Zuurstoftekort kan door vele dingen komen... ik ben geen expert maar dit is wat ik weet..
Je hebt zuurstof rijk en zuurstof arm bloed in je lichaam
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
dat weet je denk ik wel
wel, stel dat er iets mis is met doorbloeding denk een een vernauwing in de aderen door een bijv. hartinfarct ik zeg maar wat, dan stroomt het bloed minder goed door. Gevolg is dat je last krijgt van benauwdheid door de vernauwing. Doordat er niet genoeg zuurstofrijk bloed door je lichaam stroomt kan je gaan "tekenen". Dit wil zeggen.. je kan om je mond blauw uitslaan, blauwe nagels krijgen (handen en voeten) gaan trillen, je hart kan sneller gaan slaan, je kan dizzy worden, je kan er zelfs hoofdpijn van krijgen.
Ik heb alleen niet gehoord dat je door een te licht gewicht zuurstoftekort kan krijgen.. ik denk dat je er een beetje naast zit Indira
Maar don't worry vergissen is menselijk.
Ik denk zelfs dat als je te zwaar weegt ofzo je juist sneller een zuurstoftekort krijgt dan als je ligt bent want je lichaam moet dit allemaal natuurlijk met zich meetorsen.
Wat ik denk Deborah is dat je niet zuurstoftekort hebt door je gewicht waar je dus niets aan kan doen zoals je al bij anorexia beschreef maar dat het gewoon een "afwijking" is geweest bij je geboorte. Ik zou als ik jou was voor de zekerheid toch naar een dokter gaan om te vragen WAT het precies is. Dat is heel belangrijk. Als je weet wat het is en waar het vandaan komt kan je gaan denken aan stappen om het te behandelen.
Succes meid.. enne hoop dat mijn uitleg een beetje zinvol en nuttig was haha soms ben ik TE langdradig!
liefs rogue