Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 14:58:47

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Stoppen met blowen
BerichtGeplaatst: 14-12-2005, 09:14:59 
Groentje
Groentje

Nja, ik had bijvoorbeeld gister nog er best moeite mee om te stoppen :P ik ben gestopt sinds mijn 19e vierjaardag... en gister zat ik met Dr. Ska en mijn bandje te spelen.. en iedereen zat allenmaal jointjes te bouwen en door te pasen... behalve ik... maar ik had wel plezier enzo... was best moeilijk..

BerichtGeplaatst: 14-12-2005, 17:36:22 
Elf
Elf

hmm tjah najah de dingen verwerken is voor mij gelukkig geen probleem en word bij mij door het blowen ook niet belemmerd of iets in die richting
en ik denk dat vroeger de ruzies thuis voor grote slaapproblemen zorgde, majah ook als er geen ruzie was kon ik niet echt goed slapen, maar dat gebeurde eigenlijk (in een bepaalde periode natuurlijk) niet zo heel vaak :P
anyway thx voor je bericht
waar ik erg naar verlang is om weer mijn dromen te onthouden, ik schijn nogal actief te zijn in mn slaap, majah daar weet ik dus de volgende ochtend niets meer van :P (hoor het altijd van andere mensen, dat ik weer eens langs ben geweest :P) kweet dat het door het blowen komt, dus ja dat is op zich voor mij wel een goede reden om te stoppen
en tjah het geld he, kost best veel wat je anders zou kunnen bewaren voor iets anders :P

BerichtGeplaatst: 14-12-2005, 22:17:30 
Dwerg
Dwerg

Haha, ja precies.. t scheelt echt superveel, en die dromen onthouden is ook wel heel fijn. Vooral aan t begin wel heftig, zo confronterend in mijn geval dan. T fijnste deraan vond ik dat je zeg maar meteen verwerkt waar je mee bezig bent en dat ook terugziet in je dromen.
Morgen ga ik voor t eerst op soort groepsgesprek om gestopt te blijven. Misschien hoor ik daar nog wel wat nuttigs en dan meld ik t hier ook wel even als je wil. Ik heb echt nog geen idee of t wel wat is.. maar ja anders maakt t ook niet uit. (dan lach ik ze gewoon uit, lol)
Liefs barbara

BerichtGeplaatst: 15-12-2005, 09:51:24 
Elf
Elf

ja zou het zelf wel fijn vinden als je je ervaringen daar hier zou willen neerzetten :)

BerichtGeplaatst: 15-12-2005, 10:51:13 
Kabouter
Kabouter

Ik blow al 10 jaar regelmatig, maar ben er tussendoor wel mee gestopt. Voor een maand of anderhalf. Heb sindsdien het gebruik van softdrugs prima een plekje kunnen geven. Voor mij, is het belangrijk dat ik het met mate doe. Zo is mijn gouden vuistregel, dat ik het alleen 's avonds na het eten doe, en als ik alleen ben, draai ik met kleine vloei, zodat het ook niet zo veel tegelijk is. Het is de macht der gewoonte die sterk is, en mij ervan weerhoud ermee te stoppen. Maja, het heeft zijn plekje, gevonden, dus ik zie ook niet de noodzaak..

P.S. Als ik bij idols zou staan zou ik wel nuchter zijn denk ik ;)

BerichtGeplaatst: 15-12-2005, 12:14:27 
Elf
Elf

nou ik heb dus precies hetzelfde, en ook ik gebruik het met mate, niet te veel, niet te vaak, niet elke dag, niet de hele dag door, dat soort dingen, op men werk bijvoorbeeld ben ik nooit stoned, dat vind ik ten eerste gewoon niet kunnen en zeker niet verantwoord, maar ook heb ik dan geen zin meer om te werken en doe ik de hele dag geen ene moer, jah beetje msnen en op t forum kijken enzow ;)

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 17:22:52 
Nimf
Nimf

Drugs gebruik zorg iig ook voor gaten in je aura!!

ik heb zelf ook een tijd lang regelmatig geblowd, en een tijde xtc geslikt paar weken elke zaterdag. maar nu niks meer. heel af en toe een joint maar daar is dan ook alles mee gezegd. Eigenlijk rook ik nooit meer joints.
ben ook 6 maanden geleden gestopt met roken 8)

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 19:17:46 
Elf
Elf

ja klopt,
ik ben ook gestopt, najah gestopt zou ik het niet willen noemen, want morgen ga ik ook echt een joint roken, dus ik probeer zo en en toe op speciale dingen nog wel te roken, t gaat verder eigenlijk best wel goed, ik heb het best goed onder controle en dat verbaast me eigelijk wel een beetje
verder heb ik nog nooit hard drugs gebruikt,
wel 2 keer keer paddo's maar that's it

