Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 15:20:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: stemmings wisselingen
BerichtGeplaatst: 16-05-2006, 18:00:16 
Groentje
Groentje

hoi allemaal :D

ik wil graag het volgende delen met jullie :
kennen jullie het gevoel dat het lijkt of je uit 2 mensen bestaat? zo niet nou ik wel :cry: het is moeilijk te beschrijven ,
ik heb ondervonden dat ik heel veel blokades in me heb zitten :? en die zorgen voor de nodige problemen in me leven en met namen met me zelf :? ene moment ben ik heel blij en hartstikke gelukkig met wat het leven me brengt bijv me relatie :D maar toch ben ik helaas ook dood ongelukkig :( misschien komt het door dat ik heel gevoelig ben ,misschien doe ik me zelf wel beschermen om een ander niet me ware ik te tonen mede door dat ik het gewoon weg niet kan :( ik wil nie zielig gevonden worden of voor doen dat ik dat ben maar het is helaas wel de waarheid :( in me relatie kom ik ook dingen tegen waar het bij een botsing komt al ben ik gelukkig in me relatie .ik zou graag er van af willen zijn van het piekeren en me blokades enz,kan zo niet blijven leven voor 2 wat ik daat mee wilmzeggen is dat ik het gevoel heb dat ik leef voor 2 , ik mag nie klagen over me geliefde want die ziet alles en heeft ook door dat het niet goed gaat met mij persoonlijk en die heeft ook met mij te doen :( soms heb dat me ogen beginnen te tranen is dan niet van geluk maar van ongeluk :( ik heb zeer veel steun aan me vriendin :D maar merk dat ik meer steun nodig heb van anderen .heb niet zo;n grote vrienden kring waar ik alles mee kan delen als anderen die hebben darom vind ik het ook fijn om af en toe hier me verhaal te vertellen en te delen :D , alle hulp is welkom .

ben blij dat je de tyd hebt genomen om dit te lezen en misschien wilje wel reageren , reactie's zijn welkom .

groetjes master

Berichtenonderwerp: Re: stemmings wisselingen
BerichtGeplaatst: 16-05-2006, 18:17:06 
Nimf
Nimf

Ga eens goed aarden als je gaat mediteren. Doe veel aardings oefeningen.

Ik denk dat jij ook behoefte hebt aan erkenning van wie je
bent of voor wat je doet. probeer daar eens bewust mee om te gaan,
waar komen deze gevoelens vandaan, en waarom wil ik die erkenning,
wat ligt erachter?

brian

BerichtGeplaatst: 17-05-2006, 12:15:09 
Dwerg
Dwerg

Doet me denken aan borderliner , plus dat je gespeelten bent toen je hier kwam ( je ziel ) dat is wat het eerste in me kop zit .
Je zou bescherming kunnen kopen maar als je niet in jezelf geloofd zal zo'n ding ook niks uithalen.
Ik denk dat je wel wat aan mediteren hebt maar is dat niet je ding , dan oefen en lees veel over bescherming : )

hopelijk heb je er wat aan liefs avatar

BerichtGeplaatst: 17-05-2006, 15:30:59 
Dwerg
Dwerg

Hee,
Ik wou even zeggen dat ik precies hetzelfde heb ik heb hiervoor gepraat bij het riagh want ik kon er heel moeilijk mee omgaan en het ging zelfs zo veer dat ik ging automultileren(zelfverwonding) Ik heb ontzettend veel dingen mee gemaakt zoals aanranding, pesten (erge vormen).. Ik kon niet meer met me gedachtes omgaan ze maakten me gek ik heb ook een eetstoornis hier van gehad omdat ik me kwaadheid en verdriet ergens kwijt moest ik heb deze eerstoornis nog steeds (Bed) Het is heel lastiges om met stemmingwisselingen om te gaan .. Mijn vriend heeft er erg veel last van gehad dat der bij omdat ik mezelf ook steeds in de grond trap van bv dat ik een varken ben enzo omdat ik mezelf me niet meer soms kan beheersen kwa gevoelens als je zoveel hebt meegemaakt is het moeilijk om je gevoelens duidelijk te maken en ze in bedwang te houden

