Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 17:11:42

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van iesje
BerichtGeplaatst: 02-06-2007, 09:31:16 
Groentje
Groentje

Droom over andere school

Heey ik heb al 2 keer dezelfde droom gehad.
Dat ik naar een andere school moest en in die 2 dromen moest ik allebij naar de zelfde school.
In die dromen was ik bang omdat ik niet naar die scholen wil ik wil op de school blijfen waar ik nu op zit want heb het daar heel erg naar mij zin.
Maar zou iemand misschrien weten wat deze dromen betekenen?
Ik hoop dat iemand hier andwoord op heeft...
Gr.Ies

BerichtGeplaatst: 16-06-2007, 14:39:24 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over een andere school

Je gaat veranderen injezelf . naar een nieuwe jij , alleen jij bent bang en durft je oude gewoontes niet lostelaten , je bent bang jezelf kwijt teraaken , en nog banger voor het onbekende .

wees niet bang want er is niets om bang voor tezijn

succes ermee :wink:

BerichtGeplaatst: 16-06-2007, 15:10:10 
Kabouter
Kabouter

De school war je nu zit, daar heb je je vriendinnen, vrienden zitten, daar ken je veel mensen, daar voel jij je op je gemak en mag je jezelf zijn. De school staat symbool voor je huidige situatie; je voelt je nu veilig en vertrouwd.

Waarom je naar een andere school moet, staat niet in je bericht, maar ik denk dat dit wel belangrijk is.
Zoals ik het zie/begrijp; je moet vanuit je huidige, veilige situatie naar een situatie waar je het zelf niet mee eens bent, je hebt daar geen zin in.
Vraag is;
- Wordt je gedwongen door een bepaald iemand om naar die andere school te gaan (of dus iets te doen waar je het niet mee eens bent)?
- Ligt de oorzaak bij jezelf (doordat je bijvoobeeld van school getrapt wordt) en is de droom een soort van "waarschuwing" dat je moet nadenken wat je doet en waarom je het doet... en wat voor gevolgen het kan hebben?
- Zijn het meerdere mensen die jou naar die andere school sturen, waardoor jij je misschien onzeker voelt en aan de kant gezet... Dat er niet naar je geluisterd wordt en dat je je eigen dingen niet mag doen?

Probeer voor jezelf na te gaan waarom je naar die andere school moet en kijk of je met dezelfde reden iets in je dagelijkse leven tegenkomt...

BerichtGeplaatst: 17-06-2007, 18:01:06 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over een andere shool

In die droom had ik echt geen reden waarom ik naar een andere school moest.
Het moest gewoon ik had geen weg terug

BerichtGeplaatst: 17-06-2007, 18:09:48 
Groentje
Groentje

Droom over jongens

Heey ik heb laatst 2 rare dromen gehad.
1e: Ik had een vriend ik zou niet meer weten hoe of wie het was maar ik hielt van hem en ik ging trouwe maar mijn ouders wisten van nix maar de trouwerij zou op het nieuws komen dus ik snel naar huis om te zorgen dat mijn ouders niet naar het nieuws zouden kijken.
Want ik mocht geen vriendje van mijn ouders.

2e:Ik was met mijn gymleraar en een paar klasgenoten naar het park daar kwamen we een paar jongens tegen 1 van die jongens deed aardig tegen mij enzo.
Dus hij wou contact met me en ik met hem.
Maar mijn gymleraar werd boos want ik mocht geen vriendje van hem.
---------------------------------------------------------------------------------

En toevallig heeft mijn vriendin ook een rare droom gehad:

Ze droomden dat al haar vrienden bij haar op bezoek kwamen behalve ik.
En degene waar ik op verliefd ben in het echt gaf haar een kus en knuffelde haar.
In die droom vroeg zij of hij mij niet leuk vond en toen zij die nee.
---------------------------------------------------------------

Ik voel mij bij deze dromen heel erg vervelend.
Ik hoop dat iemand hier de betekenis van weet
alvast bedankt:)

BerichtGeplaatst: 18-06-2007, 07:58:05 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over jongens

Volgens mij houdt heb hebben van een vriendje jou op het moment nogal bezig. Je bent verliefd, of wil graag een vriendje hebben, iemand die om je geeft, iemand die je lief heeft, misschien wel iemand waarbij je jezelf kan zijn. Het is prima als je dat in een vriendje zoekt, maar vestig niet al je hoop op 1 jongen (zelfs niet als je verkering hebt). Liefde kun je van heel veel mensen krijgen, daar hoef je niet verliefd voor te zijn :wink:

Wat betreft je dromen, ik ga er altijd vanuit dat het iets te maken heeft met je dagelijkse leven. Dit is de "vertaling" die ik er uit zou maken:
1e - Je was iets van plan, waar je zelf erg gelukkig van werd. Iets waar je vrolijk van wordt of wat je misschien wel spannend vind. Een oorzaak buiten jou om, zorgt er voor dat je jouw ding niet kan doen. Je wordt gedwongen te stoppen met dat leuke, terwijl je dat niet wil.

