Reactie op: droom over jongensVolgens mij houdt heb hebben van een vriendje jou op het moment nogal bezig. Je bent verliefd, of wil graag een vriendje hebben, iemand die om je geeft, iemand die je lief heeft, misschien wel iemand waarbij je jezelf kan zijn. Het is prima als je dat in een vriendje zoekt, maar vestig niet al je hoop op 1 jongen (zelfs niet als je verkering hebt). Liefde kun je van heel veel mensen krijgen, daar hoef je niet verliefd voor te zijn
Wat betreft je dromen, ik ga er altijd vanuit dat het iets te maken heeft met je dagelijkse leven. Dit is de "vertaling" die ik er uit zou maken:
1e - Je was iets van plan, waar je zelf erg gelukkig van werd. Iets waar je vrolijk van wordt of wat je misschien wel spannend vind. Een oorzaak buiten jou om, zorgt er voor dat je jouw ding niet kan doen. Je wordt gedwongen te stoppen met dat leuke, terwijl je dat niet wil.
2e - Jij wilt iets, je hebt er zin in, verheugt je erop. Je gymleraar voorkomt/verbiedt dat. Hierbij is het belangrijk wat jij van je gymleraar vind; is het een eikel? Of kun je juist je hart bij hem luchten? Heb je een hekel aan gym? Of is het een gewone leraar en heb je er nooit bij stil gestaan wat je van hem vond? Het antwoord hierop is aan jou. Iemand met de zelfde "kwaliteiten" (bv iemand waar je ook een hekel aan hebt) staat jou dan schijnbaar in de weg.
je vriendin - wat beteken jij voor haar? Vond ze het leuk/niet leuk dat jij er niet was? Of deed het haar niets? En hoe voelt ze zich bij de vrienden die er wel waren? Vond ze het leuk/niet leuk dat hij haar kuste en knuffelde? Waarom vroeg ze dat aan die jongen?
Ik denk dat het feit dat zij zo'n droom heeft gehad, niet meteen wil zeggen dat die jongen jou niet leuk vind. Misschien hoopt ze dat wel, wil ze jou geen verdriet zien hebben of vind ze een andere jongen beter bij je passen, dat weet je niet. In dromen zit veel van het onbewuste... En misschien wil je sommige onbewuste gedachten van je vriendin wel niet weten... Want ze zijn niet altijd even leuk! De dromen kunnen voor haar veel betekenen, maar zeggen over jou niets.
Ik hoop dat je er wat mee kunt!