal, bedoel ik overal. Niet alleen deze realiteit wat wij aarde noemen.
Bewust projecteren doe ik als ik net wakker wordt, mijn lichaam is dan nog uitgerust en rustig. Op dat moment wacht ik totdat ik rustig en op mijn gemak voel. Ik tast af met mijn gevoel wanneer de link tussen mijn astrale en fysieke lichaam het zwakst is. Meestal rol uit mijn lichaam, of zak ik door mijn bed
Een andere tip is om te visualiseren/voelen dat je jezelf aan het optrekken bent aan een stok en je laat vallen. Geheid dat je door je bed valt. Alleen visualiseren, mits je het goed wilt doen kost gewoon enorm veel wilskracht.
Voor de een is dit erg makkelijk, een ander zou dit nooit of erg moeilijk bereiken.
Dit heeft te maken met het feit dat natuurlijke mediums een lossere connectie hebben met hun astrale-fysieke lichaam.