En net zoals jou heb ik ook geen grote vriendenkring ik heb alleen me klasgenootjes op school waar ik een beetje mee omga en thuis heb ik alleen me vriend die me altijd steunt en bijna altijd bij mij is

Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Je mag me ook wel toevoegen op msn

Liefs,
Renate

Door deze blokades kon ik mij spiritueel ook niet meer ontwikkelen..
Ik kan ook merken als ik me slechter voel dat ik gene aura's meer zie. :(

BerichtGeplaatst: 19-05-2006, 22:39:12 
Kabouter
Kabouter

ik herken veel in je verhaal en het zijn inderdaad stemmingswisselingen, been there. Tegenwoordig heb ik er nog steeds weleens last van, maar gelukkig wat minder.
Ik weet niet zo goed hoe of wat ik heb gedaan om het te verminderen, maar ik denk dat je bij jezelf na moet gaan wie je bent wat je wil enz. Probeer rust te vinden in jezelf en te werken aan de dingen die je dwars zitten. Probeer eerlijk te zijn tegen jezelf(zodat je geen tweer persoonlijkheden nodig hebt) en probeer na te gaan wat er voorafging aan een stemmingswisseling(zijn het geen gevoelens van anderen die je oppikt en eigen maakt???)....
probeer wat bewuster te zijn met wat je doet, wat je voelt enz. en misschien komt de oplossing 'vanzelf'.

Ik denk dat het ook best een hormonaal iets kan zijn...maar dan is t nog vervelend en weet ik ook niet pcies wat je er aan kan doen. Rond de pubertijd is het in iedergeval erger dan in latere jaren volgens mij(heb verders trouwens niet naar je leeftijd gekeken ofzo)

In iedergeval ben je niet de enige die hier last van heeft en soms dacht ik ook echt dat ik twee personen was...maar dit is nu gelukkig over.
Ik denk in iedergeval niet dat je borderline of gespleten persoonlijkheid hebt. Maar borderline kan je wel eventjes googleen want dan kan je eens kijken wat de overeenkomsten zijn(ik herken sommige dingen ervan namelijk wel bij mezelf)..

Sterkte!

BerichtGeplaatst: 20-05-2006, 11:33:18 
Elf
Elf

De post hierboven geeft veel info. Ik heb het zelf ook gehad, het is inderdaad geen borderline of iets dergelijks.
Sinds ik eigenlijk meer bezig ben met godsdienst en het in praktijk brengen daarvan, heb ik er geen last meer van.

Kijk, omdat je zo gevoelig bent zoek je een zekere vorm van zekerheid. Die kan je zoeken in jezelf of in je omgeving. Met andere woorden je kan je Ego of je eigen verlangens voorop stellen of luisteren naar je eigen lichaam (of naar 'god').
Nu is eigenlijk het moment aangebroken dat je op zoek moet gaan naar wie je werkelijk bent en hoe je eigen lichaam/geest in elkaar steekt.
Door te begrijpen wat je verlangens tegen je zeggen en wat je onderbewustzijn zegt, kun je evenwichtiger leven en dichter bij jezelf staan.

Mijn advies is dan ook om regelmatig de tijd te nemen om je eigen functioneren te analyseren en genoeg rust nemen (misschien in de natuur?). Succes ermee in ieder geval, mocht je vragen hebben dan kan je die altijd bij mij kwijt.