BerichtGeplaatst: 18-01-2006, 01:05:56 
Kabouter
Kabouter

hey hey,

Ik wist al dat je gestopt ben najah zo goed als dan maar wil toch nog ff reageren.
Ik vind het fijn voor je en ik ben zelf ook zo goed als gestopt maar heb wel gemerkt ook dat als ik blow veel opener ben voor alles.
Ik herrinder me ook altijd alles wel.
En praten doen we allebei niet veel maar een blik is genoeg.
een blik en ik begrijp je en ik denk andersom ook.
Maar praten gaat ons toch wel beter af nu zonder die wiet denk ik.
Net als afgelopen keer bij rockslag kon ik gewoon met je praten en jij ook met mij heb ik gemerkt.
Denk dat het beter voor ons is om een schone geest te hebben.
Njaha das wat ik erover wilde zeggen.

ps; erik je bent heel verstandig geweest door volwassen te zijn ook al dacht je dat je vrienden het misschien niet zullen begrijpen of raar zouden doen.
keep it going!

dikke knuffel

BerichtGeplaatst: 05-02-2006, 02:17:47 
Nimf
Nimf

We zijn nu bijna 2 maand verder. Ben je al gestopt?

Ik geloof dat ieder wel een keerpunt krijgt in zijn leven. Je bent er al mee bezig. Je zegt dat je niet wil stoppen maar ook eingelijk weer wel. Maarja..als er volgens jou alleen maar voordelen aan zitten. :roll:
Weet jij nog hoe het voeld als je helemaal nuchter bent? En dan doel ik meer op een half jaar stoppen.

Tuurlijk ieder zijn ervaringen erin.
Wat ik heb geleerd uit mijn blow periode ( weedjunk) is dat ik mezelf echt enorm heb tegengehouden in mijn ontwikkeling. Want het interesseerde me allemaal geen reet meer. Nu wil ik niet helemaal negatief over het blowen hebben. Geestelijk is het voor mij helemaal niet goed geweest. Werd er helemaal raar van. Bijna psychotisch.

Ik hoop voor je dat het lukt. En zo niet geef dat ook niet. Ieder zijn/haar ding en verantwoordelijkheid toch? :wink:

Groetjes brenda

BerichtGeplaatst: 05-02-2006, 03:42:35 
Elf
Elf

nou mijn ontwikkeling is niet echt tegen gehouden ofzo, en ik denk eigenlijk dat het ergens wel goed voor me is, maar wel gewoon met mate, en daar ben ik nu mee bezig en het lukt aardig, ik rook al een stuk minder als vroeger majah stoppen is nog niet echt gelukt, ja voor een weekje
majah ik ben me ook dingen gaan beseffen, waarvan ik dacht dat het door het blowen kwam, maar het kwam eigenlijk van mijzelf, en daar heb ik aan gewerkt, en toen dat wist, had ik ook niet echt meer het doorzettings vermogen om te stoppen
en ja haha ieder zijn ding, ik ben verder ook geen verkeerde gozer hoor :P
kus!

BerichtGeplaatst: 05-02-2006, 11:07:00 
Nimf
Nimf

Je bent een liefie, :wink:

Brenda

BerichtGeplaatst: 05-02-2006, 16:49:25 
Elf
Elf

:oops:

BerichtGeplaatst: 13-02-2006, 10:41:04 
Kabouter
Kabouter

jep ben ik met je eens...
je dr.ska je bent een enorme shat :lol:
beetje off topic ik weet het
knuffel

BerichtGeplaatst: 26-03-2006, 23:37:55 
Dwerg
Dwerg

Heyhey,

zo, ik ben inmiddels een tijdje verder en die hele groepsgesprekken zijn aleweer op zijn eindje.
Las trouwens dat je gestopt was/flink geminderd? Nice..
Anyway, die groep. Belangrijkste voor mij wat ik daar heb gedaan is denk ik alle voor en nadelen, op lang en korte termijn, op papier zetten. Dat werkt erg confronterend, daarmee kun je dus ook voor jezelf echt bepalen wat er leuk aan is en wat niet, wanneer het ok is en hoevaak enzo.
Verder was er ook veel aandacht voor momenten dat je er trek in hebt, zodat je kunt zien waar die trek uit voorkomt als t ware. Welke emotie veroorzaakt de behoefte aan een jointje, of welke situatie.
Ik moet zeggen dat ik er wel wat aan heb gehad, ondanks dat veel mensen er waren voor andere drugs.
Als je dr meer over wil weten hoor ik t graag, t kan wel ff duren voor ik weer online ben en helemaal na 23 april want dan ben ik 3 maanden naar china!!! (jeej!)

Veel succes drmee!

Liefs Barbara

Laatst gewijzigd door barbara op 06-11-2006, 10:01:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00