Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 14:53:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: meniscus
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 11:45:11 
Feniks
Feniks

Hoi allemaal even een vraagje,

Ik heb flinke last van mijn meniscus, dit naar aanleiding van de gladde winter haha, maar goed, knie zit steeds vast, kan nauwelijks lopen ed maar nou vroeg ik me af, is een operatie nou echt nodig?
Volgens de arts wilt ie ffe de scan afwachten van over 2 weken maar hij wil geloof ik echt het liefst in me snijden (de slager). Ik weet niet of er een andere manier is om zo'n ding weer te genezen?? Ikke is namelijk nogal een angsthaas wat naalden en narcosen en operaties betreft haha..

alvast bedankt voor enige reactie (hopelijk zonder doorverwijzing naar operatie :P )

liefs rogue :wink:

Berichtenonderwerp: Re: meniscus
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 13:34:55 
Elf
Elf

Ik hoop ook voor je dat het niet nodig is..
maare als mede agnst voor narcose mensje weet ik dat meniscus ook onder plaatstelijke verdoving kan worden geopereerd..... :wink:

BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 16:42:59 
Feniks
Feniks

klinkt beter.. maar uh voel je dat dan niet? Ik bedoel zometeen gaan ze in je bot zitten wroeten en boren.. ik zie het al voor me.. zo'n enorme klopboor en ik zit daar onder te shaken op zon operatietafel waaahhhh :D haha.. maar tis al een kleine geruststelling ;)

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 16:53:57 
Elf
Elf

Nee voel je echt niet, je hebt helemaal geen gevoel meer alsof je verlamd bent aan je been..
De laatste keer dat ik plaatselijk verdoofd was,was voor een operatie aan mn hand...
Toen ik naar huis mocht moest ik echt mn arm ondrersteunen anders had hij uit de komgevlogen, mn spieren hielden niks op zn plaats...Je hoort alleen artsen met elkaar praten enzo,wat ook wel weer grappig is,dingen waar ze het over hebben enzo,plus dat is ook weer een goede afleiding :wink:

BerichtGeplaatst: 15-07-2005, 16:39:03 
Feniks
Feniks

nou heb de uitslagen binnen allemaal eindelijk. Meniscus was het niet, wel is alles in m'n knie geiriteerd geraakt en zeer verzwakt. Heb ik weer hoor. Moet nu dus fysiotherapie hebben. Ik heb nu drie behandelingen gehad, alleen ik weet het niet hoor, maar het lijkt meer kwaad dan goed te doen, mijn knie is weer formaatje voetbal, blauw en er zit alleen maar meer vocht in :S coolpacks helpen nu ook niet meer..
weet iemand raad? Of misschien een andere behandeling i.p.v die rottherapie... ik zie dit niet echt zitten. De pijn kan ik zelf wel wegnemen maar het probleem blijft :(

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 15-07-2005, 19:04:12 
Groentje
Groentje

heb zelf ook geen goede ervaringen met fysiotherapie, doen je naar mijn mening alleen maar meer kwaad. Mss is een reiki of magnetiseer behandeling iets voor je?

BerichtGeplaatst: 15-07-2005, 21:23:59 
Reus
Reus

Anders dacht ik aan kinesiologie. In mijn geval gebeurt dat door een sportdokter, alleen woont ie te ver voor jou denk ik.

BerichtGeplaatst: 30-01-2006, 13:09:00 
Kabouter
Kabouter

Rogue schreef:
nou heb de uitslagen binnen allemaal eindelijk. Meniscus was het niet, wel is alles in m'n knie geiriteerd geraakt en zeer verzwakt. Heb ik weer hoor. Moet nu dus fysiotherapie hebben. Ik heb nu drie behandelingen gehad, alleen ik weet het niet hoor, maar het lijkt meer kwaad dan goed te doen, mijn knie is weer formaatje voetbal, blauw en er zit alleen maar meer vocht in :S coolpacks helpen nu ook niet meer..
weet iemand raad? Of misschien een andere behandeling i.p.v die rottherapie... ik zie dit niet echt zitten. De pijn kan ik zelf wel wegnemen maar het probleem blijft :(

liefs rogue

Rogue hoe is het nu met je knie?

Als je fysio hebt moet het heel rustig gaan.. je knie is niet voor niets geirriteerd.. Dus eerst moet je rustig stabilieteit in je knie gaan krijgen en daarna trekt de irritatie vanzelf weg omdat je niet meer verkeerd belast door instabilliteit.. Met coolpacks voorzichtig zijn!! als je ze te lang op je knie legt vertraagd dat het genezingsproces.
Wat ook goed is is zwemmen: niet belastend maar wel rustige bewegingen in je knie!!

