Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 20:28:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Gymles
BerichtGeplaatst: 21-01-2008, 16:01:27 
Kabouter
Kabouter

Ik zit op school en moet dus elke week naar de gymles. In de eerste ben ik gewoon gegaan, maar daarna ging het niet meer zo makkelijk. Het eerste half jaar van het tweede schooljaar ben ik nog geweest, en sindsdien ben ik gestopt. Het hele derde jaar en deel van het vierde jaar heb ik dus niet gegymt, omdat het simpelweg niet ging. Ik kreeg verlof, maar dat is nu opgehouden en ik moet weer naar gym. Ik begon vol goede moed en ik had er zin in.. en ik hield het maar tien minuten uit voordat ik flauwviel. Twee keer die les. En de vorige les ben ik na vijf minuten weggevallen en gestopt. Het komt vooral door de harde geluiden en het gegil en gestuiter van ballen. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik ben heel gevoelig (HSP of erg empatisch, hoe je het ook noemen wilt) en ik val weg als het teveel wordt.

Ik heb veel gevraagd of ik mocht stoppen, maar iedereen vindt dat ik door moet gaan. Dat ik flauwval maakt blijkbaar niet uit. Gym is de eerste twee uur van woensdag, en de hele verdere dag ben ik de weg kwijt. Ik kan me niet concentreren en letters dansen voor mijn ogen. Ik vang ook niet veel op van wat anderen tegen me zeggen of wat ze van me willen. De donderdag en woensdagavond heb ik knallende (Echt knallende!) hoofdpijn door vijf minuten gym.

Wat denken dat jullie dat ik moet doen? Doorgaan of stoppen?

Berichtenonderwerp: Re: Gymles
BerichtGeplaatst: 21-01-2008, 16:37:00 
Dwerg
Dwerg

Volgens mij weet je zelf het antwoord al, maar zoek je alleen een manier om het uit te kunnen voeren. Wij kunnen je wel zeggen wat volgens mij/ons slim is (lijkt me nogal logisch antwoord uitgaande van je bericht), maar je zult toch zelf moeten beslissen!

Sport je wel zelf naast school om aan je lichaamsbeweging te komen?

BerichtGeplaatst: 21-01-2008, 17:53:21 
Kabouter
Kabouter

Ik zit niet op een sport door die 'aandoening', maar ik fiets wel 25 km per dag. En ik dans, en wil nog wel eens hardlopen als het weer meezit ;)

BerichtGeplaatst: 22-01-2008, 12:13:03 
Reus
Reus

Mij lijkt het antwoord niet zo moeilijk. Ik zou er gewoon mee stoppen. Naast school heb je toch nog wel beweging, dus waarom zou je doorgaan? Zoals Esha als zegt, je hebt zelf het antwoord al gegeven eigenlijk.

BerichtGeplaatst: 22-01-2008, 16:47:37 
Groentje
Groentje

ik heb eigelijk precies het zelfde als jij, als je bij ons in de gymzal voedball of basketball doen begin ik zo te hyperfentileren ik vind het vreselijk is ga er nu ook gewoon nooit meer heen. af en toe een les maar bij ond op school word ik toch niet gemist. ik ben dit hele jaar van de 2 gym lessen per week nog geen 10 keer geweest.

BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 12:50:06 
Kabouter
Kabouter

Ik ging dus ook heel weinig naar gym en zelf voel ik dat ik echt moet stoppen, maar het probleem is dat ik niemand ervan kan overtuigen. Ik heb echt het idee dat ik hier niet mee door moet gaan omdat het me sloopt, maar hoe overtuig ik anderen daarvan als flauwvallen zelfs niet meer serieus genomen wordt?

BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 14:36:21 
Reus
Reus

Kan je geen verwijsbrief of iets krijgen van de dokter? Het is misschien niet te vergelijken, maar ik heb al jaren een knieblessure, en heb amper meegedaan met ging. Eerst nam ik een verwijsbrief mee, en later kon ik het gewoon af met een briefje van mijn ouders en was het geregeld. Maar de docenten zien het bij jou toch ook wel? Flauwvallen doe je echt niet express.

BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 18:37:08 
Groentje
Groentje

ToxicTears schreef:
Ik ging dus ook heel weinig naar gym en zelf voel ik dat ik echt moet stoppen, maar het probleem is dat ik niemand ervan kan overtuigen. Ik heb echt het idee dat ik hier niet mee door moet gaan omdat het me sloopt, maar hoe overtuig ik anderen daarvan als flauwvallen zelfs niet meer serieus genomen wordt?

je hoeft anderen niet te overtuigen, als zij zeggen dat je je aansteld dan negeer je ze maar en één briefje van je ouders waarin staat dat je voor onbepaalde tijd niet mee doet met gym moet voor school genoeg zijn.

BerichtGeplaatst: 24-01-2008, 19:12:33 
Kabouter
Kabouter

Mijn ouders vinden ook dat ik door moet gaan.. Dat maakt het zo ingewikkeld.

BerichtGeplaatst: 24-01-2008, 19:20:31 
Groentje
Groentje

dan weet ik het ook niet kun je niet zelf een briefje schrijven of een briefje laten schrijven door een klasgenoot ofzo. zo werkt dat bij mij op school ik heb vandaag gym nog overgeslagen, geen haan die er naar kraait.

BerichtGeplaatst: 25-01-2008, 10:35:06 
Dwerg
Dwerg

Een tip; jullie hebben vast wel decanen op school..maak daar een afspraak mee en leg je probleem voor (zo heb ik mijn havo op "halve dagen" gedaan, daar zijn die decanen voor hoor!)

BerichtGeplaatst: 25-01-2008, 13:19:18 
Reus
Reus

ik zou inderdaad even naar de decaan gaan met dit probleem.
gewoon zeggen dat je na vijf minuten gym flauwvalt en dat je dan aan de rest van je dag gewoon niets hebt.

Misschien kan je wel een afspraak maken met je school dat je buiten school gym vervangt door te sporten. Je kan dan bijvoorbeeld een individuele sport kiezen als skeeleren, joggen, wielrennen ofzo.

Ik heb wegens lichamelijke problemen nooit meegedaan aan gym, maar heb wel daarvoor buitenschool veel aan mijn lichamelijke gesteldheid gedaan. Ik had drie keer in de week fysio en dat was mijn "gym". Dat hadden we zo afgesproken.
Dus: bedenk een oplossing voor jezelf (misschien wel een aantal) leg deze voor aan je ouders en decaan, en misschien gaan ze er wel in mee?

BerichtGeplaatst: 25-01-2008, 17:52:44 
Kabouter
Kabouter

Bedankt allemaal! :D Ik zal wat oplossingen bedenken en precies de goede woorden uitkiezen om ze helemaal te overdonderen 8)

En anders heb ik altijd nog de goeie ouwe absentiebriefjes o:)

BerichtGeplaatst: 25-01-2008, 23:23:17 
Groentje
Groentje

goedzo spijbelen!!

haha, volgende keer moet ik wel naar gym wand dan krijg ik een cijfer voor een rentest ofzo

BerichtGeplaatst: 16-02-2008, 17:07:57 
Kabouter
Kabouter

Hoi iedereen,

Ik wilde even laten weten dat ik niet meer naar gym hoef. Ik was na de gymles helemaal kapot en ben, boos als ik was, naar mn mentor gestapt en gezegd: oke, genoeg, ik kap er mee.

En ze stemde in, gek genoeg. Ze ging met mensen praten en nu hoef ik niet meer naar gym maar mag ik die uren aan mijn huiswerk besteden.

Bedankt voor jullie tips! :wave:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00