Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 15:06:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: adhd
BerichtGeplaatst: 19-12-2004, 23:05:12 
Reus
Reus

Het merk is trouwens Bio Flora Vitamines, super omega 3, 100 capsules

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 20-12-2004, 09:02:33 
Feniks
Feniks

hey daar heb ik wel van gehoor... die schijnen wel echt te helpen. Bij een winkel hier in Haarlem verkopen ze die ook en had eens zo'n volder meegenomen...
denk dat ik ze dan maar eens voor me zus ga kopen....

liefs rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 17-02-2005, 11:19:38 
Admin
Admin

Hoi hoi,

ik weet niet of jullie nu nog iets aan mijn reactie hebben over visoliecapsules, maar geef 'm toch maar even. Hebben jullie de viscapsules onder tussen al uitgeprobeert en merken jullie al resultaat?

Ik heb stage gelopen en gewerkt in een instelling voor moeilijk lerende kinderen (kinderen met een lichte verstandelijke handicap), mijn stage was in een intensieve 24-uurs behandelgroep en na dien heb ik nog een jaar gewerkt in een weekend en vakantie opvang groep.

Binnen de instelling waren veel kinderen die als "adhd" waren gediagnosticeerd. Bij de laatste groep (de wvo) was ook 1 jongen waarvan de moeder had bepaald dat hij visoliecapsules zou gebruiken. Hij nam die capsules iets van drie maal daags en ook in redelijk grootte hoeveelheden. Wij merkte geen veranderingen of verbeteringen bij die jongen doordat hij visoliecapsules slikte. Mijn teamleider gaf binnen ons team aan dat die visoliecapsules pure kwakzalverij waren en dat hij zelf artikelen er over had gelezen dat was aangetoond dat die visoliecapsules geen werking bezaten.

Binnen die bewuste instelling waren erg veel kinderen die erg veel reguliere medicijnen kregen. Tijdens mijn werk daar had ik daar al wat weerstand tegen, maar vooral na die tijd ben ik me meer gaan bezig houden met additieve (alternatieve) behandelwijzen en het spirituele gebied. Vooral door mijn eigen ontwikkeling heb ik nogal een weerstand opgebouwd tegen de reguliere geneeswijzen en hun aanpak van lichamelijke en psychische problemen. De reguliere geneeswijze bestrijd namelijk de zichtbare symptomende en richt zich niet op de oorzaken van de problemen. Ik denk dan ook dat heel veel medicijnen die gegeven worden onnodig gegeven worden en meer schade aanrichten dan dat ze goed doen.

Maar goed wat ik dus wil zeggen is... in de tijd dat ik binnen die instelling werkte ging ik mee met de gedachte gang van mijn teamleider die aan gaf dat het "kwakzalverij" was. Nu op dit moment heb ik er niet veel meer van gehoord of gelezen. Het kan dus zijn dat als ik er nu meer van te weten kom mijn eigen mening ook veranderd.

Hoop dat jullie nog iets aan mijn reactie hebben. Als ik jullie nog kan helpen door informatie op te zoeken over visoliecapsules moet je het me maar laten weten.

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 17-03-2005, 13:28:52 
Kabouter
Kabouter

Even een reactie,

Ik heb veel met adhd-ers en autistische kinderen gewerkt en het klopt wat jullie zeggen dat het etiket heel snel geplakt wordt en dat medicatie als ritalin erg snel gegeven wordt terwijl dit zeer negatieve gevolgen kan hebben. Zo is de kans op drugsverslaving veel groter en en kan het schade toebrengen op de diepere/ meer onderbewuste niveaus. Echter voor sommige kinderen is het wel en uitkomst want die zijn zo druk dat ze er zelf last van hebben maar ik denk dat dat er niet zo heel veel zijn. Wat kan je dan wel doen. Ze in ieder geval veel ruimte geven binnen een zeer duidelijke structuur. Ze schreuwen ook om liefde dus ik ben een groot voorstander om deze kinderen regelmatig te behandelen met bijv. reiki. Niet alleen op het stoffelijke lichaam maar ik in de aura. Hier is vaak het e.a. verstoort. Inderdaad werkt de aanwezigheid van dieren erg goed maar ook de natuur heeft een positieve invloed. Dan een hele belangrijke is het voedsel. Hier wordt momenteel veel onderzoek naar gedaan en er komen steeds erkenning over de invloed hiervan. Wat ik aan raad is biologisch voedsel, geen E-nummers, geen vlees of vis (trouwens dit is goed voor iedereen, zeker degene die spiritueel bewust willen worden) en uitzoeken welke invloed zuivel, tarwe en gluter heeft.
Mijn ervaring met deze kinderen draag ik mijn hart want het zijn allemaal hele mooie zielen die meestal niet begrepen worden en zich niet begrepen voelen.

