Ik weet dat bepaald voedsel eczeem als reactie kan oproepen... kan bij iedereen verschillend zijn, buurmeisje krijgt eczeem na het eten van kiwi, een ander weer van chocola...
Het is zo dat zonnestralen indd eczeem kunnen verminderen maar ja, dan ga symptoom bestrijden en als ik gigo goed begrijp probeer je de oorzaak te doorgronden om de eczeem voor te blijven...
Hoe het energetisch zit zou ik niet voor 100% durven zeggen, wel heb ik vermoedens.. ( weet niet hoe blij ik je daar mee kan maken...
)
eigenlijk is een eczeem een teken dat er een teveel of een tekort aan iets is. ( teveel contact, teveel stoffen waar het lichaam allergisch op reageerd, of juist te weinig zonlicht te weinig ... you get the point..)
Dus je zou kunnen spreken van een disbalans. Energetisch is dit denk ik vaak ook terug te zien. Mensen die in stress verkeren ( een teveel aan spanning,.. weer een teveel, snappie) vertonen ook meer eczeem dan doorgaans...
Hoe dit prcies zit en hoe je dit dus ook kunt aanpakken bij de kern van het probleem zou ik je niet kunnen zeggen want daarvoor zou ik energetisch healer/ therapeut moeten zijn...en dat ben ik niet ( helaas)..
misschien dat je toch iets kunt met deze info en ik zou zeggen kijk eens in de buurt of er niet iemand is die een praktijk heeft in deze richting. Je kunt altijd eens proberen, bevalt het niet kun je meteen stoppen, en je hoeft ook geen verantwoording af te leggen...maar ja, proberen kan nooit kwaad, toch?
liefs, binnenspiegel...