DT schreef:
@ Truitje:
truitje schreef:
Eindelijk weer eens iets over mijn favo discussieonderwerp
En ik altijd maar denken dat jij zo'n nette, degelijke en decente jonge dame was.
LOL, zo zie je maar hoe internet de ware aard van mensen kan verbergen
Hmz... Ja de christelijke kerk heeft ondanks alles toch een grote schaduw (of licht, in sommige ogen) geworpen over het leven in de 'westerse' wereld... Hoe hard men ook roept dat men agnost is... iedereen heeft een kern van die zogenaamde "waarheid" meegekregen, is het niet van de ouders, is het wel van de grootouders, de school, de gemeenschap of iets dergelijks...
Wederom cultuur...
DT's woorden daarover gaan mij dan ook aan het hart...
DT schreef:
"als je het spel niet speelt, bemoei je dan ook niet met de regels
De Nooner en/of het vluggertje zijn vaak belangrijke 'ophangpunten' (bij gebrek aan beter woord) waaraan vele relaties blijven hangen, zonder deze levendige gebeurtenissen valt de relatie op ten duur in elkaar...
"Kan jij dinsdagmiddag?"
"Nee, vergadering... donderdagavond?"
"Zakendiner... Vrijdagochtend?"
"Vroege dienst"
...
"Dinsdag over een maand?....."
(Dit is geen bedachte situatie)Hoe 'heilig' seks ook voor je kan zijn, het leven eist soms de aandacht op van de belangrijke dingen... en dan blijkt regelmatig dat nabijheid
op dat moment belangrijker is dan belofte... Hoe erg het ook klinkt.
Dit is wat ik bedoelde als ik het heb over eenzaamheid...
DT schreef:
truitje schreef:
Men zegt dat mannen meer gericht zijn op visuele stimulaties, waar vrouwen zich meer richten op verschillende fantasieën. Ik moet zeggen dat ik niet weet hoeveel waarheid hierin zit. Ik houd er ook van naar een mooie man te kijken... maar dat alleen is niet genoeg. (Interessant)
Ik vraag me af of er wel zo veel verschil is als beweerd wordt. Ik kijk persoonlijk ook graag (maar dan naar vrouwen) maar dat is zeker niet 'genoeg' voor het aangaan van contact. Daar komt ook fantasie bij en een heel beeld van wie de betreffende persoon is. (hm, blijkt lastig te omschrijven).
Je bent het met me eens, maar laat ook de andere kant zien... Dan kunnen we wellicht stellen dat de visuele en fantasierijke kanten aan de seks even interessant zijn voor beide partijen?
Dan toch zie ik dat, nu in de laatste reacties, de donkere kanten van de seksualiteit beter uitgelicht worden... Verkrachting en zelfdestructie... Ongekozen en gekozen pijn...
Komt het daar niet op aan... het is niet de vraag of er pijn zal komen, in beide gevallen niet... maar als er door beide partijen gekozen wordt voor (of door) pijn, is er geen misdaad jegens de ander (nee ik heb het niet over de wet)...
Als de een kiest voor pijn, en de ander niet, dan doet de kiezer het gekozene een misdaad jegens zijn/haar persoonlijkheid...
Daar heb ik het tot noch toe niet over gehad... hoewel het natuurlijk wel deel uit kan maken van dit topic...
Misschien is er een onderverdeling te maken in:
Wederzijdse
eenzijdige
en, onzijdige seksuele gevoelens en uitingen
Kleurcoderen en klaar ben je
Ach ik wordt cynisch... een teken dat ik moet stoppen...