Soms heb je een droom waarvan je meteen weet wat het betekend. maar vannacht had ik zo een heldere droom dat ik weet dat het iets betekend maar niet wat.
Het begon al vlak voor ik ging slapen. Ik lag bij mijn vriend in bed, en zag opeens beelden van een heel helder wit dood paard. Als je eenmaal beeld hebt, dan is er nog verschil tussen fantasie en echt beeld, maar dit was al vanaf het begin heel helder een echt beeld. Dus ik concentreerde me op het paard. Het paard stond op en brieste vrolijk naar me: het zei met heel veel liefde: doe de groeten.
Ik had het gevoeld at dit voor een vriendinnetje was, en dacht meteen: oké het wordt zo een nacht.
toen viel ik in slaap.
Ik was in een heel donker gebouw. Mijn vriend zat me achterna met tennisballen die hij heel hard op me gooide. Er zaten heel veel mensen op stoelen te kijken die niet ingrepen, dus verstopte ik me achter hen.
Toen kwam er een vrouw aan. Ze stelde zich voor als mijn lerares en zei dat we nog wat moesten gereedmaken voor de les van komende tijd. (ik dacht aan mijn opleiding)
ze vroeg me wat aqua voor me betekende.
Ik had gister mijn eerste filmpje in de eerste ruwe versie gezien met de naam water. En ik had vlak voor het slapen gaan gebeden dat áls er mogelijkheden in het filmpje (en dus in mij zaten) ofdat deze dan benut en ondersteund konden worden. Ik moest daarom erg lachen en de vrouw knipoogde.
Toen vroeg ze met wie ik het samen gemaakt had. Dat is mijn beste vriendin dus ik dacht aan haar.
En de vrouw zei: laat maar, het is dat meisje met lang donker haar. ik weet het wel.
En ze leidde me zwijgend door het gebouw naar een kamer.
Het voelde meteen goed, dus ik ben met haar meegegaan naar een heel rustig kamertje. Het was er heel licht.
De vrouw vroeg me te liggen. Ik twijfelde (heel echt, of ik dit wel zou doen) maar besloot dat er neit zo veel kon gebeuren en de vrouw van goede aard was. Dus ik kruisde mijn handen voor mijn borst en dommelde weg. De vrouw riep een aantal oude mensen aan, drie geloof ik. Jezus kwam langs en een hele oude indiaan.
Er was er nog een maar die ben ik vergeten. Ze vroeg om de beurt of deze mensen mij gereed wilde maken.
Deze mensen beoordeelden me dan en knikte. Waarna ik in mijn hele lichaam punten voelde branden.
Toen de indiaan vertrok was het klaar en knikte ze tevreden.
ik kwam terug op aarde, en voelde me ontzettend ingedaald in mijn lichaam.
de vrouw vroeg: er zijn iets te veel mensen dood gegaan in jouw omgeving de laatste tijd he?
(ze praatte engels overigens) en ik antwoorde stuntelig.
Toen werd ze serieus en zei ze: er is er een hier. Ik knikte wederom. en zij werd een beetje panisch ze zei: niet zo een goede... toen voelde ik me helemaal naar onder getrokken. Het was echt een heel raar gevoel. Alsof er dingen door mijn lichaam raasden. En toen werd ik mee naar boven genomen. Het was heel eng dus ik greep haar vast en zij zei: laat me los laat me los laat me los, ze was in paniek.
Er vechtte iets in me en ik was het meer dan zat dus ik schreeuwde: dit laat ik niet gebeuren, deze macht heb je niet. Maar mijn stem vervormde en de vrouw schudde met haar hoofd dat het niet goed was.
Toen werd ik wakker (omdat ik met mezelf heb afgesproken dat als ik iets niet oke vind wat ik droom, ik wakker word) ik had geschreeuwd, maar mijn armen lagen nog steeds gekruisd bovenop me.
mijn hele lichaam tintelde en ik voelde mijn voeten voor het eerst weer eens.
en nu vraag ik me af: wat was dat?
ik ben benieuwd naar jullie suggesties