Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 15:27:23

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Sexuele energie
BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 21:47:42 
Feniks
Feniks

DT schreef:
@ Truitje:
truitje schreef:
Eindelijk weer eens iets over mijn favo discussieonderwerp

En ik altijd maar denken dat jij zo'n nette, degelijke en decente jonge dame was.

LOL, zo zie je maar hoe internet de ware aard van mensen kan verbergen ;)

Hmz... Ja de christelijke kerk heeft ondanks alles toch een grote schaduw (of licht, in sommige ogen) geworpen over het leven in de 'westerse' wereld... Hoe hard men ook roept dat men agnost is... iedereen heeft een kern van die zogenaamde "waarheid" meegekregen, is het niet van de ouders, is het wel van de grootouders, de school, de gemeenschap of iets dergelijks...
Wederom cultuur...
DT's woorden daarover gaan mij dan ook aan het hart...
DT schreef:
"als je het spel niet speelt, bemoei je dan ook niet met de regels

De Nooner en/of het vluggertje zijn vaak belangrijke 'ophangpunten' (bij gebrek aan beter woord) waaraan vele relaties blijven hangen, zonder deze levendige gebeurtenissen valt de relatie op ten duur in elkaar...

"Kan jij dinsdagmiddag?"
"Nee, vergadering... donderdagavond?"
"Zakendiner... Vrijdagochtend?"
"Vroege dienst"
...
"Dinsdag over een maand?....."

(Dit is geen bedachte situatie)

Hoe 'heilig' seks ook voor je kan zijn, het leven eist soms de aandacht op van de belangrijke dingen... en dan blijkt regelmatig dat nabijheid op dat moment belangrijker is dan belofte... Hoe erg het ook klinkt.
Dit is wat ik bedoelde als ik het heb over eenzaamheid...

DT schreef:
truitje schreef:
Men zegt dat mannen meer gericht zijn op visuele stimulaties, waar vrouwen zich meer richten op verschillende fantasieën. Ik moet zeggen dat ik niet weet hoeveel waarheid hierin zit. Ik houd er ook van naar een mooie man te kijken... maar dat alleen is niet genoeg. (Interessant)

Ik vraag me af of er wel zo veel verschil is als beweerd wordt. Ik kijk persoonlijk ook graag (maar dan naar vrouwen) maar dat is zeker niet 'genoeg' voor het aangaan van contact. Daar komt ook fantasie bij en een heel beeld van wie de betreffende persoon is. (hm, blijkt lastig te omschrijven).

Je bent het met me eens, maar laat ook de andere kant zien... Dan kunnen we wellicht stellen dat de visuele en fantasierijke kanten aan de seks even interessant zijn voor beide partijen?

Dan toch zie ik dat, nu in de laatste reacties, de donkere kanten van de seksualiteit beter uitgelicht worden... Verkrachting en zelfdestructie... Ongekozen en gekozen pijn...

Komt het daar niet op aan... het is niet de vraag of er pijn zal komen, in beide gevallen niet... maar als er door beide partijen gekozen wordt voor (of door) pijn, is er geen misdaad jegens de ander (nee ik heb het niet over de wet)...
Als de een kiest voor pijn, en de ander niet, dan doet de kiezer het gekozene een misdaad jegens zijn/haar persoonlijkheid...

Daar heb ik het tot noch toe niet over gehad... hoewel het natuurlijk wel deel uit kan maken van dit topic...

Misschien is er een onderverdeling te maken in:
Wederzijdse
eenzijdige
en, onzijdige seksuele gevoelens en uitingen :)

Kleurcoderen en klaar ben je :)

Ach ik wordt cynisch... een teken dat ik moet stoppen...

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 21:48:30 
Nimf
Nimf

@ Avuso:

Ik snap je reactie wel maar mijn reactie blijft toch staan (ook een ongelukkige woordkeuze).

Citeer:
Als iemand seks heeft met een ander omdat hij/zij er dan bij hoort [...]
dan is dat wellicht vanuit een heleboel standpunten verwerpelijk te noemen maar de persoon in kwestie vind wel "waarde" in die handeling, terwijl
Citeer:
de ander komt daar achter dan is dat goed voor de eigenwaarde?
misschien niet, dat hangt er van af waarom die ander het gedaan heeft, er in mee is gegaan zogezegd. En als die ander dus 'dacht' mee te gaan omdat deze 'de liefde van zijn/haar leven had gevonden' kan er in ieder geval van geleerd worden dat je niet zo maar meteen (bij het 1e contact) met een 'vreemde' in bed moet duiken. Dus in beide gevallen heeft de ander er (spiritueel gezien) ook iets aan.