edger

leef in liefde.

BerichtGeplaatst: 04-06-2005, 19:23:13 
Groentje
Groentje

hoi hoi

ik heb zelf ook adhd.... eigenlijk add omdat het (hyperactive) niet meer heb.... heb ritalin gebruikt alleen ben ermee gestopt omdat ik vond dat het niet hielp....
vind zelf dat een jointje af en toe voor mij wonderen doet.... :):)
heb op internet white powder gold gevonden valt onder alchemie
heb het nog nooit geprobeerd alleen ze beweren dat het bij adhd schijnt te werken.
ben wel van plan om het eens te proberen alleen heb het alleen nog maar te koop gezien op het web.....

groetjes bas

BerichtGeplaatst: 05-06-2005, 20:10:10 
Hey hey,

Hier wou ik toch eventjes op reageren.
Mijn kleine meid van 7 jaar heeft (had) heel veel leer problemen. Ze is vanaf haar 4 jaar twee jaar naar het revalidatie centrum geweest maar het lukte haar niet om de leerstof te verwerken.
Toen moest ik de beslissing nemen om haar naar het bijzonder onderwijs te laten gaan type 1.
Wat voor me heel moeilijk was maar ik had geen andere keuze.
Toen haar eerste schooljaar ten einde was moest ik terug horen dat ze niet naar een hoger klasje mocht overgaan ze kon het nog niet aan.
Toen werd ik bij het clb geroepen en die stuurden me naar een kinder neureoloog die me vertelde dat ze concentratie stoornissen had en relatine haar hoogst waarschijnlijk zou kunnen helpen.
Dat kon ik niet over mijn hart krijgen om die lieve meid elke dag pillen toe te dienen.
Maar toen ik terug zag dat het haar gewoon niet lukte op school na al haar inspanningen die ze deed en telkens maar huilen ze het niet kon.
Toen heb ik toch geprobeerd met relatine enkel op school en ik moet zeggen dat het haar heel gelukkig heeft gemaakt en dat ze enorme vooruitgang heeft gemaakt.

Het is geen gemakkelijke beslissing en als je het woordje relatine zegt is het precies dat je je kinderen niet kan opvoeden.
Maar niets is minder waar.
Ze gaat nu heel graag naar school en hoeft niet meer bang te zijn als de juf haar een werkje voor legt.

En wat die visolie betreft dat ga ik eens proberen als de grote vakantie van start gaat.
Maar ik heb wel al gehoord dat het een week of drie duurt voor het lichaam er op staat.
Nu ja we gaan zien.
En ja ze is heel graag buiten :lol: :lol: :lol:

Groetjes vanessa

BerichtGeplaatst: 09-09-2006, 13:16:19 
Groentje
Groentje

Ik heb zelf autisme licht maar tog dat ik niet goed kan mee komen in bepaalde dingen op school en in groepen. Mijn ouders hebben toen rugzakje aangevraagd zodat er wat meer aandacht aan mij kan worden gegeven als het niet gaat. Misscgien voor andere mensen ook een idee.

BerichtGeplaatst: 13-09-2006, 07:06:53 
Elf
Elf

Ik sluit me aan bij Pluisje en Edger!