2e - Jij wilt iets, je hebt er zin in, verheugt je erop. Je gymleraar voorkomt/verbiedt dat. Hierbij is het belangrijk wat jij van je gymleraar vind; is het een eikel? Of kun je juist je hart bij hem luchten? Heb je een hekel aan gym? Of is het een gewone leraar en heb je er nooit bij stil gestaan wat je van hem vond? Het antwoord hierop is aan jou. Iemand met de zelfde "kwaliteiten" (bv iemand waar je ook een hekel aan hebt) staat jou dan schijnbaar in de weg.

je vriendin - wat beteken jij voor haar? Vond ze het leuk/niet leuk dat jij er niet was? Of deed het haar niets? En hoe voelt ze zich bij de vrienden die er wel waren? Vond ze het leuk/niet leuk dat hij haar kuste en knuffelde? Waarom vroeg ze dat aan die jongen?
Ik denk dat het feit dat zij zo'n droom heeft gehad, niet meteen wil zeggen dat die jongen jou niet leuk vind. Misschien hoopt ze dat wel, wil ze jou geen verdriet zien hebben of vind ze een andere jongen beter bij je passen, dat weet je niet. In dromen zit veel van het onbewuste... En misschien wil je sommige onbewuste gedachten van je vriendin wel niet weten... Want ze zijn niet altijd even leuk! De dromen kunnen voor haar veel betekenen, maar zeggen over jou niets.

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Daarom een Tabula Rasa!

BerichtGeplaatst: 18-06-2007, 08:00:58 
Kabouter
Kabouter

Wanneer je echt niet terug kunt en min of meer gedwongen wordt, is acceptatie belangrijk. Ik zeg niet dat je moet accepteren dat je naar een andere school moet.
Waarschijnlijk is er wel iets in je dagelijkse leven waar jij het helemaal niet mee eens bent... En dat zul je op de 1 of andere manier moeten accepteren. Klaar.

Soms is dat moeilijk... Een tip; bedenk bij jezelf dat het altijd erger kan... Dat bedenk ik mezelf ook altijd en meestal valt al het andere dan nog al mee.

Daarom een Tabula Rasa!

BerichtGeplaatst: 28-08-2007, 18:50:56 
Groentje
Groentje

Droom over: school

Heej ik heb een hele nare droom gehad
Ik zat op school en kwam in een nieuwe klas en we kregen wiskunde en ik begreep er nix van!:|
Ik hou normaal heel veel van wiskunde enzo..
Maar het lukte mij niet meer..
Nu ben ik bang dat ik mijn school niet haal:(
Weet een van jullie misschrien wat het betekent?
alvast bedankt

BerichtGeplaatst: 28-08-2007, 19:25:53 
Elf
Elf

Reactie op: droom over school

Dromen kunnen vaak niet zo letterlijk geinterpreteerd worden. Ik zou echter ook niet goed weten wat het dan wel zou betekenen.

BerichtGeplaatst: 29-08-2007, 17:58:30 
Nimf
Nimf

Dromen weerspiegelen......
Ook je angsten.

Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken.

BerichtGeplaatst: 07-10-2007, 18:13:56 
Groentje
Groentje

Nare droom?? nee joh!!

kan het zijn dat je aan iets nieuws in je leven ben begonnen? een hoger niveau van iets wat je al deed?? misschien gaat het letterlijk over je school, dat je aan een nieuw schooljaar ben begonnen en bang bent dat je niet goed mee kunt met de stof.......Aan een nieuw hoofdstuk in je leven beginnen is altijd kei eng, maar onvermijdelijk......gewoon je schouders eronder en ervoor gaan!!

BerichtGeplaatst: 08-10-2007, 11:40:00 
Dwerg
Dwerg

Nergens om je zorgen over te maken. Zoals gezegt weerspiegelen dromen zelden de realiteit op zo'n letterlijke manier.

In dit geval zeg ik gewoon; het is maar een droom...:)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00