Overigens: ik wil hiermee een dergelijk handelen niet goedkeuren maar wil het wel wat breder bekijken dan het beperken tot het gegeven dat wellicht iemand zich er niet lekker bij voelt.
Het is nu eenmaal zo dat als je iemand ontmoet en je duikt daar meteen het bed mee in, dat je de kans loopt bedrogen uit te komen.
Dat die persoon zich dan 'gebruikt' voelt is op zich waar maar diezelfde persoon is wel volkomen vrijwillig en willig in het geheel mee gegaan.

Citeer:
Wat ik dus bedoel is dat men niet verliefd hoeft te zijn maar er moet wel oprechte belangstelling aanwezig zijn.
Waarom? Het kan toch ook enkel en alleen puur om de seks gaan, heel plat lichamelijk zijn?
Citeer:
Het moet niet zo zijn dat de seks alleen voor jouw wat moet opleveren.
Tja ... aangezien seks voor een overgroot deel erg egoistisch is ...
Ik ben het op zich wel met je eens: het ZOU beter zijn als het beide partners iets oplevert maar ... dat kan ook alleen platte bevrediging zijn en verder niets. Daar komt dus geen liefde of wat dan ook aan te pas.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 21:54:56 
Feniks
Feniks

Oeioei.. als ik een minuut had gewacht!!!

DT schreef:
Avuso schreef:
Wat ik dus bedoel is dat men niet verliefd hoeft te zijn maar er moet wel oprechte belangstelling aanwezig zijn.

Waarom? Het kan toch ook enkel en alleen puur om de seks gaan, heel plat lichamelijk zijn?

Hooray!! Eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel! Plat lichamelijk is niet per definitie slecht!!

Én:
DT schreef:
Avuso schreef:

Wederom tekenen van begrip!!!

Was getekend,

Geen schreeuwende in de woestijn..

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 21:56:50 
Feniks
Feniks

Ik had net twee ellelange antwoorden (voor mijn doen) zeker een half uur werk... waar is alles?!?! :cry: :cry: en waar is de reactie van DT?!?!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 21:58:44 
Nimf
Nimf

@ Truitje:

Citeer:
Ik ga er altijd van uit dat JUIST internet mooi verbergt hoe mensen kunnen zijn dus ik raak zeker niet geschokt als ik lees dat iemand een klein beetje anders is dan uit de teksten blijkt. Zal ongetwijfeld voor mij ook gelden.

Overigens was het regeltje "als je het spel niet speelt, bemoei je dan ook niet met de regels" niet van mij maar van een of andere komiek maar ik vind ze nog steeds erg treffend.

Inderdaad zie je vooral bij stelletjes die beiden een druk leven hebben nog wel eens dat de nooners en vluggertjes de haak zijn waaraan hun relatie hangt. Het voorbeeld dat jij noemt ken ik ook wel en soms kan er dan een periode zijn waarin de genoemde korte contacten de zaak in stand houden tot er weer meer tijd is.

Citeer:
Dan kunnen we wellicht stellen dat de visuele en fantasierijke kanten aan de seks even interessant zijn voor beide partijen?
Dat lijkt me veilig om te stellen. Wellicht spelen zelfs het gehoor en de reuk (die laatste weet ik bijna zeker) nog een rol. Het gevoel komt dan dus pas later :mrgreen:

Je opmerking over pijn ... tja ... ik zoek het niet maar wie wil die mag van mij zoals met alles: MITS daar van beide kanten overeenstemming en toestemming voor is. Ik zal niemand vertellen wat hij/zij wat dat betreft niet of juist wel mag ook al hoef ik zelf niet zo nodig.

Slaap lekker.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 22:01:07 
Nimf
Nimf

hm, DAT is vreemd: ik zit te reageren op een reactie van Truitje die opeens weg is en mijn reactie op Avuso is opeens ook verdwenen. Dit vind ik NIET leuk!

Het wordt nog gekker: de reactie die ik eerder kwijt was (van Beirieke en Avuso) staan er gewoon weer.

