Babe schreef:
Hey, dank je voor de tip, maar het lijkt me wel vrij drastisch. NU, hoe dan ook, ik neem de tip zeker mee als het dieet dat ik nu volg, geen oplossing blijkt ( gelukkig lijkt het wel aan te slaan). Hoe dan ook, heb ik enkele praktische vragen. Als je geen aardappelen, noch rijst mag, wat eet je dan ter vervanging hiervan? En ik las dat melk niet mag, maar soja eveneens ook niet. Wat neem je dan ter vervanging als je bijvoorbeeld zeg maar witte saus wil maken, of pudding of iets anders? of is sojamelk wel toegestaan?
Ze hebben een forum waarop dat soort dingen besproken worden.
Die mensen die het dieet moeten volgen eten doorgaans wel vis, vlees en eieren [ikzelf niet].
Voor de koolhydraten ben je aangewezen op alles wat van een vrucht komt zoals dus vruchten, gespikkelde bananen, vruchtensappen, dadels, dadelsiroop, echte dure honing van een imker die zijn bijen geen suiker voert, rozijnen, krenten [gedroogde vruchten i.h.a.], dus zeg maar de natuurlijke suikers die de mens van nature tot zijn beschikking had.
Voor je eiwitten mag je in dit dieet je eigen yoghurt maken [moet minstens 24 uur op een bepaalde temperatuur rijpen om alle lactose=melksuiker af te laten breken], bepaalde kazen kun je eten en een soort broden of muffins bakken van amandelmeel, ook andere noten kun je eten.
Maar aan veel dingen kun je pas beginnen als je darmen wat geheeld zijn, ze hebben een introductiedieet voor als je start.
Ik eet zelf veel avocado, paranoten en walnoten omdat die rijk zijn aan voedingsstoffen.
Peen eet ik bij iedere warme maaltijd, aangevuld met groenten en gebakken taugé.
Soya is niet toegestaan omdat het net als bij andere bonen te moeilijk verteerbaar is.
Het is wel radicaal ja, maar ik heb nu tenminste weer iets van een leven.
Dit dieet is voor mensen die een probleem hebben met de afbraak van complexe suikers zoals bij zetmeel [in granen, brood,aardappelen, etc.], of gewone fabriekssuiker en die daardoor een permanent verstoorde darmflora hebben.