BerichtGeplaatst: 30-01-2006, 13:23:02 
Elf
Elf

ik heb een keer op tv een aflevering gezien en dat ging daar over en over het placebo effect, mensen hadden ook last van hun muniscus of iets dergelijks werden daarvoor geholpen door een operatie, wat ze echter niet wisten is dat ze eigenlijk helemaal niet geopereerd hadden, maar toch geneesde de knien van de verschillende mensen waarop ze het hebben uitgeprobeert, dus een opratie is misschien niet nodig, als je gelooft....

BerichtGeplaatst: 31-01-2006, 08:12:57 
Feniks
Feniks

met m'n knie gaat het wel op zich. Het blijft een zwakke plek dus op bepaalde momenten gaat ie nog wel vast zitten en kan ie pijnlijk zijn. Maar goed, er is nu eenmaal niks aan te doen wat dat betreft. Misschien als ik weer werk heb en wat meer geld dat ik eens iets anders probeer, magnetiseur ofzo.. maar dat is nu nog ffe toekomst.

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 31-01-2006, 11:11:54 
Kabouter
Kabouter

Dr. SKA schreef:
ik heb een keer op tv een aflevering gezien en dat ging daar over en over het placebo effect, mensen hadden ook last van hun muniscus of iets dergelijks werden daarvoor geholpen door een operatie, wat ze echter niet wisten is dat ze eigenlijk helemaal niet geopereerd hadden, maar toch geneesde de knien van de verschillende mensen waarop ze het hebben uitgeprobeert, dus een opratie is misschien niet nodig, als je gelooft....

Placebo effect komt idd veel voor maar met echte meniscus problemen ben is dat niet zomaar verholpen door het denken van een operatie die eigenlijk niet is gedaan. Meniscus letsel dat lijd tot een operatie (Meniscus operaties worden namelijk ook niet snel uitgevoerd omdat wanneer de meniscus weg is heel de bescherming van het bot op bot in de knie weg is en dat lijd tot meer klachten) Geeft vaak veel pijn en bewegings beperking vooraf.

BerichtGeplaatst: 31-01-2006, 11:43:12 
Elf
Elf

de mogelijkheden zijn eindeloos, als je maar gelooft...

BerichtGeplaatst: 31-01-2006, 13:13:01 
Reus
Reus

zoiets heb ik dus ook gehad..fysiotherapie helpt helemaal niks en maakt het alleen maar erger :?

BerichtGeplaatst: 31-01-2006, 17:35:40 
Kabouter
Kabouter

geintresseerde_16 schreef:
zoiets heb ik dus ook gehad..fysiotherapie helpt helemaal niks en maakt het alleen maar erger :?

Dan zal je niet voor het goede of op correcte manier behandelt zijn..

BerichtGeplaatst: 04-02-2006, 23:55:50 
Kabouter
Kabouter

ik heb zelf ook twee "slecht afgewerkte" knieen...

nooit meegedaan met gymlessen enzoo...in het begin was het groeipijn...omdat ik van klein opdondertje naar slungeltje ging...dus namen we dat maar aan...
Maar toen ik dertien was had ik het nog...en nog erger als voorheen...ik kon niet eens normaal een rondje om het huis rennen zonder zere knieen...en het werd alleen maar erger...

Toen naar het ziekenhuis..onderzoekkie hier...therapie daar...en uiteindelijk toch een operatie...

Volgens de chirurg..of slager...zoals jij het noemt...was het een of ander vlies in de knie die te strak gespannen was, hoe meer druk erop kwam, hoe meer het opspeelde...een plica...
http://www.tlichtpuntje.be/info/plicasynovialis.htm hier staat het ook uitgelegd...

Ondertussen ben ik aan beide knieeen geholpen en kan nu drie rondjes om het huis rennen...maar moet nog steeds beetje uitpassen met veel fietsen, sprinten, paardrijden en dat soort dingen...

Wel heb ik 1 operatie laten doen met een ruggeprik...maar dat doe k echt nie weer...ik was zooooooooooooooo bang voor die naald...k had ook een hardslag waar je een raveparty mee op dreef kon krijgen... :roll:
(je voelt alleen dat ze aan je been zitten en het gemoer in je knie...best melig...en je hoort wat ze zeggen...ik kon ook bijna me been in me nek leggen...met teen bij me neus)

Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen...want het ging nl niet vanzelf over...ik kan nu alles weer..maar moet met sommige dingen heel erg rekening houden...(vriendin van me heb n paard...tja...kan nie te vaak ff rondje maken zonder pijn...fietse naar me werk??? ...kost me hoop pijn...dagje langlauffen??? twee weken op krukken...en zo kank nog wel tijdje doorgaan...)

Afbeelding

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00