Hopelijk komen die van oins ook weer terug Truitje.

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 23:00:38 
Kabouter
Kabouter

.

Laatst gewijzigd door WeN op 22-06-2010, 22:52:28, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 17-09-2009, 17:44:23 
Reus
Reus

@ Truitje:
Citeer:
Ik weet niet of dit:de mens is een geestelijk dier een quote is maar zou hem, als hij dan nog niet is. als zodanig willen opbrengen.
Ik begrijp je zin niet, Truitje. Wat bedoel je hier? In ieder geval heb ik in mijn post, voor zover ik weet, niemand geciteerd.

BerichtGeplaatst: 18-09-2009, 08:14:09 
Feniks
Feniks

Ik bedoelde:
Ik weet niet of het een algemeen bekende 'geregistreerde' uitspraak is, maar als dat nog niet zo is maak ik er nu een van...

Duidelijker?

Psssst.... Het was een compliment op een mooie uitspraak ;)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 18-09-2009, 08:56:19 
Reus
Reus

Dat de mens een geestelijk dier is op zich dus geen citaat, maar veeleer een herhaling van een algemeen aanvaarde (wetenschappelijke) stelling. Geestelijk in de zin van geverbaliseerde cognitie, contemplatie en andere psychische kwaliteiten die dieren niet kennen, zoals historisch besef, etnisch besef, creativiteit en probleemoplossingsvermogen.

BerichtGeplaatst: 18-09-2009, 08:58:29 
Feniks
Feniks

Zucht...

Glimlach daar eens bij vyu, anders begin ik te denken dat alle plezier deruit is :)

Oké nu weer ontopic...

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 18-09-2009, 23:45:24 
Groentje
Groentje

jammer dat ik bepaalde antwoorden (de mysteriouze verdwenen antwoorden) niet gezien heb .. dagelijks gecheckt maar ..
mm ochja hopelijk duiken ze weer op.

groetjes

BerichtGeplaatst: 24-09-2009, 08:55:18 
Nimf
Nimf

Dit is BIZAR!!!

Als ik een antwoord wil schrijven (ik wilde even proberen mijn reactie op Avuso weer uit mijn geheugen te voorschijn te halen) zie je ONDER het antwoord vak een deel van de eerder geschreven bijdragen.
Wie schetst mij verbazing als ik zie dar DAAR wel mijn reactie en die van Truitje in opgenomen zijn, terwijl ze NIET op de site in het onderwerp verschijnen.

Misschien iets voor de modi's/Revi??

Ik quote de reacties even in deze bijdrage zodat alles weer compleet is:

DT schreef:
@ Avuso:

Ik snap je reactie wel maar mijn reactie blijft toch staan (ook een ongelukkige woordkeuze).

Citeer:
Als iemand seks heeft met een ander omdat hij/zij er dan bij hoort [...]
dan is dat wellicht vanuit een heleboel standpunten verwerpelijk te noemen maar de persoon in kwestie vind wel "waarde" in die handeling, terwijl
Citeer:
de ander komt daar achter dan is dat goed voor de eigenwaarde?
misschien niet, dat hangt er van af waarom die ander het gedaan heeft, er in mee is gegaan zogezegd. En als die ander dus 'dacht' mee te gaan omdat deze 'de liefde van zijn/haar leven had gevonden' kan er in ieder geval van geleerd worden dat je niet zo maar meteen (bij het 1e contact) met een 'vreemde' in bed moet duiken. Dus in beide gevallen heeft de ander er (spiritueel gezien) ook iets aan.

Overigens: ik wil hiermee een dergelijk handelen niet goedkeuren maar wil het wel wat breder bekijken dan het beperken tot het gegeven dat wellicht iemand zich er niet lekker bij voelt.
Het is nu eenmaal zo dat als je iemand ontmoet en je duikt daar meteen het bed mee in, dat je de kans loopt bedrogen uit te komen.
Dat die persoon zich dan 'gebruikt' voelt is op zich waar maar diezelfde persoon is wel volkomen vrijwillig en willig in het geheel mee gegaan.

Citeer:
Citeer:
Ik ben het op zich wel met je eens: het ZOU beter zijn als het beide partners iets oplevert maar ... dat kan ook alleen platte bevrediging zijn en verder niets. Daar komt dus geen liefde of wat dan ook aan te pas.

groet, DT/Nico

truitje schreef:
Oeioei.. als ik een minuut had gewacht!!!

