Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Z'n oogjes zijn kort geleden getest en dat was toen i.i.g. "prima" Heb voor de zekerheid nog even zelf een kleurentest gedaan (geel is geel en blauw is blauw)
Toen ik mijn zoontje eergister naar bed bracht zei ik na het voorlezen tegen hem: "wil je dat blauw en geel weg gaat?" Hij zei "ja" Ik zei dat hij me dan eerst even moets uitleggen hoe het er uit ziet en wat het doet dat hij het niet leuk vindt. (hij is dus niet echt bang, maar vind het niet prettig, voelt zich er onzeker door denk ik) Hier kwam ik op uit; twee dingen die hij "in" z'n ogen ziet (niet in de kamer, niet bij mama, maar in z'n ogen) 1 is geel en 1 is blauw Stervormig, maar toen ik een ster tekende moest het toch meer een vlek zijn (wolkachtige vorm) Of het bewoog vroeg ik: z'n handjes gingen naar elkaar toe en van elkaar af (breed klappen zeg maar, maar dan zonder dat de handen elkaar raken) Hij kon me niet uitleggen waarom hij het niet prettig vond. Waarom maakt hij me niet wakker als hij het ziet? Het is meestal als hij bij ons in bed ligt, en soms ook op z'n eigen kamertje. Meestal als het donker is, maar soms ook als het lichter is. Ik vertelde hem dat we er voor gaan zorgen dat het weggaat. Heb 'm gezegd dat hij het volgende kan zeggen als het er weer is: "ga maar weg, want ik vind het niet zo leuk" En als het niet weg gaat, dat hij dan het licht mag aan doen (nachtlampje maakt niet uit) en dat hij mij dan natuurlijk altijd mag roepen.
Afgelopen nacht zag hij weer blauw met geel in z'n oogjes en het was niet weggegaan toen hij het vroeg. Misschien moeten z'n oogjes gewoon wennen aan het wakker worden en is dat het 'geel en blauw' wat hij ziet of hij 'ziet' echt iets. Ik weet het gewoon echt niet, en leg er ook niet te veel druk op. Wil er gewoon graag voor 'm zijn. Komende nacht maar een extra nachtlampje neerzetten.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en alle reacties! Super!!! San
|