BerichtGeplaatst: 20-05-2006, 12:00:14 
Dwerg
Dwerg

ik ga met de reactie van avater mee

BerichtGeplaatst: 13-06-2006, 15:17:53 
Groentje
Groentje

hmm ik heb de laatste tijd heel vaak dat ik niet voel uit 2 delen besta ik begrijp het zelf niet maar soms als ik in de spiegel kijk of gewoon ergens loop dan krijg ik zon gevoel dat mn 'ik' niet echt als mezelf aanvoelt een soort verwijdering van mn ik. :S kan het niet uitleggen
http://thisascension.spaces.msn.com/

ik heb daar ook een aantal dingen geschreven over wat ik heb.. verlatingsangst, stemmingswisselingen enz

BerichtGeplaatst: 04-01-2007, 00:09:49 
Groentje
Groentje

Heey, ik ken jou verhaal.
Zelf ben ik bijna elke dag ongelukkig terwijl ik alles heb wat ik nodig heb.
Het is zo raar. Maar paar weken terug ben ik erachter gekomen dat ik HSP ben High sensitive person.
Dat betekend dat je heel gevoelig bent voor de dingen die om je heen gebeuren, je voelt je waarschijnlijk ook alleen omdat je denk: wat is dit waarom voel ik me zo ben ik de enige die dit heeft?
Als je wilt kan ik je een officiele test geven die bestaat gewoon uit hele simpele vragen. Als je de test hebt gemaakt tel je hoe vaak je ja hebt geantwoord als je dat hebt gedaan kun je een bericht sturen en dan kan ik gelijk zeggen of je een hsp bent. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Mocht je High sensitive zijn dan moet je weten dat je er niks aan kan doen alleen mee leren leven. Wat ik wel vond toen ik erachter kwam was dat er een grote opluchting kwam voor mij ik snap eindelijk waarom ik niet tegen veranderingen kan en waarom ik zo vaak alleen wil zijn.
Veel succes Kus Amy p.s vaak zijn hsp'ers zo gevoelig door traumatische ervaringen.

BerichtGeplaatst: 04-01-2007, 12:27:48 
Kabouter
Kabouter

ook ik herken je verhaal heel duidelijk. het gevoel dat je uit 2 (of misschien nog wle meer) persoonlijkheden bestaat en de stemmingswissellingen en het ongeluk wat je daarbij voelt. Weet dat gedachten heel sterk zijn en dat je ook zelf mag kiezen wat je denkt.
Wat vaak is, is dat mensen leven vanuit een gedachtewereld die niet eigen is. het lijkt misschien of het eigen is maar je krijgt zoveel gedachtes en denkwijzes mee van je omgeving (hoe je opgevoed bent door je ouders wat waren hun gedachtes van het leven en van de maatschappij, de gedachtegang van je vrienden, mensen die belangrijk voor je zijn en ook nog eens hoe de maatschappij in ons landje is. het kan zijn dat je vast zit in bepaalde patronen (valkuilen) waar je je dus eigenlijk helemaal niet gelukkig in voelt. gelukkig valt er altijd iets aan te doen maar het is daarbij wel belangrijk dat je actief met jezelf bezig gaat. Na gaat wat je denkt, hoe je je voelt en hoe je handelt in situaties en of dit ook echt zo is als jij dat wilt en doet zoals jij bent of omdat je het doet omdat je DENKT dat dat van je verwacht wordt. proberen je gedachte te veranderen en ze echt eigen maken zoals jij wilt dat ze zijn zoals jou ware ik is. En vooral niet meegaan in wat je denkt hoe het zou moeten zijn. Iedereen gedraagt zich anders (gelukkig maar) en niemand kan voor jou bepalen wat voor jou goed is, dat weet alleen jij zelf. Je gevoeligheid kan met HSP/hooggevoeligheid te maken hebben en er zijn heel veel boeken waar je misschien wat aan kan hebben. Maar ga in ieder geval op zoek naar jezelf, je ware ik, tis de mooiste ontdekkingsreis die je kan maken!

