Julia schreef:
Ja, het schijnt dat er dit jaar veel vlooien en teken zijn, volgens onze dierenarts. Het enige wat ik zou kunnen bedenken, is een sterker dodend middel kopen bij de dierenarts en die even om advies vragen.. Is niet leuk voor je kat, maar als die teken blijven komen, ook wel beter.
Maar ik zou sowieso even langs de dierenarts gaan, die weet het denk ik beter
Idd Julia! Er zijn echt heel veel teken en vlooien. Overigens werkt frontline voornamelijk tegen vlooien en bijna niet tegen teken dus daarom werkt het bijna niet. Er is wel wat anders. Ik ben ook geen dierenarts, maar het kan wel. Een vriendin van mij heeft 4 katten en 2 daarvan nemen altijd teken mee naar huis! Zij gaat regelmatig met ze naar de dierenarts om ze te laten verwijderen (zitten vaak op plekken waar wij niet echt handig bij kunnen, en de katten vinden het ook niet leuk als je ze er uit wilt trekken met een pincetje) en nu had ze geloof ik haar katten ergens mee laten inenten. Het spul wat ze dan krijgen is sterker dan frontline ed en komt direct in de bloedbaan terrecht waardoor het niet eerst een uur moet inwerken. Haar katten hebben er echt heel erg veel baad bij. Ze nemen nu bijna geen teken meer mee naar huis! Heel af en toe nog wel een, maar daar ontkom je katten sowieso bijna niet aan.
Ik zou als ik jou was bij jou dierenarts eens informeren wat hij/zij voor jou kat kan betekenen, want je wilt je kat natuurlijk niet kwijt!