Hmm, vind het echt zo jammer dit te horen. Want het kan ook anders en dat kun je leren...
Wel heel eerlijk en open en dat vind ik ontzettend dapper van je...
Diep respect...
Goh weet je, ik heb geen idee hoe oud je bent maar ik weet dat ik in mijn puberjaren ook overal van walgde bij mezelf. Mijn neus was te groot, mijn tanden lelijk, ik vond dat ik dikke bovenbenen had ( als ik foto's terugzie ben ik zo'n sprietje geweest toen!) ik wil alleen maar zeggen, in die leeftijd is uiterlijk heel belangrijk en op de 1 of andere manier lijkt het ook wel vertekend te worden. Je zelfbeeld klopt voor geen meter gewoon!
Ach, ik vind mezelf niet echt knap maar gelukkig ook niet meer lelijk en als ik op de hogeschool bij ons loop in mn flodder spijkerbroek met mn haren alle kanten op hoor ik sommige jongens ook wel eens iets zeggen.. Ik ben eens naar zo'n groepje toegelopen nadat eentje zo nodig iets kwetsends moest zeggen. Ik vroeg hem hoe oud hij was... Ik overviel hem een beetje hiermee... euhmm, 18 zei hij... "vreemd" zei ik, "dat je het nog nodig hebt om puberaal gedrag te vertonen...geen zorgen jongen, daar groei je wel weer overheen..
"
De dag daarna liep ik op mn hoge hakjes voorbij, haartjes netjes en zelfs een make upje op.. ( ach ja, soms vink dat wel leuk ) hij zat op dezelfde plek met zn kameraden en hij knikte zowaar naar me..haha..flapdrol...
Probeer je niet lager te voelen dan de rest, dat is nergens voor nodig! Want anderen zijn geen steek meer of minder dan jou waard. Jij bent een mens net als allen, en je doet net als iedereen je best om er hier op aarde een geslaagd leventje van te maken... Geloof in jezelf, want als jij dat niet doet, wie doet het dan voor je? Je lichaam is verder het enige echte bezit van je verblijf hier op aarde, leer ervan te houden om het nog beter te kunnen gebruiken... je mag van jezelf en je lijf houden hoor, daar is niks mis mee en dat is zelfs heel gezond...
Heel veel liefs en sterkte hierin... je mag me altijd pb 'en als je met vragen zit over moeilijke mensen en hoe je hiermee moet omgaan... is mijn specialiteit...
binnenspiegel...