Visolie helpt absoluut niks!
Reguliere medicatie ben ik een tegenstander van, al die chemische troep! (heb ik ook zo mijn redenen voor).
Heel veel liefde geven is erg belangrijk, en de ruimte geven de negatieve energie te uiten. Vooral ook zichzelf laten zijn/accepteren zoals het kind is.
Heel vaak een keer extra diep zuchten, je hoofd leeg maken, en het kind in plaats van te straffen als het te druk is, bij je nemen, een dikke knuffel geven, rustig tegen hem praten, aaien (al is het maar even) en hem vooral laten weten dat hij lief is en dat je van hem houdt.

Keur niet het kind af, maar zijn gedrag.
Neem het kind eens een keer mee en geef het positieve 1 op 1 aandacht.
Laat het kind voelen dat het de moeite waard is, en je zal zien dat het kind zienderogen verandert.

En vooral: werk aan de negativiteit, dus in dit geval je zus. De spanningen in huis moeten minder worden.
Kinderen zijn sowieso erg gevoelig en komen makkelijk in een loyaliteitsconflikt.
Het kind wil lief zijn en lief gevonden worden, maar ziet dat als het rustig is geen aandacht krijgt omdat de volwassenen te druk zijn met hun eigen sores.
Het kind voelt zich afgewezen en voelt zich hartstikke rot.

Liefde, acceptatie en positiviteit zijn de sleutelwoorden.

Heel veel succes .

BerichtGeplaatst: 13-09-2006, 19:35:41 
Reus
Reus

Mijn ma staat in het onderwijs en heeft ook last van ADHD-kinderen. Ze zijn toch 1 van de lastigste soorten om daaraan les te geven. Bovendien kan je ze moeilijk kunffelen in de les en na de les gaat dat ook niet altijd. Als leerkracht moet je idd de lln accepteren zoals ze zijn, maar als iemand daar lastig gedrag toont, dan wordt dat toch moeilijk.
Volgens haar werkt relatine, omdat ze dan rustiger zijn. Dus ook de reguliere medicatie kan werken, ook al is het minder veilig dan de alternatieve geneeskundige.

BerichtGeplaatst: 13-09-2006, 19:52:43 
Elf
Elf

Ik vind het een beetje ongevoelig om het zo te zeggen "heeft last van adhd kinderen" .
Ik denk dat je moet respecteren en accepteren dat iedereen anders is.
En er zijn nou eenmaal drukke kinderen (en volwassenen).
Als onderwijzer weet je dat je de kans hebt leerlingen met moeilijk gedrag in de klas te krijgen.

Nee, je kan niet al je leerlingen gaan knuffelen, dat is ook meer bedoeld voor de vraagsteller /topicstarter, om haar te antwoorden. Op privé vlak dus.

Maar je kan wel zorgen dat je de rust hebt om deze leerlingen, die er meestal zelf ook niets aan kunnen doen, extra structuur en rust te bieden.
Daar zijn genoeg mogelijkheden voor. Bijvoorbeeld door een (soort van) kamerscherm in de klas te plaatsen waardoor je voor deze kinderen een wat kleinere en meer overzichtelijke omgeving creëert.
En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.

Maar je moet deze kinderen net als de "makkelijke" kinderen kans geven zichzelf te zijn en ze niet negatief behandelen, omdat je ze "zo lastig" vindt. Meestal maak je daar de situatie alleen maar erger mee.

En ik vind het wel erg makkelijk om een kind kalm te houden met een middel als ritalin om het jezelf makkelijker te maken .
Ik zeg niet dat je moeder dat doet, maar er zijn er genoeg die dit wel doen en ik spreek ook een beetje over adhd kinderen in het algemeen en hoe je ze op een positieve manier kunt helpen opgroeien tot evenwichtige volwassenen.

En dat zal niet zonder slag of stoot gaan, maar het is een uitdaging waar de volwassene(n) uiteindelijk ook sterker en wijzer uit zullen komen

Laatst gewijzigd door aardbeientaartje op 13-09-2006, 19:56:33, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 13-09-2006, 19:54:47 
Reus
Reus

*sluit zich compleet aan bij aardbeientaartje*

BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 06:03:19 
Elf
Elf

Ik ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd naar de reaktie van de topicstarter (rogue) ..?

