Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 15:39:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Rugklachten
BerichtGeplaatst: 09-03-2008, 10:29:14 
Groentje
Groentje

Zijn hier mensen met rugklachten?

Wat doen jullie eraan, en waar denken jullie dat het vandaan komt?

Liefs

Berichtenonderwerp: Re: Rugklachten
BerichtGeplaatst: 09-03-2008, 10:59:22 
Nimf
Nimf

Wel een erg algemene vraag en een probleem dat bijna overal uit kan voorkomen.

Als je een serieus antwoord wilt, zul je echt wat meer informatie moeten geven.
Waar heb je je rugklacht precies, onder welke omstandigheden, wat voor een gevoel geeft het, wat zijn de algemene omstandigheden, en ga zo maar door.

Rugklachten is namelijk een verzamelbak aan problemen die voortkomen uit een enorm scala aan oorzaken van zowel lichamelijke als psychische aard.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 10-03-2008, 11:39:50 
Reus
Reus

ja hier zit dr 1..
k heb vooral rugpijn in m´n onderrug, maar ook vaak op de plaats vn m´n nieren en longen.
helaas kan het ziekenhuis niks vinden, dus weet ik onderhand wel dat het psychisch is...
wat ik eraan doe ,, proberen niet al te boos te zijn en m´n gevoelens wat meer te laten gaan, want ik merk als ik alles opkrop ik weer hele erge rugpijn heb, maar heb dr nu bijna 4 jaar last van, en het is wel wat minder dan eerst..
Waar heb jij rugpijn en heb je t al laten onderzoeken?

BerichtGeplaatst: 14-03-2008, 15:48:54 
Groentje
Groentje

Hallo Nico,

Mijn vraag was algemeen omdat ik benieuwd was naar ervaringen van andere mensen, en niet in eerste instantie om over mijzelf te vertellen.

Ik zal hieronder wel antwoord geven op enkele van je vragen.
Nog steeds hoop ik dat er mensen met rugklachten, hun ervaringen willen delen met me! :)

Ik heb dagelijkse klachten in nek en schouder, varierend van stijfheid bij het opstaan tot het zo vast zit en pijnlijk is bij het draaien van mijn hoofd dat ik bang ben dat 'het erin schiet'. En met 'het' bedoel ik spit. De dokter heeft 3 jaar geleden eenmaal spit vastgesteld in mijn nek.

Deze klachten komen voor mijn gevoel vooral voort uit dagelijkse stress die ik dus regelmatig niet goed kan loslaten.
Soms merk ik ook pijn als ik in iemands buurt ben die bijvoorbeeld boos is. Dan kan ik dat persoonlijk opnemen, maar de situatie dan niet in andere banen leiden waardoor mijn nek direct weer vastzit.

Een andere pijn is in mijn lage onderrug. Van deze ben ik me 4 jaar geleden bewust geworden. De pijn zit erg diep en is anders dan mijn nek. Mijn nek is meer stekend en mijn onderrug diep drukkend en zeurend.
Die pijn leg ik altijd uit als weggestopte pijn en het niet willen uiten van boosheid.
Alsof het eerst op mijn nek en schouders gaat zitten, en hoelanger ik daar niets mee doe, het uiteindelijk naar beneden gaat en daar opgeslagen wordt.

Sommige dagen voel ik mijn onderrug meer dan anderen. Er zijn perioden geweest dat ik dagen op bed heb gelegen van de pijn.
Ik ben gekraakt, ik heb massages gehad, heb oefeningen gekregen om mijn rugspieren sterker te maken, en 3 keer bij een haptonome geweest die mij oefeningen heeft gegeven voor savonds als ik in bed lig.
Aankomende maand ga ik naar het ziekenhuis voor foto's om te checken of ik last heb van beenlengteverschil en ze willen Bechterew uit gaan sluiten.

Zoals hierboven omschreven leg ik mijn klachten vooral uit als gevolg van psychische klachten. Stress, onderdrukte emoties.
Sommige perioden lukt het me om heel bewust te zijn van mijn lijf, en lijkt het alsof ik direct kan aanwijzen welke pijn in mijn rug het gevolg is van een voorgaande situatie.

'Pijnvrije' dagen zijn voor mij meestal dagen waarin ik minder last heb en het me eigenlijk niet zo hindert.
Een half jaar geleden heb ik een journey gedaan, volgens een methode van Brandon Bays. Daarin ging ik naar mijn onderbewustzijn, en ging ik op zoek naar een van de oorzaken van de rugpijn in mijn onderrug. Ik kwam uit bij mijn hart, en noemde het hartzeer. Vervolgens zag ik een situatie van vroeger die me erg gekwetst had.
Ik herleefde die situatie en kreeg vervolgens handvaten van een coach, om de situatie te veranderen en vergaf de personen uit die situatie en mijzelf.
Toen ik klaar was met die journey heb ik een dikke week helemaal geen pijnklachten meer gehad.
Dat vond ik tot nu toe een van de fijnste ervaringen die ik heb gehad, omtrent mijn rugklachten.

Zo, bij deze een flinke uitleg over mijzelf.
Nu ben ik wel nieuwsgierig of mensen misschien ook stukken hiervan herkennen en dat willen delen?