Ik wens je heel veel sterkte toe en ook nog de nodige dalen want door die rotperiodes wordt je gedwongen om naar jezelf te kijken en je zelf te veranderen. Zolang je problemen niet aangaat blijf je ermee geconfronteerd worden.

wat ik ook nog effe wou zeggen is dat het leven zo moeilijk kan zijn dat je het dus echt niet zelf op kan lossen omdat het veel te diep zit. Als je er zelf niet uit komt raad ik je sterk aan om hulp te zoeken bij een therapeut. er zijn veel verschillende therapieen die hulp kunnen bieden. Ik ben zelf bij de gelderse roos in therapie, heb daar in een borderline groep gezeten waar je verschillende vaardigheden leert om te leven in je leven. (ben geen borderline maar de problemen van borderline liggen wel dicht bij mij.) Er zijn heel veel mensen die jou problematiek herkennen.
Waarschijnlijk is het dus tijd voor verandering, niet alleen voor jou maar voor de hele wereld.
Leer jezelf kennen en hou van je zelf.:lol:

BerichtGeplaatst: 04-01-2007, 18:54:04 
Dwerg
Dwerg

Jupz, ook ik herken je verhaal, ik heb vaak het gevoel dat ik uit wel 20 verschillende persoonlijkheden besta. Dat komt ook, alles wat je in mijn persoonlijkheid tegenkomt, daar kom je ook precies het tegenovergestelde. Daarom ben ik soms ook niet zeker van de dingen die ik zeg, want op een ander moment kan ik weer totaal wat anders vinden.

Mensen merken het alleen niet zo snel aan mij wand ik heb een enorme muur om me heen.

Bij mij heeft het uiteindelijk ook tot zelfverwonding gelijd. Dat heb ik tot nu toe nog onder controle, en ik merk ook dat ik makkelijk depresief word.

Ik zou eerlijk gezecht ook niet weten hoe ik je zou moeten helpen wand ik zit nu ff in een dipje.

Naja misschien heb je dr toch wat aan Gr marije

BerichtGeplaatst: 11-01-2007, 20:44:01 
Kabouter
Kabouter

Ik wil nog eens extra reageren op de reactie dat dit borderline is, ik ben daar namelijk een beetje eh...geirriteerd door! Probeer je deze persoon te helpen of een persoonlijkheidsstoornis op te dwingen??

Er zijn veel mensen die zich in dit verhaal herkennen en dat is niet raar want op de leeftijd waarop jullie(en ik) zijn is het nu eenmaal zo dat je veel emoties meemaakt en dat je ook uit moet zoeken wie je bent en wat jij wil(en niet wat je omgeving je heeft laten willen).

Denk niet gelijk dat je borderline hebt en ga het ook niet jezelf in zitten spreken.
Wat ik wel aanraad is dat als je het gevoel hebt niet verder te komen in je 'vragen' , je gewoon hulp of coaching gaat zoeken...das egt niet raar!!

De zelfverwonding heb ik ook gehad toen ik een jaar of 15 was...waarschijnlijk was het je even te veel??

Zorg dat je met iemand kan praten, iemand die je niet kent dus iemand die niet betrokken is....het kan heel goed helpen hoor!!

En maak je vooral niet druk...accepteer je gevoelens en probeer voor jezelf uit te zoeken wie jij werkelijk bent(tussen al die anderen)...

Kijk ook eens in welke periodes dit soort 'buien' of gevoel komt...het kan ook met pms te maken hebben(met je hormonale cyclus) en inderdaad ook met HSP (en het is zelfs mogelijk dat je soms gewoon met andermans gevoelens rond loopt zonder dat je het weet)..

merry meet

BerichtGeplaatst: 13-01-2007, 18:50:24 
Dwerg
Dwerg

Zoals je ziet herkennen veel mensen jouw gevoel Master. Je hebt waarschijnlijk al genoeg vergelijkbare verhalen gehoord, maar ook ik doe even mijn zegje.

