Heyhey,
Oh binnenspiegel gastroscopie heb ik ook pas gehad, NOOIT MEER.
(kreeg tijdens het onderzoek een paniekaanval dus was echt niet great o.0 )
Ik zie mijn lichaam nu ook als iets wat ik goed "moet" behandelen, maar heb het jarenlang gehaat, zo erg zelfs dat ik mezelf een lange tijd heb beschadigt.
Ik walgde van mezelf, van me lichaam, van alles.
Dat heb ik nog steeds niet helemaal afgesloten voor mezelf, want daar voel ik me best schuldig over.
Ik heb eigenlijk nooit respect gehad voor m'n lichaam, ik dronk een paar jaar lang 4 keer in de week whiskey of rum tot ik de weg kwijt was of tot alles er weer uitkwam, ik blowde, at ongezond óf juist heel veel ongezonde troep óf juist amper iets.
Daarbij nog het mezelf beschadigen en m'n voedsel uitkotsen etc.
Tsja, maar van die dingen leer je wel.. want ik mag me lichaam dankbaar zijn dat die er voor me is, en dat alles goed werkt.
Tuurlijk heb ik wel bijna elke dag sinds ik klein ben last van van alles en nog wat, maar dat zijn signalen die mij lichaam me geven, zoals migraine, misselijk/maagpijn, blaasontsteking, darmklachten etc.
Ik vind het wel moeilijk om naar me lichaam te luisteren, maar zodra ik blaasontsteking krijg weet ik dat weer teveel emoties, vooral frustraties in me heb gehouden, dus dan zal ik ook proberen om ze meteen meer te gaan uiten door even op een kussen te slaan of wat dan ook.
En met migraine weet ik dat ik weer veel te kritisch naar mezelf aan het kijken ben en dan probeer ik ook meteen milder voor me zelf te zijn en lief te zijn voor mezelf.
Ik rook nog wel, maar de behoefte om te stoppen groeit elke dag dus dat zal ik niet lang meer doen.
En verder denk ik dat het allemaal wel goed kom, ook qua beweging en eten.. dat komt allemaal wel goed binnenkort.
Liefs.