Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 23:56:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-03-2008, 23:14:19 
Kabouter
Kabouter

Lieve allemaal,
ik zou graag willen vertellen wat ik heb gedroomd en meegemaakt.
Normaal fiets ik wel eens met een vriend (noem hem maar even Govert) naar een naburig dorp, 'Burgen', om te feesten, of anderen op te zoeken. Deze vriend, 'Govert' is een ex-vriendje en hij is er nog steeds van overtuigd dat ik zijn hart heb gestolen .. niet prettig voor hem en voor mij want het staat gewone vriendschap in de weg. Hij is erg jaloers op 'Emanuel' (met wie ik een heel speciale band / connectie heb, we zijn (helaas) ex-geliefden)..
_______________________________________________________________________________________
de Droom
Ik droomde van een avond, zoals ik vaker meemaak, in Burgen. Samen met Govert zou ik naar Burgen fietsen. Alleen was ik hem kwijt tijdens het fietsen. Ik wist waar hij was, maar ik kon hem niet zien.
Bij het feest ontmoette ik Emanuel. Eerst zag ik hem met andere praten en we vingen af en toe elkaars blik. Zoals je dat doet als je iemand wilt spreken in een menigte, of iets te vertellen hebt.
Uiteindelijk raakte Emanuel en ik aan de praat, een gesprek dat mij een gevoel van 'eenheid en begrip' gaf.
Het gesprek werd ineens afgerond en er volgde een raar afscheid, abrubt. Er was een gevoel van schuldigheid tegenover Govert door mijn hele droom.
________________________________________________________________________________________
En toen ineens:
Vorige zaterdag avond fietste ik naar Burgen, om naar een feest te gaan. Govert belde toen ik op de fiets zat, hij wilde net zeggen waar hij zat toen de verbinding werd verbroken ik was hem kwijt. Al wist ik wel dat hij in de buurt was.....

Bij het feest zag ik Emanuel en hij gaf me ineens een blik van 'wacht ik wil je even spreken' (normaal is hij afstandelijk tegen me dus het verbaasde me).

Het gesprek met Emanuel was ontzettend intens. Ik voelde me wel schuldig tegenover Govert, want die wilde weg, kon het niet aan zo.
Dus ben ik maar weggegaan... het afscheid was ontroerend gek en het gesprek nog niet af en ineens voorbij.
_________________________________________________________________________________________

Ik heb dit nog nooit zo gehad, het klopte zo erg met de droom..!
Voor mij was dit een spirituele ervaring, ook het gesprek met Emanuel heeft me diep geraakt...

ik ben benieuwd naar jullie mening!! Liefs Suzanna

BerichtGeplaatst: 04-03-2008, 17:19:56 
Kabouter
Kabouter

Wie zegt dat dromen bedrog zijn?

BerichtGeplaatst: 06-03-2008, 23:23:42 
Kabouter
Kabouter

Het klinkt als een fijne ervaring, Suzanna, dat je droom de werkelijkheid bevestigd, als het ware. Ik geloof best dat dromen ons soms een blik in de toekomst geven, bij mij vallen soms ook puzzelstukjes van dromen een paar dagen later pas op hun plaats.
Ik wil je wel meegeven dat het mij niet hielp om er naar te zoeken. Dan blijf je in je droomwereld en verlies je wellicht de grip op de realiteit. Ik zou jouw ervaring houden op "een hele mooie spirituele ervaring", net wat je zegt :wink: .

BerichtGeplaatst: 17-03-2008, 17:31:02 
Kabouter
Kabouter

Hej Fifth element, nou de 'wetenschap' is er nog steeds niet uit wat dromen nou betekenen. Er is in iedergeval voor zover ik weet nog geen wetenschapper die aangetoond heeft dat dromen een voorspellende waarde kunnen hebben..

Terwijl het soms wel zo lijkt, tenminste van wat ik hier op het forum lees, van andere mensen hoor en zelf mee maak.

Echt 'voorspellen' is misschien een groot woord. Soms kan een gevoel en een plaats waarvan je hebt gedroomd precies zo uitkomen..
misschien omdat het een verwachtte situatie is?

Katinka, het was inderdaad een soort bevestiging! Ik kan me voorstellen dat als je er teveel mee bezig gaat, dat het dan vervliegt. Omdat als je wakker wordt en een droom je ontglipt hij ook vervliegt, hoe meer je je probeert te herinneren hoe meer hij weg vaagt!

Gek is dat eigenlijk!

Hoe zien jullie dromen?

BerichtGeplaatst: 08-04-2008, 11:24:53 
Kabouter
Kabouter

Misschien een late reactie.
Maar de wetenschap heeft een probleem, ze zoeken naar feiten. Soms is het op het moment niet mogelijk om iets te verklaren met feiten. Dat betekend niet dat het niet waar is. Dromen voor mij hebben een vrij persoonlijke betekenis. Ik gebruik dromen om mijn inzicht te krijgen van mezelf, universum, astraal projecteren, vorige levens, contact met entiteiten en vrienden. Ik maak gebruik van tekens aka autosuggestie. Dromen is voor mij een manier om in direct contact te staan met mijn onderbewuste om deze opdrachten te geven. Daarnaast heb ik menig vrienden meegeholpen via mijn lucide dromen. Ik heb meegemaakt dat ik geprojecteerd ben in een droom van een vriendin. Ik was bewust aanwezig bij haar droom. Ze wist dat ik er was en kon me dit perfect navertellen.
Het werkt voor mij, dus is het mijn waarheid.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00