Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 23:55:55

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-02-2008, 12:45:44 
Feniks
Feniks

Hello,

sinds een tijdje heb ik bijna elke nacht een nachtmerrie. Dit maakt dat ik nog minder slaap omdat ik niet meer durf, en dat vind ik vervelend.
Bijna elke nacht droom ik wel dat er iemand sterft, en nou weet ik wel wat dat betekent, maar het is niet leuk om te zien hoe dat gaat. Daarnaast zijn het steeds mensen die ik liefheb.
Elke nacht worden ze erger, vanmorgen werd ik zelfs huilend wakker.

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Alvast bedankt!

Liefs,
Moon-Pearl

Ps: ik ben aan penicilline vanwege een ontsteking in mijn holtes. Misschien handig om te weten (aangezien ik er ontzettend duf van word, het lijkt me niet vreemd als dat de oorzaak is).

BerichtGeplaatst: 27-02-2008, 17:27:28 
Elf
Elf

zijn je nachtmerries begonnen toen je ook die holte ontsteking kreeg? Ik heb zo het gevoel dat je op dit moment veel oud zeer aan het opruimen bent. Dit gaat meestal gepaard met nachtmerries, een verminderde weerstand.

BerichtGeplaatst: 28-02-2008, 09:28:10 
Elf
Elf

Als mensen ziek zijn of aan medicijnen zitten, krijgen ze vaker nachtmerries dan normaal.
Vroeger had ik (toen ik nog heel klein was) ook regelmatig nachtmerries.
Maar toen zij mijn oma; een droom is iets van jou dus je kunt zelf bepalen hoe het loopt.
Dat had geholpen, elke keer dat ik toen weer een nachtmerrie had werd ik er van bewust dat ik lag te dromen en zij dan tegen mijzelf laat het maar gebeuren of ik probeerden er een wending aan te geven.
Vrij snel daarna heb ik nooit meer een nachtmerrie gehad.

Het is tevens ook bekend dat je in je slaap je dag verwerkt.
Dus kan het goed zijn wat miracle zegt dat je veel zit te verwerken.

BerichtGeplaatst: 28-02-2008, 10:01:57 
Kabouter
Kabouter

Hey Moon-Pearl

Wat vervelend dat je er zo mee bezig bent, ik herken dat helaas...
voor mezelf probeer ik het altijd nuchter te houden en inderdaad te gaan beredeneren waar ik zo mee bezig ben in mijn dagelijkse leven. Vaak slaan mijn dromen terug op de dingen die veel impact hebben en ben ik daar dus ook, zij het in een andere context, in mijn dromen mee bezig.
Nachtmerries, vervelende gebeurtenissen in dromen, probeer ik altijd te relativeren; wat vond ik er nu zo vervelend aan? Als er iemand doodgaat, is het kei-logisch dat je je daar rot over voelt. Dat mag dan ook best, en huilen mag ook. Laat je gevoelens toe, ook al zijn ze naar, ze zullen wel weer 1 of andere functie hebben :wink: Tegelijkertijd; het is maar een droom... Probeer jezelf niet al te gek te maken.
Het zou goed kunnen dat het ook met je weerstand te maken heeft, je lichaam verzet zich dan tegen van alles is hard aan het werk, en dat kan zich ook uiten in je dromen. Gewoon een moeilijke tijd voor jou en je lichaam... Hou het daar maar op, probeer je er vooral niet al te druk om te maken of zoek iemand waarmee je er over kunt kletsen, dat lucht vaak op.

Veel succes en knap maar gauw op, dat is zeker zo belangrijk!

BerichtGeplaatst: 29-02-2008, 15:04:23 
Kabouter
Kabouter

Heb ook hele tijd nachtmerries gehad, ging altijd over brandende huizen.
Ik denk dat het belangrijkse is dat je niet voor het slapen dingen denkt als: straks krijg ik weer een nachtmerrie, want dan krijg je ze vaak ook
Probeer je gewoon lekker te ontspannen, ga leuke foto's van vroeger bekijken (als ik dat doe droom ik vaak namelijk over wat er op de foto's stond ;))
Lees een leuk boek, of hang bijvoorbeeld een dromenvanger op

Het zal waarschijnlijk na tijd wel weer af nemen (was bij mij ook)
Word jij maar gewoon lekker beter! En dan denk ik dat het wel goed komt ;)

Sterkte he
*Knuff* Kirstin

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 16:43:41 
Feniks
Feniks

Dank jullie ontzettend voor de reacties!
De laatste tijd heb ik er niet zo'n last meer van, het zijn nu nog onrustige dromen, wat ook niet al te prettig is.
Ondertussen ben ik ook klaar met de penicilline, maar het heeft nog twee weken effect geloof ik. Een week is nu al om, op naar de volgende!

Citeer:
zijn je nachtmerries begonnen toen je ook die holte ontsteking kreeg? Ik heb zo het gevoel dat je op dit moment veel oud zeer aan het opruimen bent

Nee. Die ontsteking had ik al een hele tijd, schijnbaar. Volgens mij was het begonnen toen ik met de penicilline begon (waar ik nu pas aan denk, nu ik er alweer mee klaar ben :roll:).
Misschien ben ik ook wel oud zeer aan het opruimen. Vorige week was ik in ieder geval heel veel oude foto's aan het bekijken, dat haalde heel veel herinneringen op. Maar het waren wel goeie herinneringen. Misschien dat ik tussendoor ook veel herinneringen ophaal, in dat geval merk ik het niet zo.

Citeer:
Maar toen zij mijn oma; een droom is iets van jou dus je kunt zelf bepalen hoe het loopt.
Dat had geholpen, elke keer dat ik toen weer een nachtmerrie had werd ik er van bewust dat ik lag te dromen en zij dan tegen mijzelf laat het maar gebeuren of ik probeerden er een wending aan te geven.

Opzich is dat helemaal niet verkeerd bedacht. Mijn zusje doet ook zoiets; als ze wakker wordt en ze heeft gedroomd, gaat ze deze afmaken. Is dat ongeveer iets wat je bedoelt, Carnesîr?

Citeer:
Het zou goed kunnen dat het ook met je weerstand te maken heeft, je lichaam verzet zich dan tegen van alles is hard aan het werk, en dat kan zich ook uiten in je dromen.

Dit dacht ik dus ook al. Heel vervelend, maar dat is dus blijkbaar maar voor een periode :)

Citeer:
Lees een leuk boek, of hang bijvoorbeeld een dromenvanger op

Dan is mijn dromenvanger vast kapot! Kun je die ook reinigen, eigenlijk? Zodat er nieuwe dromen in gevangen kunnen worden.

Citeer:
Iemand hierboven zei al dat je bij voorbaat er al niet vnauit moet gaan dat je eng droomt een hele goeie want ik dnek dan juist dat je het aantrekt.

Daar hebben jullie gelijk in, nu ik erover nadenk. Ik doe dat meestal niet, ik wil altijd gewoon slapen. Ik zie het altijd maar wat ik tegenkom in mijn dromen.

Nogmaals, ontzettend bedankt voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan :D Voor nu, en voor een volgende keer!

Liefs!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00