BerichtGeplaatst: 14-03-2008, 19:52:32 
Reus
Reus

heey,,
ja ik herken zoiezo de klachten.. nek.schouder.rug enz.
uhmm.. ook herken ik dat van die boosheid vasthouden
ik heb ook foto´s laten maken dat soort dingen.. en t enige wat eruit kwam was lichte skoliose en dus ook dat m´n benen een verschil hadde qua lengte, niet een groot verschil maar het zat er toch..
is erg vervelend allemaal maarja wat kunnen we dr aan doen?

BerichtGeplaatst: 15-03-2008, 22:53:20 
Groentje
Groentje

Ik heb daar eigenlijk ook wel last van wat hier gezegd word. Altijd als ik boos word op mensen probeer ik me in te houden en niet te slaan ofzo en dat is voor mij heel moeilijk en dat lukt me pas sinds korte tijd en ik heb nu ook al een tijdje last van schouders/nek/hoofd en ook van me onderrug op een bepaald stekend plekje... (maar van mijn onderrug kan zijn doordat ik op die plek vorige maand ruggenprik heb gekregen voor een operatie)

Straal warmte uit.
Vergeet jezelf, denk aan anderen.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

BerichtGeplaatst: 15-03-2008, 23:30:13 
Groentje
Groentje

kennen jullie het boek van christiane beerlandt? die is echt super.

BerichtGeplaatst: 16-03-2008, 00:53:01 
Groentje
Groentje

In mijn massagepraktijk, kom ik dit dagelijks tegen, eigenlijk is het heel "gewoon" geworden om rug, nek- en schouderklachten te hebben. Wellicht een erfenis van onze moderne tijd. Mensen zeggen vaak: "oh nee hoor ik ben heel ontspannen, geen klachten, behalve dan m'n schouders, die doen zo'n pijn". Alsof het in "onze" tijd erbij hoort dat je klachten hebt aan rug, nek- en schouders.

BerichtGeplaatst: 16-03-2008, 18:39:08 
Reus
Reus

Citeer:
kennen jullie het boek van christiane beerlandt? die is echt super.

welk boek is dat?dat dikke witte boek waar alles in uitgelegd staat over de pijnen? zo nee, dies ook goed :D

BerichtGeplaatst: 17-03-2008, 07:07:22 
Nimf
Nimf

@ Aviendha:

Dankjewel voor die aanvullende informatie. Ik snap dat je niet perse over jezelf wilde praten maar toch ... Jij stelt een vraag dus ...

Als ik zo een en ander lees dan zou ik vanuit mijn beroep inderdaad eerst een aantal belangrijke problemen willen uitsluiten. Bechterew hoort daar natuurlijk bij.
Als dan niets gevonden is kun je verder gaan. "Kraken" lijkt me dan zeker niet de juiste weg (zeker gezien de klachten die je opsomt).

Beenlengteverschil lijkt me niet de oorzaak van het probleem. Bovendien komt (aangeboren) beenlengteverschil veel minder voor dan het zogenaamd vastgesteld wordt en is het minder van invloed dan de reguliere artsen ons willen doen denken. Tot een paar milimeter beenlengteverschil (belangrijkste oorzaak: meerdere botbreuken aan hetzelfde been, aangeboren verschil in heupkop/-kom) vangt ons lichaam prima op.
Wat veel meer voorkomt is (aangewend/aangeleerd) beenlengte verschil, dat vooral ontstaat als gevolg van een houdingsprobleem. Ook (langdurige) stress veroorzaakt een houdingsprobleem.
Je zou daarvoor terecht kunnen bij een podoloog (niet een podotherapeut!) die werkt met proprioceptieve inlegzooltjes om problemen op te lossen (en niet met steunzolen om problemen te bevestigen).

NB: Te langdurig houdingsprobleem kan een scoliose veroorzaken waardoor het 'beenlengteverschil' blijvend wordt. Het houdingsprobleem blijft daarbij echter de oorzaak. Uiteraard bestaat er ook aangeboren scoliose en scoliose als gevolg van botstructuur-zwakheid maar daar valt minder tegen te doen.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 17-03-2008, 08:04:28 
Groentje
Groentje

http://www.christianebeerlandt.com/pagina2.html

het boek wat ik bedoel heet; de sleutel tot zelfbevrijding.

BerichtGeplaatst: 17-03-2008, 18:17:02 
Reus
Reus

oke marie volgens mij hebb ik die hier ergens ook liggen..
m'n ma dan.. heb em zelf nie gelezen maar m'n ma lees altijd stukken eruit voor haha..

BerichtGeplaatst: 17-03-2008, 18:25:21 
Groentje
Groentje

ow kijk, gaaf joh!
ik wil hem ook graag hebben. ik zelf haal hem wel eens uit de bieb.
succes! ik ben trouwens wel benieuwd, wat er staat en wat jij er van vindt. (als je het gelezen hebt.)

BerichtGeplaatst: 18-03-2008, 13:43:52 
Groentje
Groentje

Ik heb zelf ook rugklachten.
erg last van me onderrug de laatste tijd. ik heb ook een aangeboren afwijking in me rug dat komt door me borstbeen dat scheef staat.
wat ik er aan doe is naar de chiropracter die "kraakt" het los.
wat mijn rug schiet snel vast als ik verkeerd zit...

BerichtGeplaatst: 23-03-2008, 23:11:28 
Groentje
Groentje

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Nico, met de informatie die je me geeft kan ik zeker wat, dankjewel daarvoor :)

Liefs

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00