Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 23:38:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van ShiningStar
BerichtGeplaatst: 03-10-2006, 14:06:09 
Kabouter
Kabouter

Droom over: torren

Hallo allemaal!

Ik droom sinds een aantal maanden over hetzelfde en ik kom er niet uit wat het kan betekenen. Het zit zo:

Ik heb al een keer of drie gedroomd over water, waar torren of insecten in zitten. Ik ben al twee keer gebeten door zo'n tor in mijn voet en in mijn droom werd verteld dat ik daar dood aan kon gaan. De derde keer dat ik dat droomde was gisteravond nog. Hier stond ik in water waar heel veel torren zwommen en ik wilde het water uit, maar kon dat op de een of andere manier niet. Ik ben toen niet gebeten door een tor maar was nog wel bang.

Ik heb echt geen flauw idee welke richting ik uit moet denken bij deze dromen. Ik dacht zelf aan een soort van 'addertje onder het gras' maar daar kan ik me niet helemaal in vinden.

Heeft iemand misschien een idee?
Alvast bedankt!

Berichtenonderwerp: Dromen
BerichtGeplaatst: 14-10-2006, 01:06:15 
Dwerg
Dwerg

Reactie op droom over torren

Ik heb het geprobeert je droom te verklaren, ik hoop dat je er wat mee kan.
Insecten die in de droom verschijnen zijn meestal de diertjes die in het waakbestaan ons de kriebels geven. Het is dan ook vaak een teken dat de geest van de dromer behoorlijk geprikkeld is. Worden we in de droom door insecten gebeten dan ondervinden we in het waakbestaan hinder van negatieve invloeden van buitenaf.
Water kan staan voor het symbool voor levensgever en levensbehoeder. Het zuivert ons van diegen wat ons heeft bezoedeld.
Voor mij klinkt en voelt het vaag, maar ik hoop dat jij er iets mee kan. Wil je het me laten weten hoe je er bij voelt?

Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 16-10-2006, 13:27:36 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over torren

Heel er bedankt voor je reactie Juul! Ik ging er eerlijk gezegt van uit dat er niet meer op gereageerd werd, vandaar dat de reactie wat later is dan normaal :)

Ik probeer even te plaatsen wat je verteld hebt. Het is wel zo, zeker zo, dat ik een flinke ruzie had toendertijd en inderdaad negatief werd benaderd.
Dat van de beestjes snap ik nog niet helemaal. Het houd in dat de diertjes weerspiegelen hoe je je voelt? Dus omdat ik ze zag, dat ik onrustig was o.i.d? Ik probeer het te begrijpen haha.
Ik was in die periode ook redelijk onrustig, wie weet had het inderdaad daarmee te maken.

In ieder geval bedankt voor je reactie, ik kan mezelf er redelijk in vinden, wat ik ervan begrijp althans! Misschien word dat stukje van die beestjes me langzaamaan wel duidelijker hihi.

ShiningStar

Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 16-10-2006, 23:53:54 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over torren

Ja, dat torretje weerspiegelt jouw gevoel. Dus geprikkeld en/ of kriebelig.

BerichtGeplaatst: 19-12-2007, 21:36:38 
Kabouter
Kabouter

Droom over: spiritueel therapeut

Hey allemaal,

Ik heb de laatste tijd toch bizarre dromen, ik ben benieuwd of iemand van jullie deze wél begrijpt :lol:

Ik liep op mijn oude basisschool rond, als lerares/klassenhulp o.i.d (voor de duidelijkheid die opleiding heb ik wel gevolgt, maar moest door omstandigheden stoppen) en er liep een klein meisje met me mee, ze had zwart haar en zal een jaar of 5/6 geweest zijn. Ik moest haar ergens mee helpen, waarmee kan ik me niet meer herrinneren, maar ze liep voor me uit.

Er waren twee deuren, ik opende de eerste deur en dat was een soort bezemhok, maar rechts van me stond een bed waar mijn oma in lag. (nu is het zo dat mijn opa vorige week begraven is) Mijn oma begroette me vrolijk en ik liep de deur weer uit, achter het meisje aan, die de volgende deur open deed. Daar lag een vrouw te slapen, op het hoofdeinde van het bed stond 'Spiritueel Therapeut', want dat was die vrouw (waarschijnlijk)
Het kleine meisje begon de vrouw wakker te maken, en ik zei dat ze dat niet moest doen, omdat ze juist zo fijn lag te slapen.

En toen werd in plaats van de vrouw, ikzelf wakker :roll:

Ik heb wel vermoedens maar ik zou graag willen weten hoe jullie hier over denken

Bedankt voor het lezen!

BerichtGeplaatst: 22-12-2007, 12:20:11 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over spiritueel therapeut

Heeft niemand een suggestie?

Of ben ik nu erg ongeduldig? :lol:

BerichtGeplaatst: 22-12-2007, 16:07:44 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over spiritueel therapeut

Heel erg bedankt Lvel :)

Mijn vermoedens kloppen aardig met je uitleg, al staan er ook een hoog nieuwe dingen bij die de droom ook erg helder maken voor me!
De situatie die je omschrijft klopt heel goed met mijn huidige situatie :)

Ik kan hier zeker weten wat mee, hardstikke bedankt!

BerichtGeplaatst: 03-02-2008, 00:35:36 
Kabouter
Kabouter

Droom over: basisschool

Ik heb wel een vraagje :P

Ik blijf telkens maar dromen over mijn basisschool van vroeger, heeft dat een bepaalde betekenis? Het komt soms in mijn dromen voor, niet vaak, maar het is een terugkerende omgeving.

BerichtGeplaatst: 03-02-2008, 00:47:52 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over basisschool

het kan zijn dat je iets mis uit het verleden op de basisschool of het kan zijn dat je binnenkort bezoek krijgt van een bekende uit die omgeving van jou basisschool. Het kan jou ook iets zeggen dat je weer iemand uit jou verleden van jou basisschool zal zien die je al heel lang niet meeer hebt gezien....
denk goed na of het zou kunnen wat ik hier schrijf zijn of er goeie vrienden/ vriendinnen zijn die jij mist of weer graag wil zien van jou basis school? kan zijn dat je weer oude vrienden moet opzoeken.
moeet je even goed over nadenken. ;)

jou antwoord op jou droom is heel dichtbij en je vindt het met de tijd.......... doe niets overhaast doet het rustig aan en je zal jou antwoord vinden.

groete Barilio

BerichtGeplaatst: 03-02-2008, 13:03:43 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over basischool

Je krijgt een pbtje van me :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00