BerichtGeplaatst: 01-10-2006, 08:55:18 
Kabouter
Kabouter

Je kunt dan wel beniewd zijn naar de reactie van de topicstarter.
Maar in je onwetendheid schuif je wel een heel realisties antwoord even aan de kant.
Je noemt het zelfs ongevoelig.
Ik vindt het antwoord (en niet alleen vinden) van grey-turtle een heel realisties gegeven.
Je kunt dan wel je eigen kinderen willen knuffelen en alle aandacht willen geven, maar dit wil niet automaties zeggen dat je dat gevoel voor ieder kind moet hebben.
Als onderwijzer is het je werk om kinderen les te geven.
En niet een kind, maar de hele klas.
En als dan een kind niet in dat systeem past zonder hulpmiddelen,
is dat niet de schuld van diegene die les geeft maar van het onderwijs systeem.
Daarbij vertel je net zo makkelijk dat visolie absoluut niks help.

Ook dat is onzin.
Doordat een ouder met een kind bezig is en dit kan dus ook door die visolie en de kosten die eraan vast zitten, kan dit namelijk ook werken als een placebo.
Het kind heeft aan de visolie niets maar de aandacht die het erdoor krijgt kan dus wel positief werken.
En ook voor de ouders net dat steuntje zijn dat die dus meer aandacht aan het kind gaan geven.
De kennis die je dus ergens gelezen hebt is dan wel geschikt in een perfecte wereld, maar niet in de maatschappij waarin we leven.

BerichtGeplaatst: 01-10-2006, 10:57:15 
Elf
Elf

twanni schreef:
En als dan een kind niet in dat systeem past zonder hulpmiddelen,
is dat niet de schuld van diegene die les geeft maar van het onderwijs systeem.

Dat is denk ik ook wat de essentie van ADHD is. Je moet gewoon een dopehead zijn om deel te nemen aan deze maatschappij.
En als ze dan ook nog eens alles gaan standaardiseren dan wordt het wel erg lastig om van systeem te veranderen.
Als ik dan Balkenende hoor praten met 'We moeten dynamisch zijn', dan denk ik gaaaaast, je hebt net een uiterst complexe WAO-regeling ingevoerd. Niet het 1 zeggen en het ander doen (n)

Sorry voor mijn afdwaling, maar het is wel degelijk een maatschappelijk probleem, vanuit mijn oogpunt dan...

BerichtGeplaatst: 02-10-2006, 09:30:45 
Reus
Reus

Hey,

Mijn vrouw staat ook voor de klas en wat ik merk is dat er door veel mensen (veel te) snel gesproken wordt over ADHD wanneer een kind net even te druk is of snel afgeleid/verveeld is, terwijl er juist veel eerder sprake is van Nieuwetijdskinderen! Het ten onrechte bestempelen van deze kinderen als zijnde ADHDkinderen doet geen recht aan wie deze kinderen in hun kern zijn. In de ParaAstro van deze zomer stond hierover een uitgebreid artikel beschreven. Daarin stond onder andere dat van het aantal kinderen dat sinds 1994 geboren is, maar liefst 90% (je leest het goed!!!) Nieuwetijdskinderen zijn!! Dat is een aanzienlijk percentage waar men op de scholen (nog) geen rekening meehoudt, laat staan dat men vanuit een spirituele blik de kinderen bekijkt en begeleidt.
De problemen die hiermee samenhangen hebben mijns inziens niets te maken met het onderwijsSYSTEEM maar dus alles met de beperkte, ouderwetse en niet spirituele visie en kindbeeld van de onderwijzers tav nieuwetijdskinderen.
Het lijkt me wenselijk/noodzakelijk dat er een symposium komt over de begeleiding van nieuwetijdskinderen in het onderwijs. Ten slotte: IK vind het niet prettig om het over een schuldvraag te hebben, maar juist prettiger om die energie te steken in het verbeteren van de begeleiding aan deze kinderen en dat kan beginnen met het introduceren en implementeren van een nieuwe adequate begeleidingsstijl toegespitst op deze kinderen.

liefdevolle groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00