Ook ik (zou je niet verassen) herken wat je beschrijft. Hoe ik mijzelf in het dagelijks leven meemaak is niet wie ik denk te zijn. Ik heb een ander beeld van mijzelf, van iemand, die ik niet naar buiten kan brengen. Dit heeft een simpele oorzaak, ik stotter. Voor mij is dit vreselijk frustrerend, omdat ik weet dat ik totaal iemand anders kan zijn, maar door de gevolgen van het stotteren komen die karakter trekken van mij niet naar buiten.

Het is moeilijk te omschrijven, maar het kan aanvoelen alsof iets controle over jouw leven heeft (nu spreek ik uit ervaring). Je hebt Rens, en je hebt het stotteren (ik kan bijna zeggen dat het twee verschillende 'personen' zijn). Deze splitsing is uitermate irritant, vooral wanneer je je ervan bewust bent dat je deze tweedeling ervaart.

Ik heb weinig gelukkige momenten. En zelfs wanneer ik iets doe waar ik plezier in heb, kan ik er niet met volle teugen van genieten. Dit komt naar mijn mening doordat ik weinig innerlijke rust heb, doordat het stotteren voor een constant aanwezige angst zorgt. Maar ook voor jou kan dit gelden. Wanneer je innerlijk geen rust ervaart, niet gelukkig bent, zullen externe ervaringen jou hoogstens een kortstondig gevoel van geluk geven.

Waarschijnlijk herken het je wanneer ik zeg dat jij waarschijnlijk niet met volle overtuiging in het leven staat. Bij mij is dit grotendeels aan het stotteren te wijten, bij jou kan het weer iets anders zijn. Mijn stemming kan per uur veranderen, of per dag. Ook een situatie kan de oorzaak zijn van een stemmingswisseling (zelfs als deze overwegend positief is).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het helpt wanneer je de oorzaak van je toestand weet. Ik volg momenteel een therapie die mij veel heeft geholpen om mijzelf qua karakter te ontwikkelen. Het doel is vloeiend praten, maar dat wil nog niet echt lukken. Wanneer je er echt genoeg van hebt moet je de stap durven zetten om er iets aan te gaan doen. En het helpt wanneer je iemand kunt vinden die weet waar je het over hebt. Ookal weet je niet zeker of het zal helpen, toch proberen. Zelfs door zo'n stap te zetten zal je je beter gaan voelen...

Veel succes!

BerichtGeplaatst: 06-12-2007, 13:04:32 
Reus
Reus

mm..
ik irriteer me ook beetje aan dat bordeliner gedoe
waarom moet je eigenlijk een naam ervoor krijgen?
ik bedoel als ik naar RIAGGGG ga, waar k nooit heen zou gaan..
en k vertel is ff wa k allemaal heb.. zegge ze me ook dat ik 4902 verschillende psychische ziektes heb.. nou jeej.. heb ik weer iets te vertelle op school zeker .. :S
mij gaat het erom dat we hier op een spirituele site zitten..:) en dat jullie weten over HSP, nieuwetijdskinderen ENZ.., energiën/entiteiten die om ons heen zitten.. k zeg nie da je meteen een entiteit in je heb zitten maar ze zijn om ons heen al de tijd :) en ik spreek uit ervaring :) en daardoor kan je je ook VERWARD voelen van; hey, ik ben dit niet.. zoiets zou ik nooit doen enz. ik dacht ook dat ik gek aan het worden was, dat ze me beter konden opsluiten in een gekkenhuis..

enige advies wa ik je kan geven is, POSITIEF denken..
zeg tegen je zelf elke dag; ik hou van en accepteer mezelf..
zorg dat het negatieve niet bij je kan komen.. en wees sterk!
we zijn gevoels mensen dus voelen wij dat nou eenmaal sterker dan niet zo-erg gevoelsmensen..

nou ik heb me zegje gedaan:)

gr. tamara

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00