DT schreef:
Avuso schreef:

Hooray!! Eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel! Plat lichamelijk is niet per definitie slecht!!

Én:
DT schreef:
Avuso schreef:

Wederom tekenen van begrip!!!

Was getekend,

Geen schreeuwende in de woestijn..

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 24-09-2009, 09:00:05 
Nimf
Nimf

Deze ontbrak dus ook nog en vond ik ook in het "Voorafgaande berichten" deel onder het antwoordvak zonder dat deze in het topic verschijnt!!

truitje schreef:
DT schreef:
@ Truitje:
truitje schreef:
Eindelijk weer eens iets over mijn favo discussieonderwerp

En ik altijd maar denken dat jij zo'n nette, degelijke en decente jonge dame was.

Hmz... Ja de christelijke kerk heeft ondanks alles toch een grote schaduw (of licht, in sommige ogen) geworpen over het leven in de 'westerse' wereld... Hoe hard men ook roept dat men agnost is... iedereen heeft een kern van die zogenaamde "waarheid" meegekregen, is het niet van de ouders, is het wel van de grootouders, de school, de gemeenschap of iets dergelijks...
Wederom cultuur...
DT's woorden daarover gaan mij dan ook aan het hart...
DT schreef:
"als je het spel niet speelt, bemoei je dan ook niet met de regels

De Nooner en/of het vluggertje zijn vaak belangrijke 'ophangpunten' (bij gebrek aan beter woord) waaraan vele relaties blijven hangen, zonder deze levendige gebeurtenissen valt de relatie op ten duur in elkaar...

"Kan jij dinsdagmiddag?"
"Nee, vergadering... donderdagavond?"
"Zakendiner... Vrijdagochtend?"
"Vroege dienst"
...
"Dinsdag over een maand?....."

(Dit is geen bedachte situatie)

Hoe 'heilig' seks ook voor je kan zijn, het leven eist soms de aandacht op van de belangrijke dingen... en dan blijkt regelmatig dat nabijheid op dat moment belangrijker is dan belofte... Hoe erg het ook klinkt.
Dit is wat ik bedoelde als ik het heb over eenzaamheid...

DT schreef:
truitje schreef:
Men zegt dat mannen meer gericht zijn op visuele stimulaties, waar vrouwen zich meer richten op verschillende fantasieën. Ik moet zeggen dat ik niet weet hoeveel waarheid hierin zit. Ik houd er ook van naar een mooie man te kijken... maar dat alleen is niet genoeg. (Interessant)

Ik vraag me af of er wel zo veel verschil is als beweerd wordt. Ik kijk persoonlijk ook graag (maar dan naar vrouwen) maar dat is zeker niet 'genoeg' voor het aangaan van contact. Daar komt ook fantasie bij en een heel beeld van wie de betreffende persoon is. (hm, blijkt lastig te omschrijven).

Je bent het met me eens, maar laat ook de andere kant zien... Dan kunnen we wellicht stellen dat de visuele en fantasierijke kanten aan de seks even interessant zijn voor beide partijen?

Dan toch zie ik dat, nu in de laatste reacties, de donkere kanten van de seksualiteit beter uitgelicht worden... Verkrachting en zelfdestructie... Ongekozen en gekozen pijn...

Komt het daar niet op aan... het is niet de vraag of er pijn zal komen, in beide gevallen niet... maar als er door beide partijen gekozen wordt voor (of door) pijn, is er geen misdaad jegens de ander (nee ik heb het niet over de wet)...
Als de een kiest voor pijn, en de ander niet, dan doet de kiezer het gekozene een misdaad jegens zijn/haar persoonlijkheid...

Daar heb ik het tot noch toe niet over gehad... hoewel het natuurlijk wel deel uit kan maken van dit topic...

Misschien is er een onderverdeling te maken in:
Wederzijdse
eenzijdige
en, onzijdige seksuele gevoelens en uitingen :)

Kleurcoderen en klaar ben je :)

Ach ik wordt cynisch... een teken dat ik moet stoppen...

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 22-10-2009, 18:46:59 
Reus
Reus

@ Vin V:
Misschien is het een idee om voorafgaande uitvoerige posts nog eens goed te lezen. :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00